הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה
חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק
אדמו"ר שבת פרשת מקץ שנת ה'תשנ"ב
סימן י"ב ,
מההוראות מהאמור לעיל בנוגע למעשה
בפועל , כיון שנוסף לכך שדורנו זה הוא דור האחרון של הגלות , סוף הגלות , ודור
הראשון של הגאולה , התחלת הגאולה , נמצאים אנו בימי סגולה השייכים להגאולה , - הן
מצד פרשת השבוע , פרשת מקץ , קץ הימים וקץ הימין [ כנזכר לעיל סימן ט ] , והן מצד
ימי חנוכה שנקבעו על נס השמן , שזהו ענין בשמן קדשי משחתיו [ כנזכר לעיל סימן ח ]
, ובפרט בשבת חנוכה [ ששבת קשור עם גאולה ] , ובקביעות שנה זו שהוא לאחרי נר חמישי
, יום גאולת רבינו הזקן ממאסרו השני , ובראש חודש , שמורה על חידוש דישראל ש [
שדומין ללבנה ומונין ללבנה ו ] הם עתידים להתחדש כמותה בהגאולה האמיתית והשלימה –
יש להוסיף מיום ליום [ כהוראת ימי חנוכה שמכאן ואילך מוסיף והולך ] בהענינים
המביאים את הגאולה בפועל ובגלוי , ומהם , חיזוק האמונה התשוקה והצפיה לביאת המשיח
, עד כדי כך , שנרגש אצלו שכל זמן שמשיח צדקנו עדיין לא בא בפועל ובגלוי , ימיו
חסרים , כדברי יעקב שאפילו מאה ושלושים שנה הם מעט , כיון שעדיין לא באה הגאולה
בפועל [ כנזכר לעיל סימן י"א ] , ועוד ועיקר , להוסיף בלימוד והפצת פנימיות
התורה [ ותורה בכלל – ענינו של יעקב ] , שמן [ רזין דרזין ] שבתורה , באופן שמאיר
על פתח ביתו מבחוץ , יפוצו מעינותיך חוצה , עד דכליא רגלא דתרמודאי , וכפשוט –
ההוספה במבצע חנוכה כפשוטו , כולל גם עריכת התוועדויות של שמחה , כדעת הרמב"ם
שימי חנוכה הם ימי שמחה והלל , והוספה בקיום המנהג דנתינת מעות חנוכה וכיוצא בזה ,
סימן י"ד ,
ויהי רצון שעוד לפני ההוספה בעניני
חנוכה במעשה בפועל יתן הקדוש ברוך הוא מעות חנוכה [ ולא רק באופן של מתנה , אלא גם
באופן של תשלום חוב ] לנער ישראל ואוהבהו בהענין הכי נחוץ ומוכרח – להביא את
הגאולה האמיתית והשלימה על ידי דוד מלכא משיחא
[ שבשמן קדשי משחתיו ] בפועל
ממש , ועל ידו תהיה חנוכת בית המקדש השלישי [ שבנוי ומשוכלל יגלה ויבוא מן השמים ]
בפועל ממש , והעיקר – בסמיכות זמן ממש , עוד לפני תפלת מנחה והקריאה בתורה בפרשת
ויגש , שתוכנה סמיכת גאולה לתפלה , באופן שהגאולה באה עוד לפני התפלה [ ועל אחת
כמה וכמה לאחרי התפלות על הגאולה גם ביום השבת קודש זה ] , תיכף ומיד ממש , לא
עיכבן אפילו כהרף עין , וכיון שהגאולה תבוא תיכף ומיד , ביום ראשון דראש חודש טבת
, יהיה העשירי בחודש יום טוב , כפסק דין הרמב"ם בסיום וחותם הלכות תעניות כל
הצומות האלה עתידים ליבטל לימות המשיח , ולא עוד אלא שהם עתידים להיות ימים טובים
וימי ששון ושמחה , שנאמר כה אמר השם צבאות גומר צום העשירי יהיה לבית יהודה לששון
ולשמחה ולמועדים טובים ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.