רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 6 באוקטובר 2014

הר הבית נסגר לשלושה ימים בפני יהודים. ארגוני המקדש דורשים לסגור אותו בפני מוסלמים בחג הסוכות

מאת מקדשער

הר הבית נסגר היום לכניסת יהודים עד ליום שלישי הקרוב עקב חג מוסלמי. כניסת יהודים להר תותר שוב החל מיום רביעי, ערב חג הסוכות.

המוני יהודים שנוהגים לפקוד את הר הבית בימים אלו שבין כיפור לסוכות, הופתעו לגלות שההר נסגר השנה, עקב הזזת הלוח המוסלמי בחודש קדימה.

ארגוני המקדש פנו אל מפכ"ל המשטרה בדרישה לסגור במקביל את הר הבית בימי חג הסוכות, לפחות בשעות הכניסה של יהודים למקום. ולאפשר במקום קיום סדיר של מצוות ניסוך המים וחגיגות שמחת בית השואבה.

בפנייה אל המפכ"ל כתב יו"ר המטה המשותף של ארגוני המקדש, עו"ד אביעד ויסולי, כי "בחג הסוכות יבקשו אלפים רבים של יהודים לעלות להר הבית, הן במסגרת תהלוכות ניסוך המים ושמחת בית השואבה, והן במסגרת קיום מצוות עליה לרגל, לראות ולהיראות במקום המקדש, וכן נטילת לולב".

"משטרת ישראל מתבקשת להיערך מבעוד מועד לקראת חג הסוכות בהר הבית. המשטרה מתבקשת להקצות מספר מספיק של שוטרים, חיילים ואנשי כוחות הביטחון על מנת לאפשר לכל יהודי לקיים את מצוות החג.

"לאור ניסיון העבר וקוצר ידה של משטרת ישראל לאבטח את הר הבית בסוכות, בעיקר עקב אי הכנה ראויה ויסודית וחוסר בכוח אדם מיומן, אנו מציעים כי משטרת ישראל תיפנה לצה"ל בבקשה להקצות כוחות צבאיים לשמירה ולאבטחה בהר הבית בעת חג הסוכות.

"כמו כן, מתבקשת משטרת ישראל לנקוט מבעוד מועד בכל הפעולות הנדרשות על מנת למנוע ממוסלמים להפריע ליהודים בהר הבית בחג הסוכות.  במסגרת זו מתבקשת משטרת ישראל למנוע כניסת מוסלמים להר הבית בעת שעות הביקור של יהודים בהר הבית, כמו גם לסלק מהר הבית מוסלמים המבקשים להתנכל לעולי הרגל היהודים.

מצורף:
פניית ארגוני המקדש בפורמטים שונים לנוחותכם.
כנסו כאן:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.