רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 19 במרץ 2015

אריה, בבקשה לתלות את הנעלים

מאת הרב אליהו קאופמן

התפטרותה של ח"כ זהבה גלאון ממר"צ והקריאות לנפתלי בנט להתפטר עקב איבוד שליש מכוחה של  מפלגת ה"בית היהודי" בבחירות, חייבות להישקל שוב. עקב הקרב הקשה בין הליכוד וה"מחנה הציוני" הרי שמר"צ וה"בית היהודי" איבדו שליש מכוחם. גם הקמת "יחד" של אלי ישי תרמה לנפילו של ה"בית היהודי". אבל אל נשכח שלפני כשנתיים וחצי היו שתי המפלגות הללו שוות בסה"כ שלושה מנדטים בלבד(היום הן לא היו נכנסות לפרלמנט...) והשניים (גלאון ובנט) החיו אותן בחזרה לשישה (מר"צ) ושנים עשר (ה"בית היהודי") מנדטים. צריך להיזהר ולא להתנהג נגד השניים הללו כפי שאוהדי כדורגל מפוקפקים מתנהגים כפי מאמן קבוצתם,כאשר לאחר הפסדה של הקבוצה הם דורשים את התפטרותו.השניים הללו הוכיחו בנתיים כי לעומת קודמיהם (והיו בכל אחת מהמפלגות הללו כמה כאלה...) הם לא דרדרו את המפלגה השסועה והקטנה שקבלו אלא ניסו להחזירה לימי הפאר שלה,והם עדיין מסוגלים לכך. אבל מי שצריך באמת להתפטר מראשות מפלגתו, כדי שזו לא תדרדר למבואות קשים יותר הוא ח"כ אריה דרעי, היו"ר האבסולוטי של ש"ס.

    האיש שחזר כ"מטאור" – לאחר למעלה משלושה עשרה שנות גלות,התגלה כהאכזבה הגדולה ביותר של הפוליטיקה הישראלית וכמי שדרדר את ש"ס לחזור לנקודת ההתחלה האלקטוראלית שלה,מלפני 26 שנה.בשנת 1988 קבלה ש"ס שישה מנדטים ועלתה בשני מנדטים ממה שקיבלה בשנת הקמתה(1984).בשנת 2015 קבלה ש"ס שבעה מנדטים בלבד, בסה"כ אחד בלבד יותר מאשר בשנת 1988!דרעי – טווס עם נוצות של אגו מנופח ועם גאוות שחקים, קיבל לידיו בשנת 2013 מפלגה שבמשך עשור ויותר נעה בין ה-13 ל-11 מנדטים באופן שלו ויציב, והנה במשך שנתיים וחצי של "מנהיגות" הוריד דרעי את ש"ס לשבעה מנדטים, כאילו שבמשך 26 שנה לא התרבו החוזרים בתשובה הספרדים וכאילו שלא היה מעולם ריבוי טבעי של ילודה בקרב הספרדים החרדים. בשנת 2013 תלו בו את ההבטחה הגדולה והנה 11 המנדטים שהיו לש"ס בלעדיו לא המריאו ונותרו בעינם, ועוד בחייו של הגר"ע יוסף. בשנת 2015 נמחק שליש מהכוח האלקטוראלי של ש"ס והיה כלא היה, כאשר הגר"ע יוסף איננו עוד ודרעי לקח לעצמו את המנהיגות בכוח ובערמומיות.

להמשך כנסו כאן:

