רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 19 באוקטובר 2014

מפקד מרחב דוד במשטרה, נצ"מ אבי ביטון, השתלח בחריפות ביושבת ראש וועדת הפנים ח"כ מירי רגב

מאת מקדשער

"אם היה שקט בהר הבית מה היתה עושה ח"כ מירי רגב?", תקף נצ"מ ביטון את יו"ר וועדת הפנים של הכנסת המפקחת על התנהלותו בהר הבית. ביטון אף העמיד את ח"כ רגב בשורה אחת עם נג'אח בכיראת, מנהל מסגד אל אקצה אחד המסיתים בהר הבית שהמשטרה הרחיקה מהמקום, בשל ניצוחו על אירועי האלימות בהר הבית.

מלשכת יו"ר וועדת הפנים נמסר כי ח"כ רגב תגיש תלונה נגד דברי ההשמצה של נצ"מ ביטון.
להמשך ולגלריה כנסו כאן:

נסיעות לירדן

נצ"מ ביטון גילה עוד בראיון  לעיתונאי ארנון סגל, כי הוא נוסע פעמים רבות לירדן, כדי לשאת ולתת עם גורמים בבית המלוכה. ביטון גם סיפר על מאמצי המשטרה לרצות מדינות זרות שבוחשות בהר הבית, ומאיימות לנתק את היחסים אם הוא יאפשר ליהודים חופש דת בהר הבית. 

במטה ארגוני המקדש תמהים האם יכול ביטון לשרת את בטחונם של אזרחי ישראל, בעוד הוא מטפח במקביל קשרים עם הפרטנרים הירדנים שלו. כאשר במקביל הוא גם פועל בניגוד לעקרון הפרדת הרשויות, משרת אינטרסים של מדינות זרות, ותוקף חברי כנסת במדינה.

גורמים בקרב פעילי המקדש אמרו שהראיון במקור ראשון מטיל צל גדול על יכולת תפקודו של נצ"מ ביטון במשטרה, ועל ראש הממשלה להעביר אותו למשרד החוץ, או דווקא לשגרירות הירדנית בישראל. 

ההר נסגר לכניסת יהודים ברוב ימי חג הסוכות

גם היום חג שמיני עצרת היה מרחב הר הבית סגור לכניסת יהודים. המשטרה הוציאה כל יהודי שעלה אל ההר, משער השלשלת הסמוך לשער הכניסה.

בכל ימי החג כשלה המשטרה בשמירה על הסדר בהר הבית. כאשר בכל יום היו במקום התפרעויות, שבעקבותם נכנעה המשטרה לדרישות המוסלמים שלא לאפשר כניסת יהודים להר ברוב ימי החג. שוטרים שהוצבו כמאתיים מטר מהשערים, הודיעו שעל פי הוראת הפיקוד הר הבית פתוח למוסלמים בלבד. זאת למרות שבישיבה האחרונה של וועדת הפנים, הודיע ביטון כי המשטרה הקצתה כוחות רבים ותאפשר כניסת יהודים רגילה להר הבית.


------------------------------------

קטע הראיון
בראיון החג שאל סגל את ביטון האם הוא מרוצה מהמצב בהר. 

נצ"מ ביטון: 
- "מרוצה מאוד מהתהליך שהחל בשנת 2003, כשהר הבית נפתח ליהודים, ונמשך עד היום. נכון, קיימים גורמים קיצוניים בצד המוסלמי שמנסים לטרפד את התהליך הזה. אגב, גם בצד היהודי קיימים קיצונים. קיצונים אינם אוהבים שקט. הוא איננו משרת את האינטרס שלהם". 

ארנון סגל:
- אתה משווה בין שני הצדדים? ערבים המיידים בקבוקי תבערה ויהודים המשתחווים בהר הם אותו הדבר מבחינתך? 

אבי ביטון:
"העיקרון הוא אותו עיקרון, כי ככל שיהיה שקט בהר הבית לא יהיה לקיצונים מה לעשות שם. תאר לך שהיה שקט בהר הבית – מה היו עושים ח"כ מירי רגב, יהודה גליק ונג'אח בכיראת (מנהל מסגד אל אקצה. א"ס)?".






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.