רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 9 בינואר 2015

ממתק לשבת פרשת שמות תשע"ה

מיכאל הדייג נקלע יום אחד לסערה בלב ים ורק במאמצים מרובים הצליח להגיע לאי בודד, עברו ימים מיכאל כבר התרגל לחיות באי לבדו, בנה לעצמו בקתת עץ והיא היתה לו לבית ומחסה מפני הגשמים והחום, לילה אחד מיכאל יצא לדוג דגים כדי להשביע את רעבונו וכשחזר אל החוף  כולו רטוב הדליק מדורה כדי להתחמם קצת, אך ברגע אחד המדורה הבעירה קרשים שהיו בסמוך, ולפני שמיכאל הספיק למצמץ בקתתו האהובה עלתה באש, הוא לא האמין למראה עיניו. אחרי כל האסונות שפקדו אותו, גם הדבר היחיד שהיה ברשותו עלה באש?! הוא הביט בטרוניה כלפי השמיים וזעק: "למה זה מגיע לי"? הוא העביר את הלילה כשהוא ממרר בבכי, עד שבחצות הלילה הופיעה באופק – ספינה, "איך מצאתם אותי"? שאל מיכאל בהתרגשות כשדמעות גיל שוטפות את לחייו.
"מה זאת אומרת"? שאל רב החובל בתמיהה, "בזכות האש הגדולה שהדלקת כדי להזעיק אותנו".

להמשך כנסו כאן:



***
בפרשת השבוע אנחנו קוראים על משה רבנו שגודל ורואה את סבלם של אחיו במצרים, מנסה לעזור להם אך נאלץ לברוח לאחר שהרג מצרי כדי להציל יהודי, משה יושב בחוסר מנוחה ובדאגה כבדה לעתיד אחיו בגלות מצרים, יום אחד בעודו רועה את צאן חותנו הוא רואה מחזה מוזר, "הסנה בוער באש והסנה איננו אכל", סנה הוא צמח קוצני יבש ומשה רואה דבר לא טבעי, צמח שאמור להאכל על ידי האש ואיננו נאכל אומר המדרש מדוע התגלה הקב"ה אל משה דווקא בסנה הבוער? כי בזה הרגיע את דאגתו "כשם שהסנה בוער באש ואיננו אוכל כך המצרים אינם יכולים לכלות את ישראל".
***
בהתגלות הראשונה של הקב"ה למשה רבנו הוא מעביר לכולנו מסר הן כעם והן לכל אחד מאתנו כפרט, עם ישראל בכל הדורות ראה איך ש"בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו" אבל בסופו של דבר לא יכלו לכלותנו כי "הקב"ה מצילנו מידם" וכך גם יהודי צריך לדעת שגם כשהדברים לא קורים בדיוק כפי שהוא תכנן עליו לזכור שיש מי שמתכנן את הדברים ודואג שהכל יהיה לטובה.
***
רבי שניאור זלמן בעל התניא אמר פעם שהאילנות נושאי הפירות מסמלים את תלמידי החכמים יודעי התורה והסנה מסמל את היהודי הפשוט, ההתגלות בשיח הקוצני מזכירה לנו כי לכל יהודי ויהודי יש בתוככי נפשו בעירה פנימית של רצון להתקרב אל האלוקים, המשימה הגדולה היא לגלות את הרצון הפנימי הנסתר הזה, וליצור שוב את החיבור בין ה"סנה" (העולם החומרני) וה"אש" (קיום מצוות הבורא),
ככל שנחזק את הקשר בינינו לבורא נצליח לראות יותר טוב את המסר שבסנה ואת הטוב הנראה והנגלה.
***
יהי רצון שכפי שזכינו לראות את הנסים ביציאת מצרים נזכה בקרוב לראות נפלאות בגאולה השלימה.
שבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.