רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 29 באוקטובר 2014

"גיור בר השגה"

מאת מנחם מן

משכן כנסת ישראל הוא מקום נחמד, יש שם מזנון עם תפריט עשיר ומגוון, יש מיזוג אויר המכוון בדיוק נמרץ למעלות החום והקור הנדרשות ויש שם אפילו ציורים מרהיבים ביופיים של האומן היהודי מארק שאגל. אבל גולת הכותרת נמצאת דווקא בפסיפס האנושי המגוון המרכיב את חברי הכנסת המחוקקים. אומרים עליהם הכל, על חברי הפרלמנט שלנו- צבועים שקרנים ותחמנים, הם רק מילות חיבה ביחס לדעת הציבור כלפיהם. ובכל זאת, לא נראה כי מישהו חושב שאי מי ממאה ועשרים החברים הוא טיפש. אחרי הכל, 'כנסת ישראל' ו'נבחרי ציבור' הם משפטים שמחייבים מינימום מנת משכל. ויש להם מהמנה הזו, לא מעט.

אלא שהשבוע עבר בוועדת החוקה עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, חוק מעניין, שיותר ממה שהוא מקומם במהותו, הוא מרתיח בטיפשותו. ממש כך. שושבין הצעת החוק ומי שיזם אותה הוא חבר כנסת עם רקורד ביטחוני עשיר בצבא העם שמסתבר כי 'אלופי עשיו' ו'אלופי קנז' יכולים ללמוד ממנו המון. בעבר עם פרסום התוצאות על אישורו של החוק בקריאה טרומית התרברב האיש וכתב דברי הלל ושבח לעצמו, אלא שבין השורות, מסתבר, חשף האיש עד כמה הוא מבין במהות החוק שאותו גיבש ושאותו רקם למעלה משנה.
וכה דברי חבר הכנסת המתהלל: "היום עבר בקריאה טרומית חוק הגיור שיזמתי. הצעת החוק תפתח למעשה את שערי הגיור בהקמת 30 הרכבי גיור נוספים ברחבי הארץ, כאשר כל רב של מועצה מקומית או עיר יוכל להקים בית דין לגיור. בנוסף לכך, כל מתגייר יוכל לבחור היכן להתגייר, כך שאם אחד הדיינים יחמיר או יסרב לגיירו, תהיה בפניו האפשרות לגשת לדיין אחר. אני מקווה שהחוק שעבר היום יקדם את הליכי החקיקה ויביא בשורה גדולה לעם ישראל"
שימו לב למשפט המחץ של האלוף: "שאם אחד הדיינים יחמיר או יסרב לגיירו תהיה בפניו האפשרות לגשת לדיין אחר" – במחילה, האם במילים אלו חושף האיש את מערומיו בענייני גיור וקובע קבל עם ועדה כי השכלתו ביהדות מתחילה ונגמרת בפיסת הברז'נט המחוררת שעל קדקודו? מה אומרות המילים הללו בעצם? כי גיור הינו מבחן קבלה (אודישן בלע"ז) לתוכנית ריאליטי נטול חוקים קבועים מראש הנתונים לשיקול דעתו של "כל רב או דיין"?? האם לא יודע כבוד המחוקק כי כללי הגיור נחתמו ונסתמו כבר בפוסקים הקדמונים ואין מקום לסרב אלא אם כן הנ"ל לא עומד בקריטריונים, וככזה לא תועיל לו הקמת בית דין נוסף עם דיינים נוספים?! ואולי בכלל החוק כלל לא נוגע לגיור עצמו אלא ל'דיינים ולרבנים' החדשים?!
חכו, יש גם המשך: "במדינת ישראל היום יש רק מתחת לגיל 18 100,000 ילדים ובני נוער שלא רשומים כיהודים. חלקם הגדול נולד פה, חלקם הגדול התבגר פה"
איזו רחמנות, איזו אכפתיות. ממש לא להאמין. יותר ממאה אלף ילדים ובני נוער נמצאים וחיים במדינת ישראל ואינם רשומים כיהודים! איך אפשר לשאת חרפה כזאת? איך יתכן כי ילדי העובדים הזרים מלוכסני העיניים ובני חם שגדלו פה ואף נולדו כאן בבתי החולים של היהודים, ימשיכו ויסתובבו כגויים ברחובות ישראל. אסון.
וכאן ממשיך האלוף ופונה אלינו אל הרגש היהודי העמוק שבתוכנו: "חלקם הגדול שייכים למשפחות שבחבר העמים קראו להם ז'יד או זרקו עליהם אבנים ובאו לכאן, ואמרנו להם: אתם לא יהודים אם אתם רוצים להיות יהודים, הדרך שהצגנו בפניהם בחלק גדול מהמקרים היא דרך קשה, קשה מדי"
אתם מבינים? בחבר העמים (לא רוסיה, חבר העמים, זה קונה יותר) הגויים הארורים קראו לדימיטרי ז'יד כי אביו כנראה היה יהודי, הרי להם לא אכפת שאמו של דימיטרי היא נוצרייה קתולית, מבחינתם הילד הוא יהודי וצריך לקרוא לו ז'יד ולזרוק עליו אבנים. האם אנו כיהודים יכולים להתעלם מעברו העצוב של דימיטרי?? לדידו של חבר הכנסת החכם זו סיבה מספקת לשנות את החוקים המחמירים ולהקל בקשיים האדירים שהצגנו בפני הגויים האומללים שנרדפו כיהודים. רפורמה, כבר אמרנו?
הקשיבו הלאה: "החשיבות של החוק היא לא רק בתהליך הגיור של אותם אנשים. אלא גם בכל אותם ילדים שלנו, ששמחים להתחתן אתם כיוון שהעלייה המבורכת הזאת, בעיקר מחבר העמים, הם לא פחות מוכשרים מאתנו, לא פחות חכמים, לא פחות יפים ולא פחות משרתים את המדינה הזאת מאשר הילדים שלנו, והם גם רוצים להיות יהודים כמו הילדים שלנו". טיפשות, כבר אמרנו?
כל מילה נוספת מיותרת, עם יופי ועם צבע עיניים ועור קשה להתווכח.

תגובה 1:

  1. לא מדובר בילדי עובדים זרים !

    מדובר בעיקר על אנשים מזרע ישראל שרוצים גיור.

    ויש גם דעות רבניות של הרב אמסלם למשל שיש מקום להקל.

    אתה יכול כמובן ללגלג על הרב אמסלם . בכתבה שלפני זאת כתב מישהו
    על הרב שך - ר' א.מ.שך . אתם אלופים בזילזול מורים !

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.