רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 12 בספטמבר 2014

ממתק לשבת פרשת כי תבוא וח"י אלול תשע"ד

מאת חסיד

ישבתי פעם במשרדו של ידידי מפקד משטרת הקאוסן כדי לנסות לעזור לבחור ישראלי שנעקץ על ידי חנות תכשיטים בבנגקוק, מכרו לו תכשיטים מאוד זולים במחיר של אלפי דולרים, בעודנו יושבים שם נכנסו שני אמריקאים בליווי מקומית עם אותה בעיה בדיוק, הבחורה שאלה מי אני ואמרתי שאני מנהל מרכז יהודי שעוזר למטיילים היהודים כאן, הבחורה פונה לאמריקאים ואומרת להם "אתם צריכים לדאוג שגם האמריקאים ייפתחו כזה בית שעוזר למטיילים" המפקד התחיל לצחוק ואומר לה "את לא מבינה, זה לא משהו שמדינות מקימות, זה העם שלהם, אצלם העזרה ההדדית היא בגנים, למשל כשנעצר ישראלי מיד מגיעים אלי 20 ישראלים לשאול כמה אפשר לשלם בשביל לשחרר אותו, לעומת זה כשייעצר בחור אמריקאי ואני מציג לאמריקאי אחר את הדרכון שלו שיעזור לו, הוא מסתכל על התמונה ואומר לי "מצטער אני לא מכיר אותו"...
***
בפרשת השבוע אנחנו קוראים על מצוות הביכורים, הפירות הראשונים שצומחים על העצים מוקדשים להשם וניתנים לכוהנים, כשעם ישראל הגיעו לארץ לקח להם שבע שנים לכבוש את הארץ ועוד שבע שנים לחלק אותה ורק אז החלו לקיים את מצוות הביכורים, ההמתנה לסיים את כיבוש הארץ מובנת שהרי כל זמן שלא כבשו אין ממה לתת ביכורים, אבל למה להמתין עד שכל עם ישראל יקבלו כל אחד את חלקו בארץ ולמה לא יתחיל כל אחד לקיים את מצוות הביכורים מהרגע שקיבל את חלקו?
***
מוסבר בתורת החסידות, מכיוון שהתורה מצווה עלינו שמצוות הביכורים צריכה להיעשות מתוך שמחה "ושמחת בכל הטוב אשר נתן לך ה'" ויהודי לא יכול להיות שמח כשיש עדיין יהודי שלא קיבל את חלקו בארץ ישראל ועדיין לא יושב תחת גפנו ותחת תאנתו.
***
שבת זו  ח"י באלול, היא יום הולדתם של הבעל שם טוב מייסד החסידות הכללית ושל בעל התניא מייסד חסידות חב"ד, שניהם שמו דגש גדול בדיוק על העניין הזה של הערבות ההדדית בעם ישראל.
הבעל שם טוב לימד עד כמה האהבה צריכה להיות גם ליהודי פשוט שכן בתמימותו לפעמים יכול הוא להגיע לדרגא גבוהה יותר מהלמדן הגדול, בעל התניא התקדם עוד צעד ואומר שלא רק יהודי טוב פשוט צריכים לאהוב אלא גם אדם שחטא עלינו לאהוב אותו בדיוק כמונו וכך נוכל להוציאו מחטאו אבל גם אם לא הפסיק לחטוא, הרי קיימנו מצוות ואהבת לרעך כמוך.
בימים אלו עלינו להחליט להוסיף בערבות ההדדית ולהביא לידי ביטוי את הנקודה הזו שכל זמן שיש יהודי שחסר לו משהו בגשמיות או ברוחניות אנחנו נהיה שם עבורו.
***
יום זה הוא גם מיוחד מאוד עבורנו אישית, בע"ה בשבת זו נתחיל את השנה ה20 לשליחותנו בבנגקוק ואנחנו מנצלים את ההזדמנות להודות לרבי מליובאוויטש שנתן לנו את הזכות להיות שלוחים במקום כל כך מיוחד ולהודות לקרוב ל2 מליון יהודים שעברו בבית חב"ד שלנו במשך השנים על העידוד והתמיכה והשיעורים שלמדנו מכל אחד ואחד מכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.