רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 5 בספטמבר 2014

על הרבנות לירושלים

מאת הרב חיים אמסלם
רבי צבי פסח על הבחירות. הקרב על רבנות העיר ירושלים נכנס כמעט לישורת האחרונה שלו, וכולם בוחשים בו.
לפעמים נדמה שזהותם הפרסונאלית של המועמדים כמעט נשכחה, וסוגיית הבחירה הפכה לפולמוס אינטרסנטי. לשון אחר: המחנה של איזה מגזר חזק יותר.
בימים כאלו כדאי אולי להיזכר באיגרת אותה כתב רבה המיתולוגי של ירושלים בסוגייא זו גופא – בחירת רב ראשי חרדי לעיר:
"ובהיות כי ירושלים תבנה ותכונן מאז ועד הנה פושטת צורה ולובשת צורה לא יכולתי לכתוב דבר ברור… מתחילה חשבתי כי ועד העיר האשכנזי יעשה בזה צעדים הדרושים לתועלת הרבים, אבל מיד נוכחתי כי אין בו ממש…
הג"ר.. הגיד לי שיש לו קפידא עלי שלא הייתי לו לעזר להסב את הרבנות אליו, אבל האמת אהוב מכל והוא לא ידע ואינו מרגיש כי לזקנותו רוב דבריו נחתכים על פי עצת סופריו הנערים הרוצים לפסוע על ראשי עם קודש.
וכל מי שהוא רוצה לראות בשכלולה של עיר קודשנו הלא יבין כי מוכרח לבחור באיש שאין דעתו נמסרת ביד אחרים לעשות בו כרצונם".
(הרב צבי פסח פרנק, איגרות ראי"ה ג, עמ' שה-שו).
הוא פשוט רב. הרב חיים אמסלם, יושב ראש 'עם שלם' הכריז על האפשרות כי יתמודד על משרת הרב הראשי. הרב אמסלם, הוא הרב היחיד שאינו שייך לזרם החרדי, אך הוא גם אינו דתי לאומי. אני מכיר לא מעט אנשים ורבנים, אך עד כה לא נתקלתי בסטטוס דומה.
יש שיראו בכך חיסרון, אני רואה בכך יתרון. הוא אינו מחוייב לאג'נדה החרדית המתכתבת כמעט ריטואלית עם הלך הרוח של אנשי החצר, וכוחות התקשורת החזקים בשוק, אך הוא גם לא מחוייב לרעיונות המקובעים שלא לומר המוזרים המאפיינים לא פעם את בני הציונות הדתית.
הוא היה פוליטיקאי בודד, כעת הוא פשוט רב עצמאי, ועדיין בודד. אולי זה מה שירושלים צריכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.