שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת
פרשת בא שנת ה'תשנ"ב
סימן י"א ,
הענין הנזכר לעיל שייך גם ליו"ד שבט , יום ההילולא דכבוד
קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו , המתברך [ בשנה זו ] משבת פרשת בא אל
פרעה [ וההסתלקות היתה
[ בשנת ה'שי"ת ] בשבת פרשת בא עצמה ] , ידוע שביום
ההילולא של צדיק עולה נשמתו למעלה , יחד עם כל ימי חייו , וזה מתגלה ומאיר בבחינת
גילוי מלמעלה למטה , , ופועל ישועות בקרב הארץ , וביארצייט בכל שנה ושנה נוספת
עליה שלא בערך בנשמת בעל ההילולא [ שזהו הטעם לאמירת קדיש ביום היארצייט בכל שנה ]
ועליה בעילוי אחר עילוי , ובסגנון פרשתנו , ביום יו"ד שבט נעשה אצל בעל
ההילולא – משה רבינו שבדורנו [ כידוע שאתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא ] – בא אל פרעה
, דעייל ליה קודשא בריך הוא אדרין בתר אדרין [ בעילוי אחר עילוי ] אל פרעה
דקדושה , דאתפריעו ואתגליין מיניה כל נהורין , ובכל שנה – ועל דרך זה בשנה זו –
נוספת בזה עליה נעלית יותר , עד – שלא בערך , והגילוי של בא אל פרעה אצל נשיא הדור
– שהנשיא הוא הכל – נמשך ומתגלה למטה ופועל ישועות בקרב הארץ , אצל כל אנשי הדור [
ובפרט מצד בחינת משה שבכל אחד ואחד מישראל ] , נשמות בגופים דוקא , ובפרט שדורנו
זה – כפי שאמר בעל ההילולא – הוא הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה , שדור זה
[ דעקבתא דמשיחא ] הוא גלגול מהדור דיוצאי מצרים , במילא מתחזקת יותר ההשוואה של
בעל ההילולא נשיא דורנו
להמשך כנסו כאן:
להמשך כנסו כאן:
[ משה שבדורנו ] למשה שבדורו – כמאמר חז"ל שמשה
הוא גואל ראשון הוא גואל אחרון , כמדובר כמה פעמים , שלנשיא דורנו יש שייכות
מיוחדת לגאולת כלל ישראל [ של דור זה וכל הדורות ] בגאולה האמיתית והשלימה ,
כמרומז בשמו יוסף יצחק , יוסף על שם שעתיד הקדוש ברוך הוא להוסיף ולגאול את ישראל
, , כשם שגאל אותם ממצרים , דכתיב והיה ביום ההוא יוסיף אדנ"י שנית ידו וגומר
, ויצחק – על שם כל השומע יצחק לי , ששלימות הצחוק והשמחה תהיה בגאולה [ אז ימלא
שחוק פינו ולשוננו רנה ] , כפי שראו בפועל בעבודתו והנהגתו של בעל ההילולא
שהצטיינה בכך שהיתה דוקא מתוך שמחה , והפלא בזה חזק יותר בהתחשב בכך שהיה בעל
יסורים גשמיים לא עלינו , עד כדי כך שהפריעו גם על עניניו הרוחניים [ כדלקמן
] , ומזה מובן עוד יותר , איך האתפריעו כל נהורין אצל בעל ההילולא [ ובפרט ביום
ההילולא ] , כולל בהנהגתו מתוך שמחה , נמשך לכל אחד ואחד מבני ישראל ולכל בני ישראל
בדורנו , שכנשמות בגופים יוכלו לקבל את האורות הגדולים ,
סימן י"ד ,
ומזה מובן הלימוד עתה מבא אל פרעה , דובר כמה פעמים , שכבר
כלו כל הקיצין וכבר סיימו הכל , והגאולה היתה צריכה לבוא כבר מזמן , ומפני טעמים
שאינם מובנים כלל וכלל עדיין לא באה , מזה מובן שעל כל פנים כעת , צריכה הגאולה
לבוא תיכף ומיד ממש , ובלשון העולם , זהו הזמן הכי נעלה [ העכסטע צייט ] לגאולה
האמיתית והשלימה ! ולהעיר , שבלשון הזמן הכי נעלה [ העכסטע צייט ] מרומז תוכן
הגאולה – שזמן , הקשור עם מדידה והגבלה [ עבר הוה ועתיד ] , נעשה
[ הזמן ] הכי נעלה , באופן שאין למעלה הימנו , זאת
אומרת שהגבול [ זמן ] עצמו נעשה בלי גבול [ הכי נעלה ] , עד שמתאחדים ממש , על דרך
המדובר לעיל בענין אתפריעו כל נהורין , ואדרבה , עיקר ההדגשה בזה היא על הגבול של
זמן גשמי [ זמן ] – כי ברוחניות [ עד לדרגות הכי נעלות ] יש כבר שלימות הענינים עד
לשלימות דגאולה [ רוחנית ] , העיניים הרוחניות של יהודי רואים כבר את הגאולה , כעת
צריך רק לפתוח את העיניים הגשמיות , שגם הם יראו את הגאולה כפי שהיא בגלוי לעיני
בשר בזמן הזה , וכמובן גם בפשטות , עיקר הבקשה והגעגועים לגאולה הם לא כל כך מצד
הרוחניות והנשמה , כי מצד רוחניות הענינים הנשמה היא בשלימות וכל הענינים בשלימות
[ והגם שיהודי נמצא נשמה בגוף בעולם הזה הגשמי , הרי מצד הנשמה והרוחניות לא מורגש
חושך העולם ] , מה שאין כן מצד גשמיות הענינים של הגוף , שם בעיקר נרגש ההעלם
והסתר , ובמילא – הרי זה מעורר את הגעגועים לגאולה באופן חזק עוד יותר , והחידוש
בגאולה הוא בכך , שהגילוי דאתפריעו כל נהורין יהיה גם בגשמיות העולם הנראה לעיני
בשר , במקום וזמן גשמי , שייעשה דירה לו יתברך בתחתונים , ואדרבה , בזה מתבטאת
השלימות גם ברוחניות [ שלכן לעתיד לבוא הנשמה ניזונית מן הגוף ] , משום כך הגאולה
בגשמיות תביא גאולה בכל העולמות והדרגות למעלה ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.