רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 11 בדצמבר 2014

אשתו לשעבר של הרב יעקב עדס מגורשת למהדרין מהנישואין עם הרב עדס

הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א

שלום וברכה
אחד"ש
בנוגע להרב יעקב עדס שליט"א, הרי הוא לא חי עם זוגתו בודאי למעלה מ12 חודש לפני מתן הגט, אין שום רשות על פי תורה לגבר לחיות בנפרד מאשתו למעלה מ12 חודש, ובפרט שהוא לא יכול לישא אשה עליה כי הוא הולך לפי פסקי הרמ"א, על אף שהוא ספרדי, ולכן ברגע שהוא אמר לפני מתן הגט שהוא מבטל את כל המודעות אם עשה על גט זה, והרי אפילו בית דין של עמי ארצות לא נותנים גט לפני ביטול כל המודעות, וכן עליו לומר שנותן את הגט ברצונו החפשי, אחרי הצהרה זו לא יעזור שום טענה על פי הלכה, והגט הוא למהדרין, כי כל יהודי רוצה בפנימיותו לקיים את ההלכה, רק יצרו הוא שאנסו לא לתת גט, ולכן אחרי המשפט של ביטול המודעות גמר ומגרש מרצונו הפנימי, ולא מענין אותנו לא הרב אלישיב ולא הרב קניבסקי, לפי דעת ההלכה, האשה מגורשת, ואסור להוציא לעז על גט זה,
ויש להוסיף, הרב עדס היה צריך להיות מספיק חכם כדי לדעת שספרדי שמקבל אשכנזיה, יש לה בעיות, כי בדרך כלל אשכנזי הולך למינו, ואם הוא מחפש רחוק ועוד ספרדי זה מחמת פגם,
ויהי רצון שהרב עדס ימצא אשה טובה כמו שכתוב מצא אשה מצא טוב
בברכת התורה משולם צפניה 

תגובה 1:

  1. א.כותב המאמר מעיד על עצמו שהוא עם הארץ גמור, החזון איש(אבן העזר סימן צט' ס"ק ב') כתב שהגט בטל מדאורייתא משתי סיבות - אונס וטעות.
    וכי החזון איש לא ידע שכולם עושים ביטולי מודעות? התשובה היא שאין זה מועיל כלום על אונס וכפייה. כי האונס מבטל את המודעות בדיוק כמו שהוא מבטל את הגט.
    ב. הגאון רבי יצחק אלחנן זצ"ל בעין יצחק (חלק ב') סימן לז' אות כו' ,פסק בחריפות רבה,שאם נעשה מעשה שכולו רמאות כדי להטעות את הבעל על מנת שיגרש,אין מועילה המודעה כלום,כי כל המעשה מוטעה ,כולל המודעות.
    ג.חבל שכותב התגובה לא קרא את המאמר היטב לפני שהגיב.
    תוקף גילוי הדעת שאין שום רצון בגט, נעשה אחר כל הביטולים והמודעות, נמצא שאין בהם שום תועלת.
    ד. כבר נערכו דרישות וחקירות ע"י הרבנים רוזנטל וגרוס ,שניהם פסקו שהאישה אסורה,שום דיון אחר לא נערך בעניין.
    ופסק זה עומד במקומו.
    בברכת התורה, החרד לדבר ה'

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.