רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 15 באוקטובר 2014

קהילת "מחזיקי הדת" הפקירה את המת.

מאת אנטווערפענער

ניסים לוי ז"ל, צעיר בן 27 שהיה בקבוצה, טבע בנהר לפני מספר ימים בעיירה הסמוכה לאנטוורפן, הרופאים נלחמו על חייו אך אתמול קבעו את מותו.
הפטירה הכניסה לבהלה את חברי הקבוצה הזרים שלא ידעו איך לטפל בכבוד המת מול המשטרה והרשויות. "פנינו באופן טבעי לקהילה החסידית החרדית 'מחזיקי הדת' שבראשות הגר"א שיף, אך הם סירבו לעשות דבר".
מי שהתגייסו לעזרה היו למרבה ההפתעה דווקא בני קהילת 'שומרי הדת' בראשות הרב דוד משה ליברמן קהילה המורכבת מאוכלוסיה כללית שברובה אינה חרדית.
"בני הקהילה התגייסו לעזרה, והתרוממו מעל שיקולים זרים. הבינו שכאן יש מת מצווה", אומר אחד מבני קהילת 'שובו בנים', "ולקחו על עצמם את כל ההוצאות ואת כל הטיפול בנושא. אין לנו רק להודות ולשבח את ראשי קהילת שומרי הדת בראשות העסקן נחמיה שלידנר.ויחד עימו העסקן שמואל מרקוביץ שעמד בקשר עם הממשל והעיריה באנטוורפן".
על מנת שהטיסה לא תתעכב עד לשבוע הבא ולמנוע הלנת המת, רבני אנטוורפן התירו להטיסו ביום שישי, בזמן שהמקומיים יחגגו את החג השני של שמחת תורה. אך גם זה לא התאפשר בעקבות בעיות טכניות.
נכון לשעה זו, גופת המנוח תשהה בשני ימי החג והשבת במקרר בית החולים מילדהיים, עד ליום ראשון, אז המנוח יוטס לישראל.
אחד מחברי קהילת 'מחזיקי הדת' הגיב כי: "יש לאנשי 'שובו בנים' בית ומקום בישראל. אי אפשר לבוא ללא שום הכנות למקום זר, ולצפות שלפתע פתאום כל העול הכבד של החזקת מאות איש יפול על כתפי הקהילה המקומית".
תינח הכנסת אורחים אשר לא קדמו בלחם ובמים...
אבל מה שייך "הכנות" למת מצוה שנפטר באופן טראגי ובפתאומיות ועל זה נאמר אין בור ירא חטא ולא עם הארץ חסיד . והיה פשוט לי שנחמיה לורה ושמוליק מ"שומרי" יזכו במצוה כי הם לא עסקנים במובן הפשוט של המילה פשוט יש להם לב ונשמה ענקיים ומגלגלים זכות ע"י זכאי.

תגובה 1:

  1. בושה וחרפה. כל ההתפעלות ירד לי מיהודי המקום ההוא. בעעע

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.