רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 23 באוקטובר 2014

עצרת המחבלים על פי גירסת המחבלים מילה במילה כפי שקיבלנו מהם

מאת מחבל

רבבות בני אדם בראשות רבנים וראשי ישיבות התכנסו הערב בכיכר הישיבה ברחוב הרב דסלר בבני ברק לעצרת מחאה בעקבות הפגיעה הפיזית הקשה בגאון ר' אשר דויטש מראשי ישיבת פונביז' שהופל במוצאי שמחת תורה.

 זמן רב לפני תחילת העצרת נחסמו לתנועה הרחובות שקרובים לאזור וכוחות רבים של משטרה נפרסו באזור, ציוד רב של הגברה נפרס על פני כל רחוב דסלר כאשר מסכים מעבירים את דברי הרבנים בכיכר הישיבה, וברחוב הרב וסרמן שם התכנסו מאות נשים.

 הכינוס נפתח בתפילת מנחה שלפני העמוד ניגש הגאון ר' אליהו ליברמן, שלאחריה ניגש המשגיח הגה"צ ר' אהרון זאב גרוסברד לאמירת תהילים ברוב עם.

 מנחה האירוע היה הרב דוד זיכרמן שהביא את מכתבו של הגאון ר' אהרון שכטר, שהביע את מחאתו על כבוד התורה שחולל בהפלתו של הגר"א דויטש, לאחריו דיבר הגאון ר' דוד מינצר מראשי ישיבת כנסת-יצחק חדרה, ואמר "די לפילוג העם, ולפילוג הישיבות אסור שחלילה המלחמה תהיה בתוך ציבור יראי ה' במקום להתמודד עם הצרות שנוחתות עלינו מבחוץ" אמר הגר"ד.

 לאחריו נשא דברים הגאון ר' ברוך שמואל דויטש מראשי ישיבת קול תורה ואחיו של הגר"א, שעמד בדבריו על ביזוי כבוד התורה ובמיוחד על איש כמו אחיו שמימיו לא דיבר על אף איש או כנגד שום רב ואמר "להביע את דעתנו מותר אבל אסור לדבר חלילה נגד מישהו", כשלאחמ"כ דיבר הגאון ר' יעקב ונדרולה מראשי ישיבת גרודנא, שדיבר על הרדיפות שמתחוללות נגד ציבור גדול, זריקת אברכים מהכוללים ונידוי של ציבור שלם, אולם עם זאת הוסיף כי הציבור אינו נכנע חלילה לרדיפות, היות שעושים מה שהתורה אומרת.
את הנאום המרכזי נשא מרן ראש הישיבה הגאון ר' שמואל אוירבעך שליט"א ששיבח במילים רבות את הגר"א דויטש, ואמר כי בעת כזאת של הקפות שניות- מוצאי שמחת תורה להפיל ספר תורה זה דבר חמור ביותר, ואמר כי זוכר שנה שנפל ספר תורה בעת שמחת תורה וכולם הצטערו על זה וכל שכן כשנופל ספר תורה חי שזה תלמיד חכם, ראש הישיבה סיים ואמר כי אנחנו צריכים לראות איך אנחנו יכולים להתחזק בכבוד התורה.

לסיום העצרת אמר הגאון ר' דוד זיכרמן כי "הגר"ש אוירבעך אמר לי מספר פעמים, ואמר לי להגיד את זה גם כאן שידינו פרוסות לשלום ואף שידינו שבורה ורצוצה עדיין ידינו לשלום, אותו תורה אנחנו לומדים, אותו תורה אנחנו שומרים, כולנו חרדים די למחלוקות", אמר הרב זיכרמן, שלאחמ"כ הביא את דבר העצרת: "נתאספנו בשביל למנוע ביזוי כבוד התורה ורדיפות של אנשים אשר דעתם אינה שווה לדעתו של האחר, וכי הדבר צריך להפסק.

בעצרת השתתפו מלבד ראשי ישיבת פונביז' גם הגאון ר' מרדכי גרוס, הגאון ר' צבי פרידמן, הגאון ר' צבי שנקר, הגאון ר' יהודה אריה הרשלר הגאון רבי דב צבי אורדנטליך ורבנים וראשי ישיבות נוספים.

לגלריה כנסו כאן:





























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.