רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 15 במרץ 2015

מדוע לא חתמו?

מאת חב"דניק

במערכת בחירות זו, אולי יותר משאר מערכות הבחירות, אחד המאבקים המעניינים נערך סביב שאילת הצבעת חסידי חב"ד, בעיקר בעקבות הקמת מפלגת יחד של אלי ישי, הפונה לחסידות חב"ד בצורה הכי ישירה.

עד כדי כך, שאפילו במפלגת שס, שם יודעים כי אין להם סיכוי לקבל קולות מקרב חסידי חב"ד, ניסו להשמיץ את הגר"מ מזוז כאחד המתנגד לרבי מליובאוויטש, על מנת לפגוע בתנועת יחד.

בניגוד לאתרי החדשות של חסידות חב"ד שם יצאו גם יחד וגם יהדות התורה בקמפיינים למען הצבעה למפלגה שלהם, הרי שבשופר הרשמי של החסידות, עיתון כפר חב"ד, לא מפרסמים תעמולת בחירות כפי הוראת הרבי.

רק לקראת הוצאת העיתון האחרון לפני הבחירות, שולחים גורמים רשמיים בעיתון מכתב התחייבות זהה לכלל ראשי המפלגות המתחרות על התואר "החרדית ביותר", ורק את זה מפרסמים בעיתון.

המדובר בהתחייבות לפעול על פי הוראות ועקרונות הרבי, הכוללות שמירה על שלושת השלימויות, התורה, העם והארץ. את ההתחייבות החתומה מפרסמים בעיתון בעל ההשפעה הגדולה ביותר על חסידי חב"ד בארץ.

במערכת הבחירות הקודמת, היו אלו שלושה מפלגות שחתמו על ההתחייבות. מאיר פרוש מטעם יהדות התורה, הלל הורביץ מטעם הבית היהודי, וכמובן נציגי עוצמה יהודית.

בעיתון שייצא לאור הבוקר, הופיע רק התחייבות עליו חתומים כל נציגי תנועת יחד בראשות אלי ישי, כאשר מפלגות הבית היהודי וסיעת שלומי אמונים לא חתמו הפעם על ההתחייבות האמורה.

עיון קל העלה כי בסיום מכתב ההתחייבות מופיעה הדרישה להתחייב לא לשבת בכל קונסילציה שתיווצר בממשלת שמאל. האם לכן העדיפו בשלומי אמונים שלא לחתום על ההתחייבות? יצויין כי יהדות התורה עוד לא הודיעה על מי תמליץ לראשות הממשלה.

בשיחה עם אתר לדעת טענו גורמים בכירים ביהדות התורה כי הסיבה היחידה לאי הפרסום בעיתון כפר חב"ד, הוא השיקול תקציבי, לאחר שסגרו כבר חוזים עם אתרי חב"ד, ולא נשאר תקציב לפרסום גם בעיתון.

באשר לטענה על כך שהם סירבו לחתום על התחייבות לא לשבת בממשלת שמאל אומרים ביהדות התורה כי מדובר בטענה מגוחכת, שכן לטענתם הם לא קיבלו את המכתב, לאחר שהבהירו מראש כי לא יפרסמו אותו בעיתון.

גורם אחר ביהדות התורה אומר בשיחה עם אתר לדעת כי אי הפרסום בעיתון כפר חב"ד, הוא בשל עמדותיו של העורך אהרן דב הלפרין, שבטוריו השבועיים קרא בצורה כמעט גלויה להצביע עבור תנועת יחד.

לדברי אותו גורם, לאחר שעורך העיתון החליט לנקוט בעמדה חד צדדית בפוליטיקה, אין למפלגה אחרת בשביל מה לפרסם לריק, שכן המודעה לא תשפיע כלום, אם התוכן של העורך קורא להצבעה שונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.