רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 14 בדצמבר 2014

כתב אישום נגד יד ימינו של האדמו"ר מפעלץ

מאת עדה'ניק

כתב אישום הוגש בשבוע שעבר כנגד הרב אברהם ישראל פרויליך,חבר בועדת החמישה במירון. ויד ימינו של מרן גאב״ד העדה החרדית. ויו״ר אירגון הפשע אתרא קדישה במירון  תושב שכונת גאולה בירושלים בן 64, בחשד כי במשך שנים ניהל עסק יוקרתי למכירת עתיקות ללקוחות בארץ ובחו"ל, מבלי לדווח על הכנסתו ובחלק מן השנים, תוך הצהרה כי לא היו לו הכנסות כלל.
פרויליך, המשמש כראש כולל, נעצר ביולי 2011 בעקבות חקירה שהתבצעה על ידי משרד חקירות מס הכנסה ירושלים, במהלכה נבדקו מספר חשבונות בנק על שמו. מהחקירה עלה כי בחשבונות הופקדו סכומי כסף במזומן ובהמחאות בסך כולל של כמיליון ₪ בכל שנה. מחיפוש שנערך בביתו ובמשרדו בעת המעצר, התברר כי פרויליך עסק במשך כ-30 שנה במכירת כתבי יד, ספרים ומפות מהמאה ה-19 וכן, כי ערך כמאה תערוכות ומכירות פומביות בבתי מלון, בעיקר במלון ליאונרדו פלאזה שבמרכז ירושלים.

על פי כתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בירושלים על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, במהלך השנים 2000 עד 2010 ניהל עסק למכירת עתיקות כאמור תחת השם 'יודאיקה ירושלים', מדירה המצויה באותה כתובת בה רשומה הישיבה אותה הוא מנהל (חגי 34 ירושלים). על פי עובדות כתב האישום, במהלך המחצית הראשונה של העשור העלים סכומים בלתי ידועים ואילו בשנים 2006 עד 2010 העלים למעלה משלושה מיליון דולר, לא הוציא חשבוניות או ניהל ספרי חשבונות, שילם לעובדיו במזומן מבלי להוציא עבורם תלושי משכורת והחזיק כספים בלתי מדווחים בחשבונות בנק בשוויץ ובניו-יורק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.