רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 25 בנובמבר 2014

סיכום השיחה היומית

מזה שחג הגאולה די"ט כסלו נק' "מועד תמידי" ו"ראש השנה" מוכח, שהתועלת של תורת חסידות אינה רק  בנוגע למצב וזמן מסויים, אלא ענין כללי. ויובן זה עפ"י הבנת הלשון שנאמר בנוגע לתורת הבעש"ט "יפוצו מעיינותיך חוצה": ענינו של "מעיין" הוא – מים חיים. שלכן, אע"פ שרוב המעיינות מתחילין בטיפין טיפין, נעשה מזה הנהר הגדולשמימיו עולין על כל גדותיו, ועי"ז "והרוה את הארץ והולידה והצמיחה" – התכלית של המעיין. וא"כ מובן שה"מעיין" אינו ענין פרטי בלבד, אלא בו תלוייםכל הענינים שתלויים במים. וחידוש החסידות הוא לא רק הפצת מי המעיין ל"חוצה", אלא גם המעיינותעצמם: מתחיל מתורה – שכל ענין שאדם לומד בתורה, אפי' קטן בכמות, יהי' באופן של "חדשים" ממש – "מעיין" עצמו, וע"י היגיעה ייצא מזה "נהר גדול". ומזה נמשך בהנהגותיו בעולם – חסידות מגלה בכ"א את החיות והחמימות של ה"מעיין" שמוסתר בפנימיותו, ועי"ז יש לו את הכח לא רק שלא להתפעל מהעולם, ה"מדבר שממה", אלא גם "להרוות" העולם ב"מים חיים", עד "והצמיחה". 
מהתוועדות י"ט כסלו ה'תשכ"ז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.