רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 21 בינואר 2015

עשרות רבנים מהציונות הדתית הביעו תמיכה במפלגת 'יחד'‎

עשרות רמ"ים, אברכים ואנשי שטח מהציונות הדתית התכנסו הערב (שלישי) במטה מפלגת 'יחד' בירושלים והכריזו על תמיכתם במפלגתו של חבר הכנסת אלי ישי, ועל התגייסותם למענה במערכת הבחירות

במהלך הערב נדון מצע המפלגה, רשימתה ודובר על הרחבת פעילות המפלגה לאחר הבחירות לתנועה תורנית עממית. עוד הוחלט על הקמתם של צוותי שטח שיערכו חריש עמוק בציונות הדתית בחודשיים שעד הבחירות.
במהלך הכנס אמר חבר הכנסת , יוני שטבון: "השטח בוער. אנו עושים היסטוריה במדינת ישראל בדרך להקמת תנועה פוליטית ששמה את תורת ישראל במרכז, ימנית וחברתית ומחברת דתיים, חרדים, ומסורתיים. אני שמח שבחרתם להוביל את המפלגה יחד איתנו".
הרב אלעד מאיר מחרשה אמר: "יחד זו לא רק מפלגה, זו תנועה. תנועה לחיזוק הזהות היהודית של המדינה, לחיזוק השכבות החלשות ולאחדות בין הציונות הדתית והציבור החרדי. יש לנו תורה אחת, ורב המשותף על המפריד – יחד כולם קדושה".
הרב דוד בן פנחס, ר"מ בישיבה הגבוהה בבת ים, השתתף אף הוא בכנס ואמר כי "המשימה המרכזית שלנו היא ליצור את החיבור הזה. נכון, זו פוליטיקה. אבל עם הנצח לא מפחד גם מדרך קצרה. יש לנו חודשיים שהולכים להשפיע על זהותה של המדינה לטווחים ארוכים. נשקיע את כל מרצנו, החיבור הזה הוא לכתחילה והוא גורלי לעתידה של המדינה".
דמות נוספת שהשתתפה בכנס הוא הרב אהרון צוהר מעצמונה. לדבריו: "הפסקנו לשבת על הגדר. נרים את דגל התרה והארץ בגאון. זו פעם ראשונה שמפלגה אומרת בבהירות: שלמות התורה והארץ".
אל"מ במיל' יונתן ברנסקי מעלי אמר כי "חשוב מאוד שעל הדגל שאנו מניפים כאן היום יהיה כתוב באותיות גדולות שנפעל באופן נחוש לשמור על מעמדה ועצמאותה של הרבנות הראשית לישראל. זהו נושא ליבה שיקרין על סוגיות מהותיות".
בתוך כך, לפני כשבועיים, במהלך הילולה שנערכה לכבור הרב מצליח מזוז, אביו של מנהיגה הרוחיני של המפלגה, הרב מאיר מזוז, נרשמה התרחבות נוספת בתמיכת הציונות הדתית במפלגת יחד העם איתנו. הרב יגאל קמינצקי, רבה של גוש קטיף תובב"א, והרב שמעון כהן מחשובי רבני הציונות הדתית בדרום, הביעו תמיכתם במפלגה ובחזון האחדות בין המגזרים.
הרב קמינצקי סיפר על היום האחרון של הגירוש מגוש קטיף ועל כיצד הגיע מרן הגר"מ מזוז לביתו באותו היום. "התמונה היחידה מהגירוש שנמצאת עד היום על שולחני זו התמונה עם הרב מזוז בביתי בגוש קטיף".
הרב קמינצקי הבהיר כי הוא "גאה על שמפלגת 'יחד' חרטה על דגלה את האחדות של הציבור הדתי לאומי והחרדי, זאת תוך שמירה על ארץ ישראל. יש כאן בשורה משמעותית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.