רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 באוקטובר 2014

איך הפך הרב עובדיה יוסף מ'חמור נושא ספרים' ל'הגאון הגדול' - על ה'השקפיסטים' להשיב!!!

עברה שנה עברנו את היארצייט הראשון של הרב עובדיה יוסף ועכשיו הגיע הזמן לעשות את החשבון עם אלו אשר רוצים שנאמין כי דבריהם אמת וכי הם מאמינים במה שהם אומרים, מציאות היא הרב עובדיה יוסף מעולם לא חזר מכל פסק שנתן, הוא החזיק בדעותיו ועמדותיו עד ליומו האחרון, אבל מי שמכנים עצמם 'השקפיסטים' מי שעמדו עשרות שנים בראש 'יתד נאמן' ורדפו אותו, לחמו בו בחירוף נפש, ולא סתם לחמו, הם עשו ממנו את הסכנה הכי גדולה בזמנינו, כתבו עליו כל דבר אסור, אך ורק מפני שפסק אחרת מהרב אלישיב ועמד על עמדותיו לא היה מוכן לוותר, ופתאום הפך להיות 'אדם גדול'

ואקדים, שהרב עובדיה יוסף בצעירותו גם הוא לא היה צדיק בעניינים האלו, גם הוא נהג כמו אותם 'השקפיסטים' כשיכל להקים מפלגה והרב שך הזמין אותו לביתו עשה סיבוב של מאה ושמונים מעלות על מנת שיוכשר אצל הליטאים מבני ברק, אבל זה היה טוב לארבע שנים בלבד, ואיך שלליטאים היתה מפלגה משלהם והרב עובדיה יוסף לא היה מוכן עוד להיות עבד של הרב שך ולקבל ממנו הוראות, הכל חזר למצב הקודם והרבה יותר חמור מפני שהרב שך לחם בו מלחמת חרמה רצה להוציאו מכלל ישראל, הרב אלישיב כמה פעמים בחייו קבע כי סופו של הרב יוסף יהיה כסופו של גורן, המלחמות האלו כתובות על ספר - עשרות שנים שאני מלווה את המחלוקת הזו כתבתי עליהם מאות עמודים בשעה שהרוחות סערו

מה שמטריד אותי, במשך עשרות שנים, הרב עובדיה יוסף היה אצל ההשקפיסטים במיוחד אצל השכיסטים 'חמור נושא ספרים' הם לא התביישו לכתוב על הרב עובדיה יוסף שהוא יודע הרבה מאוד הוא בקי גדול אבל ראש יש לו של חמור ולכן פסיקותיו חמוריות, ובואו וראו מה קרה ברגע שהתפלגו הליטאים ו'שכחו' שהוא חמור נושא ספרים הוא הפך להיות 'גדול' עד כדי ששמואל אויערבך המחבל השכיסט רץ לביתו לנחמו, אריה דרעי שהיה מוקצה מחמת מיאוס ברחוב הליטאי לאחר הסכסוך עם הרב שך הפך להיות מקובל אצלם, והשאלה היא מה קרה, האם הרב עובדיה יוסף בשנתיים האחרונות לחייו לא היה יותר 'חמור נושא ספרים'?

אני מלוה 44 שנה בכתיבה ובעיון את ההשקפה הליטאית, ומאוד מעניין, מי שהם אפסים גדולים היו 'גדולים' ומי שהיו ענקים הפכו לרשעים ואפסים, ואותם אנשים יכלו היום להיות קטנים בקושי כינו אותם בר' ופתאום הפכו להגאון ואפילו ל'הגאון הגדול', ולא מפני שהפכו להיות גאונים באמת, אלא מפני שאז פוליטית כדאי היה כך, ואילו היום המצב אחר

צר לקבוע וזה כואב, זה קורה ברחוב החרדי כמעט בכל מקום, קחו לדוגמא את 'המודיע', שהיה כותב על הרב עמאר 'הגאון' אבל כאשר ניצח בבחירות בירושלים הוא ירד לתואר של 'הרב' בלבד מפני שפוליטית זה צריך להיות כך. שוב, לא מהות האדם קובע אלא המצב הפוליטי שלו היא הקובעת את 'גדלותו'

ההשקפיסטים במשך שנים ניסו לשכנע אותנו כי דרכם אחת ואינם זזים ממנה, הם נאבקים על אמונתם והשקפתם, ומה אנו לומדים שוב ושוב ש'השקפתם' היא פוליטית ואינטרסנטית, אתה יכול בין לילה להפוך ל'הגאון הגדול' אם פוליטית תתמוך בי ובעמדותיי, או שאני זקוק לך פוליטית

זה מה שקרה להרב עובדיה יוסף בסוף ימיו, מי שעשרות שנים היה בעיניהם בסך הכל 'חמור נושא ספרים' הפך להיות 'הגאון הגדול', מי אשר עשרות שנים כתבו עליו כל דבר אסור, פתאום 'שכחו' מכל זה ונוצר מישהו או משהו אחר שנושא את אותו שם

בושה תכסה פנים., איני מבקש שכאשר אדם הולך לעולמו חלילה יכתבו עליו כי היה 'חמור נושא ספרים' אבל אם אתם אנשי עקרונות תשמרו עליהם ועד הסוף ולא שהפוליטיקה היא תקבע כיצד אתה מתייחס אליו

הרב עובדיה יוסף זכה בגדול שדוקא אוייביו הגדולים בסוף ימיו התייחסו אליו בכבוד, מי שיצאו כאן המפסידים הגדולים הם ה'השקפיסטים' שהוכיחו שוב שלא ה'השקפה' עיקר אלא ה'אינטרס' עיקר

חיים שאולזון

תגובה 1:

  1. אמת. גדולי התורה האשכנזים התייחסו בעבר להרב עובדיה יוסף בזלזול מופגן. פסקיו לא נחשבו בעיניהם. לא ספרו אותו ולא רבו בו גאון. רק כשקמה תנועת שס והוא הפך להיות מנהיגה ומורה דרכה, היחס אליו התחיל להשתנות לטובה.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.