רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 16 בספטמבר 2014

הקרב על בית מורשת לזכר הרב עובדיה

מאת יקי אדמקר - וואלה

בעוד ששניים מבניו של הרב עובדיה יוסף ז"ל - דוד ומשה, מתעמתים על שטח בנייה הממוקם מול בית אביהם, הרב חיים אמסלם, הח"כ לשעבר מטעם ש"ס, יפנה השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד הכוונה להפקיע מידיו את השטח המדובר. "ההתנהלות הזו שמשפחת יוסף חושבת שאנחנו במערב הפרוע וכל העולם הוא שלה, הוא טעות. חלפו הימים ההם שהם שלטו בכיפה והנפוטיזם היה מנת חלקם".
העימות בין הצדדים הוא על שטח הממוקם ברחוב הקבלן 41 בירושלים, מול ביתו של הרב עובדיה. עמותת "כתר חיים" של הרב אמסלם קיבלה מעיריית ירושלים הקצאה של המגרש, וזאת לצורך בניית בית כנסת. ההקצאה נעשתה כבר לפני שנים רבות, אולם הבניה במגרש לא התבצעה מסיבות שאינן תלויות בה. לפני יותר משנה, זומנה העמותה לשימוע לפני ביטול הקצאה ובסופו ניתנה החלטה שביטול ההקצאה תושהה ותינתן ארכה, על מנת לסיים את כל ההליכים הדרושים להוצאת היתר בניה.
למרות שהעמותה עמדה בהחלטת השימוע, לא ניתן לה היתר בנייה, ולפני מספר חודשים פנו אנשי ש"ס בעירייה נגד אמסלם וזאת בדרישות לבטל את ההקצאה מאחר ולטענתם שליטתו של אמסלם בקרקע "אינה חוקית". מה שהתברר אז שיש רבים שמעוניינים בשטח ועוד קודם שהופקע מאמסלם הוא גורם לעימות בתוך משפחת יוסף.
העימות הוא בין שניים מבניו של הרב עובדיה, משה ודוד. משה, בן הזקונים, מבקש להקים בשטח בית כנסת עבור מתפללים שהיו עד כה בבית הכנסת של אביו ונוסף לכך גם מרכז מורשת מפואר שאליו יועברו הספרים, שולחן הכתיבה, הגלימה ועוד חפצים יקרי ערך ששימשו את אביו בחייו. מנגד, האח דוד, המכהן כחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס ומתגורר בשכונה, מתנגד שאחיו הצעיר יקבל לידו את השטח. בני משפחה טוענים כי הדבר נובע כתוצאה מנתק שקיים בין השניים.
מול השניים, ניצב הרב אמסלם שיפנה השבוע לבית המשפט בניסיון להילחם בכוונה להפקיע את השטח מידיו. "הקרקע הזו שייכת לרב אמסלם", אומר עו"ד יוסי חביליו המייצג אותו, "נדרוש בבית המשפט שהעירייה תיתן היתר בנייה ונבהיר לכל מי שלוטש עיניים לקרקע שהיא שייכת לרב אמסלם ולא לאף אחד אחר". אמסלם הוסיף כי "יש דין ויש דיין וכי לא לכבודו ולא לזכרו של הרב עובדיה להקים מקום על שמו על קרקע גזולה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.