רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 16 בינואר 2015

הגויים ממשיכים להלחם בחרדים על ההונאה הגדולה - בנין השייך למדינה ושווה מיליונים מכרו לסקווירא במיליון דולר

מאת כתב מיוחד

בית הספר 'הילקרסט ראמופו' החרדית מכרו את הבניין לחסידות סקווירא במיליון דולר מתחת לשווי השוק. המכירה בוטלה לאחר שהשמאי נתפס לוקח שוחד מהחסידות בכדי להנמיך את המחיר. לאחר כמה שנים של ערעורים שבהם הפסידו הנהלת בית הספר, זה נמכר שוב באותו מחיר, מה שגרר תביעה חדשה נגדם על ידי התושבים. הערב הנהנלת בית הספר שכרו עורכי דין במחיר האסטאונומי של 650 $ לשעה.
קצת רקע.
לפני מספר שנים, ההנהלה מכרה את בית הספר היסודי לבית הספר אביר יעקב של בנות סקווירא. ההנהלה טענה שהמכירה הייתה הכרחית בשל הרשמה נמוכה במחוז. אך ההורים לא הסכימו והתעקשו, בינתיים ההרשמה הלכה וגדלה.
השמאי שנבחר על ידי המועצה המקומית למכירה, לקח שוחד על סך 5,000 דולרים מסקווירא להוריד את ערכו של הנכס.
בסופו של דבר הוא נעצר, הואשם, ומאוחר יותר הודה באשמה בעסקת טיעון. החסידים ששחדו אותו? הם אף פעם לא הוזכרו ולא הואשמו. אבל המכירה של בית הספר בוטלה ע"י המדינה כפי שהיה בהסכם השכירות ביניהם, שהיה בינתיים בשימוש ועליה שולם שכירות נמוכה בהרבה ממחיר השוק.
לאחר תהליך משפט ארוך וכתוצאה מכל הערעורים שסתיים לבסוף בשנה שעברה (מועצת בית הספר הפסידה), ההנהלה מכרה שוב את בית הספר באותו המחיר לאותם אנשים, למרות שהם לכאורה שיחדו את השמאי ועל אף שהמחיר למכירה היה הרבה מתחת לשווי השוק ולמרות שההרשמה לבית ספר של המחוז גברה.
כאמור, הנהלת בית הספר שכרה עו"ד בכדי להגן על כל חברי הדירקטוריון נגד תביעה שהוגשה על ידי התושבים המקומיים שנועדה לחסום את מכירה. נציב החינוך של מדינת ניו-יורק כבר קבע שאם חברי מועצת המנהלים יימצאו אשמים, לא יהיה ניתן לשלם שכר טרחת עורך דין מכספי ציבור.
הפרשה הזאת רק מתחילה להתגלגל שוב, ובטוח עוד יספק כותרות נוספות בתקופה הקרובה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.