רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 7 בנובמבר 2014

ממתק לשבת פרשת וירא תשע"ה

לפני כמה שנים ישב אצלנו בעונג שבת בבנגקוק מפקד כיבוי האש באחת הערים בארץ וסיפר סיפור יפה שקרה לו שבועיים קודם,
"טסתי לאוסטרליה לכנס של כבאים מכל העולם, הגעתי לעיר שבה מתקיים הכנס, ביום ששי אחר הצהריים, מיד התחלתי לברר היכן יש בית כנסת אך אף אחד לא ידע, החלטתי שבשבת בבוקר אחפש.
**
בשבת בבוקר יצאתי לחפש בית כנסת, הסתובבתי ושאלתי ואף אחד לא מכיר, אחרי כשעה של חיפושים ממש נשברתי, נעמדתי ברחוב וחשבתי על הסיפורים שהילד שלי שלומד בבית ספר של חב"ד מספר לי תמיד איך הרבי היה עוזר ליהודים שהיו בודדים במקומות נידחים, הרמתי את ראשי, עצמתי עיניים ואמרתי "הרבי מליובאוויטש אתה אוהב אתגרים נכון? הנה יש לך יהודי שנמצא לבד במקום נידח באוסטרליה ורוצה בסך הכל מנין אולי תעזור לו?"
**

להמשך כנסו כאן:



אני לא מסיים את המחשבה ופתאום אני שומע מישהו שואל "סליחה אתה יהודי" אני פותח את העיניים ורואה מולי חבדניק, הוא אומר לי " בבקשה בוא תשלים לנו מניין, חסר אחד" הייתי בשוק, הלכתי אתו, נכנסנו לדירה ואכן יושבים שם עוד שמונה יהודים וביחד אנחנו מניין, כולם התרגשו והחלו להתפלל, לאחר התפילה הרב הסביר לי שהם מתחילים כאן מניין חדש וכבר כולם לא האמינו שיהיה מניין היום אך הוא אמר להם אני אלך לרחוב ואמצא יהודי וכך ראה אותי עומד ברחוב ופנה אלי.
אני התפללתי מהצד שלי והם מהצד שלהם והקב"ה שמע וצירף את התפילות של כולנו.
***
בפרשתנו מסופר על אבימלך שלקח את שרה מאברהם והקב"ה מעניש אותו ואת כל ביתו בכך שאינם יכולים להביא ילדים לעולם "כי עצור עצר ה' בעד כל רחם לבית אבימלך" ואומר לו "השב אשת האיש.. ויתפלל בעדך" ואכן אברהם מתפלל על אבימלך ועל אנשי ביתו ומיד אחר כך כתוב ששרה נפקדה וילדה את יצחק, אומרים חז"ל "מכאן שכל המבקש רחמים על חברו והוא צריך לאותו דבר נענה תחילה.
***
אדם צריך דבר מסוים ובמקום לעמוד ולבקש עבור עצמו הוא מבקש עבור חברו, מלמדת אותנו התורה שהוא ייענה תחילה מכיוון שאם אתה כל כך דואג לחברך, הקב"ה דואג לך וימלא את רצונך,
***
מסביר הרבי מליובאוויטש שגם אם אדם יתפלל על חברו בגלל שהוא יודע שזה יעזור לו שבקשתו על עצמו תתקבל גם אז ייענה תחילה מכיוון שבפועל התפלל על חברו וחברו מקבל תועלת מהתפילה והרי זה כמו במצוות הצדקה שעיקרה שהעני יקבל את צרכיו ולא משנה מה כוונת הנותן.
***
מצד שני ברור שהצורה המושלמת ביותר היא כאשר התפילה על החבר נובעת מרגש אמתי של אהבת ישראל עד כדי כך שטובתו של הזולת נוגעת לו יותר מאשר טובתו האישית.
***
ולכן בפועל עלינו להרגיל את עצמינו להתפלל על חברינו גם אם זה מתוך הרצון שתפילתי האישית תיענה ולאט לאט נלמד להוריד את האינטרס האישי ולהתפלל מתוך רצון אמתי לטובת הזולת וכפי שהרבי נותן לנו את הדוגמא של הדאגה לכל יהודי באשר הוא.
שבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.