רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 2 בדצמבר 2014

בית המשפט הורה למשטרה להחזיר להר הבית מתפלל יהודי

מאת מקדשער

בית משפט השלום דחה את בקשת המשטרה לאשר את הדרתו מהר הבית של יהודי שהתפלל בשער הכותנה.

ד' נוהג להתפלל בשערי הר הבית כאשר ההר עצמו סגור לכניסת יהודים. כך עשה גם ביום שישי האחרון, מאחר והמשטרה סוגרת את הר הבית בפני יהודים בכל ימי שישי ושבת. ד' התפלל תפילת מנחה סמוך לשער הכותנה. השער הקרוב ביותר למקום המקדש.

שוטרים שראו אותו מתפלל דרשו ממנו לעזוב את המקום. לטענתם המוסלמים צריכים לצאת מהר הבית, ועלולים להתמלא זעם למראה תפילתו בשער ההר. השוטרים אף גררו את ד' מהמקום, אך ד' התעקש וחזר לשם מצד אחר. בתגובה החליטה המשטרה להעניש את ד' ולהרחיק אותו מהר הבית. ד' לא הסכים לחתום על תנאי ההרחקה, והמשטרה החליטה להביא אותו בפני שופט.

בדיון היום בבית משפט השלום, קבע השופט שמואל הרבסט כי "תפילה הינה זכות יסוד, ויש בה כדי לאפשר את חופש הפולחן הדתי". "המשיב התפלל ברחובה של עיר, מקום שבו מותר להתפלל, ואין כל איסור בכך". הוסיף השופט והעיר למשטרה כי הוא "מתקשה לקבל את הטענה, כי יש לכרוך תפילה זו עם מסוכנות כזו או אחרת הנובעת מהר הבית".

מיד עם קבלת הפסיקה לידיו, מיהר ד' אל הר הבית. השוטר בשער התקשר למפקדיו והללו הורו לו לאפשר את כניסתו של ד' למתחם ההר. ד' עלה להר, הודה על זיכויו, וקרא למתפללים יהודים שלא להסכים לתנאי המשטרה להרחקות מהר הבית.

במטה ארגוני המקדש קוראים למשטרה להפסיק להשתמש בשוט ההרחקה מהר הבית. הרחקת יהודים מהמקום הקדוש ביותר לנו היא לא מוסרית ולא חוקית, אומרים במטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.