רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 15 באוקטובר 2014

הר הבית נפתח היום לכניסת יהודים


לאחר שמתחילת החג לא ניתן ליהודים לעלות להר הבית, פעלה היום המשטרה לאפשר את כניסת היהודים בקבוצות מאובטחות. יהודים רבים עולים להר הבית בטהרה עם הדרכות רבנים במקום.

רעולי פנים מוסלמים התבצרו גם במשך כל הלילה האחרון' והחמישי ברציפות, בתוך מסגד אל אקצה שבהר הבית, עם נשק קר חזיזים וזיקוקים, כדי לשבש את עלייתם של יהודים להר.

הפורעים  העמידו פיגומים בדלתות המסגד כדי למנוע את סגירתם, ולאפשר להם ליידות ממנו אבנים אל וזיקוקים לעבר יהודים שיעלו להר הבית.

אלא שבשונה מבעבר, החל מהשעה 6:20 פועלת המשטרה באמצעים לפיזור הפגנות, כדי להפריע את פעילות הפורעים.

הפורעים מדווחים שהמשטרה עדיין לא מעיזה להכנס למסגד, ופועלת נגדם רק מבחוץ. בין היתר ניתקה את החשמל במסגד על ידי חיתוך הכבלים.

לפי הדיווחים שמגיעים מהם, כבר מתחילת הבוקר המשטרה לא אפשרה כניסת מוסלמים להר הבית. לתפילת הבוקר איפשרה המשטרה כניסת גברים בלבד, מעל גיל 50

מיד לאחר התפילה סגרה המשטרה כליל את כל שערי המוסלמים להר הבית, ופרצה פנימה כדי לטפל בפורעים המתבצרים שיידו אבנים. המשטרה טרקה את דלתות המסגד, ונעלה את הפורעים בפנים.

למרות שהמשטרה לא הוציאה את הפורעים מתוך ההר, היא פתחה את הכניסה ליהודים רבים שהגיעו למקום ועולים אליו לרגל החג. הרב איתי אליצור שעלה הבוקר מדווח על אווירה שקטה ורגועה, למרות הפיצוצים שנשמעים מדי פעם של טיפול כוחות הבטחון במתפרעים שבתוך המסגד.

לגלריה כנסו כאן:











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.