רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 15 במרץ 2015

נתניהו לערוץ 7: זו מלחמה על הבית

ראש הממשלה מתייחס בראיון לעצרת הימין (חובה להגיע), להקפאת הבנייה (בנינו עם לחצים גדולים) ולבית היהודי (שותפה בכירה).

את הראיון האחרון לפני הבחירות בחר ראש הממשלה בנימין נתניהו להעניק לאתר ערוץ 7 ובו קרא לכל מחנה הימין להגיע לעצרת הצפויה היום (ראשון) בכיכר רבין בתל אביב.
"אני רוצה לבוא לשם כי צריך לדבר אל כל אנשי המחנה הלאומי ולהגיד להם בואו לקלפי. נותרו לנו יומיים לסגור את הפער בין הליכוד לעבודה. אם נסגור את הפער הזה אנחנו נרכיב את הממשלה. אם לא נסגור את הפער הזה יש חשש אמיתי שציפי ובוז'י בתמיכת הערבים יקימו כאן ממשלת שמאל שתיכנע לכל אורך הדרך. זה דבר שאסור לאפשר אותו".

נתניהו התייחס לסוגיית נאומו בקונגרס והביקורת שהוטחה בו דווקא מכיוונם של עיתונאים ישראליים. לדבריו לא רק עיתונאים מהבית אלא מדובר במתקפה שמגיעה מכיוונים שונים בהם גם עמותות וממשלות שמשקיעות סכומי עתק לקמפיין המתנהל תחת הכותרת 'רק לא ביבי'. "למה רק לא ביבי? כי הם מבינים שכל עוד אני ראש הממשלה והליכוד היא מפלגת השלטון אנחנו עוצרים את הנסיגות, עומדים איתן ונאבקים על האינטרס הלאומי שלנו ועל הארץ שלנו. הם מבינים שברגע שהם יוכלו להפיל אותנו, ליצור פער בינינו לבין הרצוג, הרצוג ולבני מקימים ממשלה וכל החזית תתמוטט. לא מעניין אותם מה קורה בארץ, לא עניינים כלכליים או חברתיים. מעניין אותם רק לפתוח פער כדי שהשמאל ינצח".
נתניהו מוסיף ואומר כי מול המתקפה התקשורתית הכבירה הזו הוא מתמלא ברוח לחימה ובתחושה שבכוחו להוכיח להם אחרת, "אני אומר נוכיח לכם אחרת'. אני וחבריי במחנה הלאומי נוכיח לכם שאתם לא תצליחו. יש לנו עוד יומיים להוציא את האנשים ולתת להם תשובה ניצחת".

להמשך כנסו כאן:

 

באשר לתחושה הרווחת בציבור ולפיה מפלגתו ממקדת את מאמציה במאבק פנים גושי נגד הבית היהודי ופחות מכיוון מפלגות המרכז, אומר ראש הממשלה כי הוא מבקש לאסוף קולות מכל כיוון, "מכל המחנה הלאומי, מכל המפלגות. כרגע הבעיה המרכזית היא הפער. אם הבית היהודי יקבלו עוד מנדט או שניים זה לא משנה. הם יהיו חלק טבעי מהקואליציה שלנו. בכל מקרה. זה וודאי. אבל אם הליכוד לא יסגור פער של שניים או שלושה מנדטים המשמעות יכולה להיות גורלית. המשמעות היא שציפי ובוז'י יקבלו את מלאכת הרכבת הממשלה בידיהם כי גודל המפלגה הוא דבר מכריע בהחלטה על מי יטילו את הרכבת הממשלה. לכן מתוך ראיה לאומית אמיתית כל מי ששייך למחנה הלאומי חייב להבין שתצריך לתת את הקול לליכוד. החברים יהיו חברים בקואליציה, אבל השאלה היא מי ירכיב את הקואליציה".
"אם הם ירכיבו כי הליכוד לא ירכיב את הקואליציה כי הוא לא יהיה מספיק גדול זו תהיה בכייה לדורות. בוזי וציפי יהיו בלשכת ראש הממשלה וייכנעו".

באשר להצעת יו"ר 'הבית היהודי', השר בנט, לייצר בלוק טכני ביום שאחרי הבחירות, אומר ראש הממשלה כי לצערו מהלך שכזה אינו אפשרי מהבחינה המשפטית, "מספר המנדטים של המפלגה נקבע מיד עם תום הבחירות. זה הדבר האמיתי ולכן השאלה של גודל המפלגה תהווה גורם מכריע בשיקול על מי יטילו את הרכבת הממשלה".
נתניהו נשאל אם הוא יכול להתחייב שאכן בנט ומפלגתו יהיו חלק מהקואליציה ותרחיש הבחירות הקודמות לא יחזור על עצמו. נתניהו משיב בנחרצות: "חד משמעית", אך לזאת הוא מעיר ומציין כי בנט לא נדחק החוצה בפעם הקודמת אלא הגיע עם מפלגה נוספת, 'יש עתיד', "עכשיו אין שאלה כזו. אני אומר בוודאות. הוא יהיה שותף בכיר ואני מתחייב על כך".

