רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 20 במרץ 2015

הרב מאזוז: דרעי מרמה, מעוור, מטפש, ומסמא את עיני הרבנים

מאת ש"סניק

המנהיג הרוחני של "יחד", הרב מאיר מאזוז, הפנה אצבע מאשימה לעבר מפלגתו של דרעי, גם אם לא נקב בשמי, וטען למעשים לא חוקיים. "יש מאות רבנים שרימו אותם, קנו אותם ואיימו עליהם. זה בחירות?"
הרב מאיר מאזוז, המנהיג הרוחני של "יחד", מפלגתו של אלי ישי, תקף בחריפות את מפלגת ש"ס והיו"ר אריה דרעי והפנה אליהם אצבע מאשימה בכך שהמפלגה לא עברה את אחוז החסימה – כך הגיע לידי וואלה חדשות. במסגרת הדברים שאמר הרב מאזוז בשיעור שהעביר לתלמידיו בישיבת "כסא רחמים", הוא עקץ את ש"ס ורמז להתנהלות בלתי חוקית במפלגה. "כל הדרכים מותרות בפוליטיקה", אמר. "מותר לשקר, מותר לרמות, מותר לגנוב, מותר לזייף, מותר לסלף, מותר לחתוך דברים, הכל מותר. ואחר הכל, קיבלנו למעלה מ-110 אלף קולות".
הרב מאזוז הוא הסמכות הרוחנית העליונה של ישי, ובהאשמות שהופנו כלפי ש"ס, לא הזכיר במפורש את שמה של התנועה היריבה. עם זאת, רמז לכך שש"ס הפעילה לכאורה מכבש איומים ולחצים נגד רבנים כדי שיתמכו במפלגה ולא יעבירו תמיכתם למפלגה של ישי.
לדברי הרב מאזוז, יש "מאות רבנים שרימו אותם, שקנו אותם ושאיימו עליהם ואני יודע את זה בבירור. יש כאלה שלא חתמו עד הרגע האחרון. אני יודע שפנו אליהם בהתחלה. זה בחירות? זה לא בחירות". הוא הוסיף כי נעשה ניסיון לשכנע רבנים לתמוך בש"ס עבור תמיכה במוסדות דת. "יש כאלה שרימו אותם, ואמרו להם 'אנחנו עושים למען תלמודי תורה ולמען מקוואות', כאילו שאם תקום מפלגה של אלי ישי – יסגרו מקוואות, יסגרו תלמודי תורה. מי הטיפש שיאמין לשטויות האלה?".
המהלך להקים את המפלגה החדשה של ישי קיבל את תמיכת הרב מאזוז, שנחשב במשך השנים לרב עצמאי בשדרת הרבנים של ש"ס. בשיחה שערך עם תלמידים יממה אחרי הבחירות, טען כי בעידן שאחרי לכתו של הרב עובדיה, "ש"ס היא גרורה של ג' (יהדות התורה-י"א)". לדבריו, "אין לה שום דבר משלה. היום אין להם מה למכור. שום דבר". לאחר מכן הגדיר המפלגה כ"מיותרת שצריכים אותך רק בזמן הבחירות".
כמו כן, הרב מאזוז תקף את דרעי על כך שהציע בעבר להמליך את יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג לראש הממשלה. "אנחנו לא סתם התפלגנו, כאשר אמרו 'אנחנו נלך עם השמאל' - זה כבר יותר מידי", אמר. הוא הסביר כי אחרי שהוקמה המפלגה שהצהירה כי תתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו, דרעי נגרר אחריה. "מה עשה החכם? הפך את עורו ואמר 'אנחנו הולכים עם הימין'. ואני אומר עוד פעם: אין לנו שום דבר אתך, לא מעניין אותנו כלום. באנו להשלים את מה שחסר לך. אתה הולכה שמאלה, אנחנו הולכים ימינה". בהמשך החריף את המתקפה נגד דרעי באופן אישי, ואמר: "והוא (דרעי) מרמה, מעוור, מטפש ומסמא את עיני הרבנים כולם. רוכב עלינו ועושה מה שליבו חפץ. אתם חושבים שהקדוש ברוך יסלח לדבר כזה? לא יסלח לו. אין דבר כזה בעולם. עם שקר אי אפשר לחיות".
את השיחה ערך הרב לתלמידיו לאחר שהתברר כי מפלגתו לא עוברת את אחוז החסימה. עם זאת, לטענתו, ה"התבכיינות" של נתניהו היא זו שהביאה לנדידת מנדטים. "לפי דרך הטבע, היינו צריכים לקבל עשרה מנדטים כמו כלום. כל הסקרים האחרונים נתנו לנו שישה או שבעה ויותר, אבל ביבי נשאר ועמד על 25 או 23, בעוד הרצוג, יש לו 27. וביבי יודע להקסים בנאומים שלו אז הוא התבכיין. אני לא מסוגל להתבכיין".
הרב מאזוז רמז לכך שש"ס בראשותו של דרעי היא "שקר", וציין כי "יום אחד כל השקר הזה ייפול כמו מגדל קלפים. לא יישאר ממנו כלום". לטענתו, יום יבוא וידברו על ש"ס בלשון עבר, ויספרו כי "היה הייתה תנועה אחת, אבל המנהיג אותה לא ידע איך להנהיג, הוא לא יודע איך להנהיג ביושר". כמו כן, הוא המליץ לתלמידיו שלא לסמוך על הרבנים שמזוהים עם המפלגה. "אל תסתכלו על הרבנים הגדולים שם, או שהם מרומים, או שהם מוטעים, או שהם קנויים או שהם מאוימים, כל אחד ואחד יש לו תואר שלו".
"אל תחשבו שהעולם הפקר", סיים את שיחתו, "העולם לא הפקר. בדוק ומנוסה שכל מי שפגע בי, על לא דבר, אחר כך שילם. מי ששילם בחייו, בממונו ובבריאותו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.