רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 14 בנובמבר 2014

עלייה מרכזית להר הבית לזכר הרב גורן, יחד עם בניו במלאת עשרים שנה לפטירתו

מאת מקדשער

ביום שני הקרוב תתקיים עליה מרכזית וציבורית להר הבית, יחד עם בני משפחת הרב הראשי שלמה גורן, לרגל יום השנה העשרים לפטירתו.

מורנו ורבינו הרב שלמה גורן זצ"ל, שכיהן כרב הראשי לישראל, וייסד את הרבנות הצבאית הראשית. היה ראשון הרבנים המעוררים לעלות להר הבית, ואף עלה להר הבית פעמים רבות בעצמו.

מיד לאחר מלחמת ששת הימים, קבע הרב גורן מדרשה של הרבנות הצבאית בהר הבית. בהוראותיו ביצעה חיל ההנדסה מדידות מדויקות של הר הבית, על פיהם ניתן היה לקבוע לראשונה את הגבולות המדוייקים.

לדעתו של הרב גורן עם שיבתנו להר הבית אף מוטל עלינו להקים מחדש את בית המקדש. תלמידיו מציינים שבאורח פלא הוא נאם על כך בכינוס השנתי "תורה שבעל פה" שהתקיים עוד לפני שחרור הר הבית.

לאחר שהמדרשה ומנין התפילות פעלו בהר הבית מספר חודשים, נערך הרב גורן לקיים בהר הבית תפילת רבים בשבת נחמו. אלא ששר הבטחון דאז משה דיין, אשר מסר את מפתחות הר הבית לידי הוואקף, סגר את המדרשה, גירש את הרב, והורה למשטרה למנוע מיהודים להתפלל בהר הבית. בדיעבד התלוננו שרים בממשלה על כך שדיין ביצע את מהלכיו בהחלטה אישית שלו, ללא הסכמת הממשלה וללא כל סמכות. דיין אף אסר על הרב גורן לנאום בכינוס תורני תחת הכותרת "עליית יהודים להר הבית" לאחר ששת הימים, ונאומו בוטל.

ביום שני הקרוב יום השנה לפטירתו (כ"ד מרחשוון תשע"ה, 7.11) יעלו מוקירי זכרו להר הבית. יחד עם בני משפחתו ותלמידיו שילמדו את העולים בהר את פסיקתו של הרב זצ"ל, ואת המקומות בהם הורה שניתן לעלות גם בימינו.


נפגש בשעה 08:30 בשער המוגרבים,

את העליה ידריכו בני משפחתו של הרב זצ"ל.

לגלריה כנסו כאן:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.