רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 19 בינואר 2015

ביוזמת 'מרכז רבני אירופה' גובשה תוכנית שתיתן מענה לארועי טרור ותגביר את הבטחון האישי של כל יהודי באירופה

מאת אליעזר שולמן

בעקבות אירועי הטרור והאנטישמיות באירופה, בהם נפגעו יהודים, יזם 'מרכז רבני אירופה', בסיוע הארגונים 'ישראלייף', 'איחוד הצלה' ו'זק"א', תוכנית להקמת מוקד בינלאומי לניהול מצבי חירום, שכולל הכשרה של אנשי קהילות יהודיות ברחבי העולם שיוכלו, כל קהילה במקומה, לתת מענה לכל אירוע חירום. במסגרת התוכנית תינתן גם הכשרה בנושא ביטחון והגנה.
גיבוש התוכנית נעשה בעקבות פניות רבות של קהילות יהודיות ברחבי העולם אל 'מרכז רבני אירופה' בהן הובע חשש, כי מצב חירום או אסון עלול להעמיד את הקהילה ומוסדותיה במשבר או בסכנת פיזית כתוצאה מפגיעה בתושבים או במוסדות הקהילה, בתי כנסת, מרכזים קהילתיים, בתי ספר, גנים ועוד.
אנשי הקהילות הוסיפו כי מעבר לפגיעה הפיזית בחברי הקהילה, על ראשי הקהילה גם להתמודד עם תוצאות המעשים האנטישמיים בכל הנוגע להיבטים של החוסן הקהילתי וההשלכות של אובדן אמון התושבים, במצב של חוסר מוכנות בעת שמתרחש אירוע כמו גם במהלך תהליך השיקום והחזרה לשגרה

להמשך כנסו כאן:

 
ברור לכל כי קהילה שתיערך מבעוד מועד למצבי חירום, תדע להתמודד טוב יותר באירוע עצמו  ותוכל להגיב בזמן קצר, הן בטיפול באירוע עצמו והן בתוצאות, דבר אשר יאפשר לצמצם את הנזקים שינבעו מהתרחשות אירוע החירום. סיועם של גופים ממלכתיים אינו יכול להחליף את תפקידה של הקהילה בשעת מבחן. רק מי שנערך מראש והטמיע תכנית מובנית לשעת חירום יהיה מוגן ומוכן.
אחד מאבני היסוד בתכנית שגובשה כמענה לאירוע חירום הוא הטמעת תהליכים בשגרה מתוך הבנה ש"מה שיעבוד בשגרה – יעבוד בחירום".
היעד הוא בניית מערך תגובה לשגרה ולחירום במסגרת הקהילה שיכלול: גיוס כוח אדם על בסיס מתנדבים מהקהילה והכשרה מתאימה למתן מענה למצבי חירום בקהילה, כמו מצבי חירום רפואיים,  בימי שגרה, במקביל לקשר הדוק עם גורמי הביטחון והחירום הקיימים. קשר כזה יאפשר קיצור זמן התגובה ומתן טיפול מציל חיים במגוון מצבי חירום רפואיים כמו גם יכולת להציל חיים של חברי קהילה כחלופה להמתנה חסרת אונים לשירותי אמבולנסים מקומיים. במקביל, באירוע רב נפגעים יבוצע ניהול הארוע, מיון הנפגעים, טיפול, פינוי וכל הנלווה יבוצע בתחילה על ידי אנשי הקהילה כאשר עם הגעת כוחות הרפואה והבטחון המקומיים ישולבו אנשי הקהילה בכל הפעולות מה שיאפשר לקהילה לתת מענה מיידי למשפחות הנפגעים מחד ומאידך יאפשר חזרה לשגרה במהירות האפשרית ובמינימום השפעה ארוכת טווח.
במסגרת המוקד הבינלאומי, ינתן גם מענה לכלל תושבי הקהילה באמצעות אפליקציית מצוקה והזנקה מתקדמת מסוגה. יהודי שיחוש בסכנה או במצוקה, כמו גם יהודי שייקלע לאירוע אנטישמי או טרור, יוכל באמצעות לחיצה על אפליקציה בטלפון הסלולארי להתחבר למוקד בינלאומי שיזניק אליו מתנדבים המתגוררים או נמצאים בקרבת מקום וגם את כוחות הבטחון המקומיים זאת במקביל לקישור אוטומטי לאנשי קשר אישיים ואנשי מפתח בקהילה בעת חירום.
האפליקציה תאפשר גם להנהלת הקהילה להפיץ הודעות חשובות לכלל חברי הקהילה בזמן אמת תוך שימוש בפלטפורמה הטכנולוגית.
צוותות המתנדבים כולם יחוברו לפלטפורמה הבינלאומית של המוקד המאחד את הארגונים 'ישראלייף', 'איחוד הצלה' ו'זק"א' מה שיאפשר לקבל תמיכה סיוע וגיבוי מהמוקד הבינלאומי בשגרה ובחירום, גישה בשעת חירום למוקד המבצעים הבינלאומי של ישראלייף ומספר בינלאומי לייעוץ רפואי במגוון שפות.
כאמור, מדובר בתוכנית שגובשה בחודשים האחרונים, ובימים אלה נערכים ב'מרכז רבני אירופה' להציע אותה לראשי קהילות יהודיות בעולם שיבחנו האם היא מתאימה לצורכיהם.   
מנכ"ל מרכז רבני אירופה המשמש גם כמנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופאי, הרב מנחם מרגולין, אמר שהיוזמה באה כחלק מהצהרת האיגוד שהגיע הזמן להפסיק לדבר ולהתחיל לפעול וכי בכוונת האיגוד לוודא שכל קהילה באירופה תהיה מוכנה להתמודד עם מצבים מורכבים ותקבל את התמיכה הדרושה לכך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.