רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 1 בדצמבר 2014

המשטרה: מסוכנותו של גליק גברה עם ההתנקשות בו

מאת מקדשער

"מופע עויינות ושנאה של המשטרה ליהודה גליק", כך הגדירו הערב מקורביו של גליק בתום חמש שעות של דיון בבית משפט השלום בירושלים בפני השופט אריה רומנוב.

גליק ערער לבית המשפט על ההחלטה למנוע ממנו את הכניסה להר הבית, עד לתום ההליכים המשפטיים בתלונתה של אחת ממוסלמיות המוראביטת נגדו.

המורביטאת הן קבוצות התנגדות של מוסלמיות שכירות, המגיעות להר הבית בשעות הפתיחה ליהודים, כדי להפר את הסדר. המוראביטאות נעמדות בדרכם של היהודים, בפעולות שכוללות תיגרות, קללות וצעקות, ידויי אבנים והשלכת כסאות על העולים להר הבית.

בקשתו של גליק להציג בפני בית המשפט סרטוני וידאו של האירוע נשוא התביעה נתקלו בהתנגדות קולנית וצעקות רמות של פרקליטת המשטרה שירה קרוואני. בית המשפט דחה את התנגדויותיה וצפה בסרטים בו נראים גליק ובנו מוכים על ידי מתנפלות המורביטאת, ונהדפים על ידי שוטרים שנכחו במקום.

גליק עצמו שלא נכח בדיון נוכח פציעתו, יוצג על ידי עו"ד אביעד ויסולי. ויסולי טען שהמשטרה סימנה את גליק בנסיון להיפטר ממשימתה לאבטח אותו בהר הבית. אי לכך המשטרה הופכת אותו מנרדף לתוקף, כדי לאפשר לה לדרוש את הרחקתו בעילת מסוכנות. זאת, למרות שלמעלה מעשרים שנות עליותיו בהר הבית מוכיחים שגליק והיהודים הם הצד המותקף במקום.

השופט רומנוב שאל את פרקליטת המשטרה האם לאחר שגליק נורה, מתכוונת המשטרה לשנות את הערכותיה עליו ועל עליותיו להר הבית, והאם ההתייחסות למסוכנותו תשתנה? הפרקליטה השיבה ש"ההתנקשות מחמירה את החשש למסוכנות עליות העורר להר הבית".

הפרקליטה אף ביקשה להגיש לבית המשפט מסמכים במעמד צד אחד שיוכיחו את התגברות המסוכנות, ודרשה שעו"ד ויסולי ותומכיו של גליק ייצאו מהאולם. לשאלת השופט האם המסמכים הללו מוכיחים שגליק הוא המסוכן או שהערבים הפכו למסוכנים יותר. סירבה הפרקליטה שוב להשיב בנוכחות נציגי גליק, והשופט סירב לקבלם.

החלטת בית המשפט בערר תינתן ביום חמישי הקרוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.