רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 3 במרץ 2015

ועידת איפא"ק בחרה ב"איחוד הצלה" כארגון המקדם חדשנות

ועידת איפא"ק שנפתח אמש (ראשון) בוושינגטון בחרה בארגון רפואת החירום הישראלי "איחוד הצלה" לארגון המקדם חדשנות. נשיא הארגון ומייסדו, אלי ביר, עלה הלילה (18:00 שעון וושינגטון, 01:00 שעון ישראל) לבימת הוועידה כשהוא רוכב על אופנולנס (אופנוע אמבולנס) והציג את פעילות "איחוד הצלה" בפני 16 אלף באי הכנס. מארגני הכנס נימקו את הבחירה ב"איחוד הצלה" בכך שהארגון מציג רעיון ששינה את חוקי המשחק בתחום שירותי החירום הרפואיים בישראל. 

"איחוד הצלה" פועל בישראל משנת 2006. במסגרת הארגון פועלים 2,500 רופאים, פרמדיקים וחובשים מתנדבים. המתנדבים שפועלים בכל הארץ עוסקים בשגרת יומם, אך במקרה ומתרחש אירוע חירום רפואי בסביבתם, מזניק אותם מוקד "איחוד הצלה" למקום האירוע. המתנדבים חשים למקום ומעניקים עזרה ראשונה מצילת חיים עד להגעת אמבולנס. אזרחי ישראל מכירים את אנשי "איחוד הצלה" הלבושים בווסט כתום כאשר הם רואים אותם מטפלים בפצועי אירועי טרור, מגישים עזרה ראשונה לנפגעי תאונות דרכים, ובחולים, כל זאת בהתנדבות מלאה ובחינם. כל פעילות "איחוד הצלה" ממומנת בכספי תרומות. 

ביר הסביר על בימת איפא"ק כי מדובר ברעיון המשלב בין רשת של אנשי רפואת חירום מתנדבים המצוידים בכל הציוד הרפואי שמצוי באמבולנס, אופנועי הצלה מהירים ואפליקציה בשם "לייפקומפס" שפיתח הארגון בעצמו בכספי תרומה. "האפליקציה הזאת מתריעה על כל אירוע חירום שמתרחש בסביבתכם", הסביר ביר. "באמצעות רשת של אלפי אנשים המגיבים לקריאות המצוקה אנו מגיעים למקום בתוך 3 דקות. לאמבולנס לוקח להגיע לאירוע בין 8 ל-12 דקות. זה המון זמן במקרה שמישהו נחנק או שתינוק הפסיק לנשום. החזון שלנו הוא להגיע למקרה חירום בתוך 90 שניות". 

ביר סיפר כי בשנת 2014 טיפלו מתנדבי איחוד הצלה ביותר מ-200 אלף ישראלים. הוא הוסיף כי הבשורה על פעילות הארגון חצתה ימים ויבשות וכי בשנים האחרונות "איחוד הצלה" תומך בסניפים ומתנדבים ברחבי העולם: בברזיל, בפנמה, מקסיקו, הודו, רואנדה ובעיר ג'רזי בארה"ב. מנחה ועידת איפא"ק סיכם את הבחירה ב"איחוד הצלה" כארגון חדשני במילים: "זה 'תיקון עולם'. זה לרפא ולהציל את העולם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.