רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 1 במרץ 2015

יו"ר רשות העתיקות: בהר הבית מתרחשות הפרות חוק, היועמ"ש מונע את אכיפתן


מאת מקדשער

הוואקף האיסלמי עורך עבודות בהר הבית  ללא אישור רשות העתיקות. כך מאשים היום ישראל חסון, היו"ר הנכנס של רשות העתיקות ישראל. חסון מסביר שבהר הבית מתרחשות הפרות חוק שהמדינה אינה אוכפת מסיבות רגישות. למרות זאת, טוען חסון, בימים הללו לא מתבצע הרס ארכיאולוגי בהר הבית.

בראיון שהעניק היום לעיתון מקור ראשון אף קורא חסון לכל מי שיודע על פגיעה בעתיקות, לדווח לו, כדי שהוא יפעל בנושא.

לדברי חסון, היועץ המשפטי לממשלה מונע את עצמאותה של רשות העתיקות בהר הבית."רשות העתיקות מוגבלת בהר הבית על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה". הרשות מתמקדת בהתרעה בלבד, אומר חסון.  "על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, ברגע שאנחנו רוצים לנקוט בפעולה יזומה, צריך לקבל את אישורו".

חסון מבהיר שלדעתו צריכה להיות רמת פיקוח גבוהה יותר בהר הבית. בפתח הראיון לארנון סגל מבהיר חסון. "אל תשאל אותי על ההתנהלות הישראלית בהר הבית, מפני שלא מוניתי כמפקח על ההתנהלות הישראלית. שאל אותי על התנהלות רשות העתיקות. האם אני מצליח לשמור על מה שהחוק מטיל עליי לשמור בהר הבית? התשובה היא כרגע כן. האם הייתי רוצה רמת פיקוח גבוהה יותר? התשובה גם היא חיובית".

במטה ארגוני המקדש קוראים לראש הממשלה שלא להמשיך את מדיניות ממשלות השמאל שהתייחסו להר הבית כאל חצר אחורית מיותרת. לא ניתן להשליך יותר את כל האינטרסים היהודים בהר הר הבית כוויתורים לירדן או לארגוני הוואקף והטרור שמשליטים בהר הבית שלטון של פחד. על ראש הממשלה לאמץ את המדיניות המתייחסת לשרידי המקדש שבהר הבית, בכבוד הראוי, ולהביא להצלתם בחפירות הצלה יזומות של רשות העתיקות.

לגלריה כנסו כאן:








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.