ראש הממשלה נשאל גם אודות הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון והשיב כי בשש השנים האחרונות הוא עצמו בנה ביהודה ושומרון אלפי יחידות דיור תחת לחצים קשים ביותר שראש ממשלה אי פעם עמד בפניהם."אנחנו יודעים איך לעשות את זה בעיתויים הנכונים ובדרך הנכונה. זה לא דבר מובן מאליו ולא דבר נכון. עובדה היא שהשמאל ואירופה תוקפים אותנו על כך".
לזאת מוסיף נתניהו ואומר כי אם תוקם ממשלת הרצוג לבני הרי שהדיון לא יהיה על תוספת בנייה אלא על הרס ועקירת הישובים הקיימים כי "הם ילכו על קווי 67', הם ילכו על עקירת ישובים, דבר שאני בדרכים שונות עצרתי בשש השנים האחרונות. לכן הדבר החשוב ביותר הוא לדאוג לצמצום הפער בין הליכוד לעבודה".
"הם לא רק יעצרו את הבנייה בכל הישובים, בניגוד מוחלט למדינות שלנו, אלא  שגם כאשר הממשלה קיבלה החלטה לבנות בשכונות של ירושלים ציפי מתוך הממשלה מגנה את זה ובוז'י התנגד לזה. הוא לפחות אמר בגלוי שהוא תומך בחלוקת ירושלים. לכן זו לא רק שאלת הישובים אלא גם לגבי ירושלים עצמה, גם היא מוטלת על הכף".

נתניהו שב על התחייבותו לפיה מפלגות המחנה הלאומי תהיינה בקואליציה ובתפקיד בכיר, "ואני קורא גם לאחרים כמו ש"ס ואחרים. אין לנו פריבילגיה לא להישאר בבית ולא להצביע למפלגות אחרות, לא בגלל שאינן ראויות או לא טובות אלא כי השמאל עובד על הפער שאנחנו צריכים לצמצם אותו. זה מה שימנע מהם את הניצחון ויביא לממשלה לאומית", קובע נתניהו.

ראש הממשלה נשאל גם אודות יחסו לדו"ח אדמונד לוי שנדמה כי נגנז. לדבריו העבודה שעשה השופט לוי הייתה טובה מאוד, אך יש לקדם את יישומו של הדו"ח בעיתוי הנכון,"אני מאמץ את הדבר בתוך ליבי ובתוך העשייה. השאלה היא איך להביא את הדברים לידי ביטוי למעשה את הדברים שכתובים שם ולא איך מצהירים הצהרות. מול מציאות מאוד קשה, איומים בסנקציות בינלאומיות ולחצים כאלה ואחרים הצלחתי לשמור על המערכת. אמרתי דברים מאוד פשוטים. המציאות היא שכל סנטימטר שנוותר עליו ייתפס על ידי האיסלאם הקיצוני שימטיר עלינו משם אלפי רקטות. זה לא יביא לשלום אלא לטרור מוגבר. לכן אמרתי שאני לא מתכוון לעשות את זה".
נתניהו מוסיף וקובע כי אם לא היה עומד איתן מול תכניות הנסיגה לא היה מתעורר מאמץ חובק עולם להורדתו מהשלטון. "הם יודעים את זה. לאנשי השמאל אין בכלל שאלה את מי צריך להוריד. הם לא מוטרדים מאף אחד אחר אלא רק ליצור דה לגיטימציה שלי, גם מימי וגם משמאל, העיקר להוריד את מפלס המנדטים של הליכוד".

על נאום בר אילן אומר נתניהו כי נאום זה נישא בתקופה אחרת ובמציאות אחרת. הוא מזכיר כי הגביל כבר אז את דבריו במספר גורמים כהכרה במדינת ישראל, גבולות ביטחון, פירוז ועוד. נתניהו מזכיר כי הפלשתינים לא קיבלו ולו סעיף אחד מהמגבלות שעליהם דיבר ומאז אמרה המציאות את דברה והוא עצמו פועל על פי ההתפתחויות והשינויים במזרח התיכון, שינויים המלמדים שאין לסגת ולו מילימטר אחד.

סוגיה נוספת שעלתה בשיחה עם ראש הממשלה היא סוגיית היחס למערכת המשפט במציאות בה הממשלה והעומד בראשה מנועה מלקדם מהלכים בהם היא מאמינה בשל מגבלות משפטיות שמוטלות עליה. את המצאות הזו, אומר ראש הממשלה, "משנים בשכל, בתבונה ובהדרגה. אני לא מציע טלטלות אדירות אלא שינוי הדרגתי".
"יש לנו מאזן לא רק מול בתי המשפט אלא מול משפטיציה בתוך הממשלה. זו בעיה קשה מאוד. צריך לקדם את העיקרון שהנבחרים נבחרים על ידי העם לקדם מדיניות ולא היועצים המשפטיים שיש לי כבוד רב אליהם. זה שינוי בתפיסה שצריך להזיז כמו נושאת מטוסים".

לקראת תום השיחה עמו נשאל ראש הממשלה אם המתקפות האישיות עליו לא מותירות בו רצון לוותר על הכול ולפנות לאפיק אחר. "יש התקפות קשות משולחות כל רסן וכל נורמה. אנשים שואלים מאיפה אנחנו מוצאים את הכוחות להתמודד. אני מוצא את הכוחות כי גדלתי בבית שבו אבי שהיה היסטוריון של תולדות עמנו למד מסבי שהיה רב גדול בישראל שהרב קוק ספד לו. שניהם אמרו שהעם היהודי עשה מסע עצום של אלפיים שנה, קרוב לאלפיים שנה נאבק לחזור לארץ הזו והמשימה של כולנו היא להבטיח שמה שהוחזר לא יילך לאיבוד. זו המשימה שלי. יש לי שליחות לאומית היסטורית וזה נותן לי את הכוחות וגם לרעייתי שרה את הכוחות לעמוד מול הגל הנורא הזה ולהיאבק למען עתידו של עם ישראל בארצו".

לצפיה: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/294592

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.