רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 25 במרץ 2015

לא יאומן - מרן הגראי"ל שטיינמן השתדל ודאג שיתנו הלוואה גדולה לאפרים שטרן מראשי סאטמאר וארגון 'עונג שבת ויום טוב' על מנת שיהיה לסיקריקים מבזיו מה לאכול בפסח

מאת עדה'ניק

מי לא שמע על הארגון "עונג שבת ויום טוב" שבהנהלת העסקן הרב אפרים שטרן מראשי חסידות סאטמאר בירושלים, ארגון "עונג שבת ויום טוב" מחלק מדי שבת וחג מצרכים ועזרה למשפחות נזקקות, ובפרט החלוקה המפורסמת של הארגון בערבי פסחים, כאשר הארגון מחלק מצרכי מזון באופן גרנדיוזי לאלפי משפחות עניות, תוך סדר מופלא.
אלא שבשנים האחרונות נקלע ארגון עונג שבת ויום טוב לקשיים תקציביים, ומנהל הארגון הרב אפרים שטרן נכנס לחובות כספייים מהתקציב הענק שהארגון מגלגל מדי שנה.
עד כדי כך הגיע המצב הקשה השנה, שספקי הבשר והעופות חברת "גלאט עוף" וחברת "הידורים" לא הסכימו לתת לו בשר ועופות לחלוקה בערב הפסח, וזאת בשל החובות הכבדים שהארגון חייב למפעלים אלו.
הרב אפרים שטרן מנהל ארגון "עונג שבת ויום טוב" לא ידע לשית עצות בנפשו, המצב הקשה הוביל למחשבה אצל הרב אפרים שטרן אולי לבטל לגמרי את החלוקה הגדולה בשנה זו, וזאת מפני החובות הגדולים בהם הוא שקוע עוד משנים עברו.
בצר לו פנה הרב אפרים שטרן לגאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס שליט"א וביקש את עזרתו בהקלת העול מהחובות הכבדים, אולם הגאב"ד ענה לו שאין ביכולתו לעזור לו במאומה, הגאב"ד אף הוסיף וציין שאפילו הקופה הפרטית שהוא פתח בשנה שעברה בשם "קופת הגאב"ד", גם כן לא החזיקה מעמד בשל החובות והגרעונות הכספיים הכבדים.
אך בכל זאת הרב אפרים שטרן לא התייאש, ופנה להרב הלל קופרמן ממנהלי גמ"ח "אהבת חסד" המפורסם והידוע, וביקש ממנו הלואה גדולה לצורך התשלומים לקניית הבשר והעופות עבור החלוקה לקראת הפסח, מנהל הגמ"ח הרב קופרמן ענה להרב אפרים שטרן כי באם מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א יורה לו לשחרר הלואה זו בסכום כה גבוה הוא מוכן לתת לו את ההלואה הנצרכת בעבורו.
משם פנה הרב אפרים שטרן אל ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א וביקש ממנו שיורה למנהל הגמ"ח הרב קופרמן לאשר את ההלואה הגדולה, מרן הגר"ח קניבסקי הורה להרב אפרים שטרן לפנות עם בקשתו אל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, ומה שהוא יאמר כך יעשו.
ואכן לאחר הפגישה בביתו של מרן הגר"ח קניבסקי פנה מנהל ארגון עונג שבת ויום טוב אל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וביקש ממנו לעזור לארגון ולהורות למנהל הגמ"ח הרב קופרמן לאשר בעבורו את ההלואה הגדולה, כמובן שמרן הגראי"ל שטיינמן אשר כל משא הדור נתון על כתפיו פנה תיכף ומיד להרב קופרמן שאישר את ההלואה עם הסכום הגבוה.
מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א לא הסתפק בכך והוסיף השתדלויות רבות לטובת הארגון, כדי שעניי ירושלים יוכלו לגשת בנחת לליל הסדר כאשר נדיבי עם מוזילים מהונם להספיק עבורם את הוצאות החג.
וכך בזכות השתדלותו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א יוכלו עניי הישוב הישן בירושלים להסב אל שולחן הסדר מתוך הרווחה ורחבות הדעת כאשר צרכי החג מזומנים בעבורם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.