הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שליט"א שבת פרשת עקב שנת
ה'תנש"א
סימן יג ,
כיון שכבר סיימנו את כל הענינים דמעשינו ועבודתינו , ובמילא צועקים ותובעים עד
מתי
[ כמדובר לעיל ] – נשאלת מיד השאלה המרעישה , כיון שכבר נפעלו כל הענינים –
כיצד יתכן , שמשיח צדקנו עדיין לא בא ? ! , ,
סימן יד ,
ואולי יש לומר , ידועה אגרת הבעל שם טוב בה הוא מוסר את המענה של מלך המשיח על
השאלה [ דהבעל שם טוב ] אמתי אתי מר – לכשיפוצו מעיינותיך חוצה , זאת אומרת שביאת
המשיח תלויה בהפצת המעיינות חוצה , שמעיינותיך דתורת החסידות יופצו ויגיעו עד
בחוצה – בפרטים והענינים הכי חיצוניים ורחוקים דהבריאה , וכיון שלאחרי ריבוי
הפעולות דרבותינו נשיאינו עד עתה בהפצת המעיינות חוצה , ובריבוי הכי גדול , עד בכל
חוגי ישראל [ כדלקמן ] משיח עדיין לא בא – מסתבר אולי לומר , שישנו עוד סוג יהודים
שאליהם הפצת המעיינות לא הגיעה כדלקמן , הרי לא צריכים להאריך עד כמה רבותינו
נשיאינו במשך הדורות פעלו בהפצת המעיינות חוצה – כיון שכל אחד יכול לראות זאת ,
החל מגילוי תורת החסידות על ידי הבעל שם טוב , ואחר כך – ההוספה שנתוספה בזה מדור
לדור על ידי רבותינו נשיאינו , עד לדורנו זה שבו העבודה דהפצת המעיינות חוצה
נתרחבה – על ידי כבוד קדושת אדמו"ר נשיא דורנו
[ ובפרט אחרי בואו לחצי כדור התחתון ] – באופן נעלה יותר לגבי כפי שהיה לפני
זה , נוסף על כל הביאורים וההסברים וכולהו בפנימיות התורה שנותספו בדורנו זה [
מיוסד על הכללים דפנימיות התורה שניתנו לפני זה ] , נעשתה הפצת המעיינות חוצה
באופן – שמקיף וחודר את חוגי היהדות הרחבים ביותר בכל מקום , יהודים מכל שכבות
החיים , והפצה בכל קצוי תבל , בכל חלקי וקצות העולם , כולל ובמיוחד – על ידי
התרגום של ענינים בחסידות ללשונות דאומות העולם , המאפשר את הגישה אליהם לכל אחד ,
ועל ידי כל הנזכר לעיל – הגיעו מעיינות תורת החסידות לכל סוג [ על כל פנים ] מבני
ישראל בחוצה , עד גם בחוצה שאין חוצה הימנה באופן שכל אחד ואחד מישראל – באיזה מקום
ודרגא שהוא רק לא יהיה – יש לו [ על כל פנים ] הכח והיכולת [ אפילו אם לעת – עתה
עדיין אין לו כל שייכות גלויה לזה ] להשתייך ולהתקשר למעיינות החסידות בחייו ,
וכיון שלאחרי כל זה , ריבוי הפעולות בהפצת המעיינות חוצה עד עתה , ובריבוי הכי
גדול , משיח עדיין לא בא – אולי יש מקום לומר
[ לכאורה ] , שעדיין נותר סוג ותחום מסויים בחוצה שאליו המעיינות עדיין לא
הגיעו עד עתה , ואולי זוהי המניעה האחרונה לאתי מר
[ שבא כתוצאה מהפצת המעיינות חוצה ] ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.