 
     תירוצים אינם חסרים.בשנת 2013 הרבנים אמנון יצחק וחיים אמסלם היו התירוץ לביזיון ואילו בשנת 2015 הפך אלי ישי לסיבת כישלונו של דרעי.ראשית,עצם ההסתכסכות של דרעי עם כל כך הרבה גורמים חרדים – ספרדים (דבר שלא קרה בשלוש שנות גלותו לאחרים שניהלו את ש"ס...) מדברת באופן שלילי בעד עצמה כנגד מנהיגותו. ובאמת מדוע שלא יסתכסך לאחר שאת אשתו מינה לראש "מועצת החכמות", ולאחר שהוא ממנה, מפטר ומושל  ב"גדולי התורה" מ"מועצת החכמים", במקום שהם ימשלו בו, ולאחר שהוא ממנה ומפטר כאוות נפשו, ואילו מבקר התנועה האמור לבקרו אינו אלא ...בנו? עם אחד כזה קל להסתכסך משום שהתנועה הזו איננה תנועה פרטית שהקים דרעי עצמו (בשונה מליברמן, לפיד, לבני וכחלון) אלא זו תנועה תורתית האמורה לייצג את כל גדולי ישראל הספרדים.
     ושנית, יש לזכור כי כבר בשנת 2013 לא היה לטיעון של דרעי – שהרבנים יצחק ואמסלם קיבלו את רוב הקולות מש"ס,כל ממשות.רוב מצביעיו של הרב אמסלם בכלל לא הגיעו מהציבור החרדי וגם לא מזה המסורתי של ש"ס אלא מפריפריה מסורתית שתמיד הצביעה לליכוד ולציונות הדתית.גם רוב מצביעיו של הרב אמנון יצחק באו מבעלי תשובה שלו ומפריפריה שבעבר לא הייתה של ש"ס,ולראיה מוכח כי בעלי התשובה של הרב יצחק שעם השנים הפכו לשומעי לקחו של הגר"ע יוסף,המשיכו להצביע לש"ס גם כשקמה מפלגתו של הרב יצחק.אבל בבחירות האחרונות תירוציו של דרעי הופכים למגוחכים יותר.אלי ישי – שלא עבר את אחוז החסימה(ארבעה מנדטים...)בטח לא גזל מש"ס את מספר המנדטים הזהה שלא זכה להם.ישי בקושי קיבל קצת למעלה ממנדט ממצביעי ש"ס ואת השאר השלים מהציונות הדתית ומאלה שעברו את אחוז החסימה בשנת 2013,כמו מפלגת "עוצמה לישראל" וכל הכהניסטים שלא פעם אינם מצביעים בכלל בבחירות לפרלמנט.המנדטים האבודים של ש"ס נעלמו לכיוון הליכוד ו"יהדות התורה".אלה היו יהודים מסורתיים שנמאס להם מהדיקטטורה של דרעי ושמותו של הגר"ע יוסף קטע מהם סופית את הקשר למפלגה חרדית – ספרדית שמשתמשת בשמם לצרכיו של איש אחד בלבד ששמו אריה דרעי ולכן העדיפו לחזור לליכוד,שהיה תמיד ביתם הטבעי.ואלה הם גם חרדים ספרדים שהקמת "מועצת חכמות" רפורמית בש"ס ופניית דרעי לשמאל המזרחי היו עבורם יותר מדי מבחינת הויתור על התורתיות לטובת הפקרות ולכן העדיפו את "יהדות התורה" על ש"ס החדשה,זו שלאחר ימי מרן צז"ל.
      ניסיונו של דרעי להשען על עברו ה"אלקטוראלי" כ"כוכב שביט" אינו בדיוק נכון עובדתית. את עשרת ושבע עשרה המנדטים (1996 ו-1999) קצרה ש"ס בימים שלבוחר הייתה אפשרות להצביע בני פתקים:לראש הממשלה ולחברות בפרלמנט וכך מצביעי ליכוד רבים הצביעו לנתניהו ולש"ס אבל משנת 2003 הסיפור הזה נגמר וש"ס חזרה לממדים טבעיים שבין 13 ל-11 מנדטים בלבד.דהיינו,דרעי לא היה ה"קוסם" שהביא את שלל המנדטים בשנים הללו אלא זו הייתה השיטה שעשתה זאת וגם מנהיג ש"ס אחר במקומו לא היה מקבל פחות.
     מסתבר שהקרקס של דרעי לא עבד.אי אפשר למכור סחורה מעורבבת לצבורים שונים.ה"מאבק החברתי" – שאותו רצה דרעי להחיות,לא הרשים את אלה שהעדיפו את משה כחלון.ה"פלוריאליזם" החברתי – תרבותי – ספרדי,שדרעי ניסה למכור לחילוניים ספרדים שנטשו את התורה,לא היה מספיק משכנע והם העדיפו את ה"מחנה הציוני" ואת מר"צ ואילו החרדים הספרדים השורשיים לא קנו את ההמלצה להקים מפלגה שהיא גם תורתית וגם חילונית והעדיפו את "יהדות התורה".וכמובן שהמוני יהודים מסורתיים לא ראו ב"מועצת החכמים" – תיאטרון הבובות של דרעי,המשך לגר"ע יוסף וחזרו לליכוד.דרעי צריך להסיק את המסקנות,להחזיר את המפתחות וכמובן שלתלות את הנעלים והכול לטובת הקמת מועצת חכמי תורה ספרדית אמיתית שתורכב מראשי ישיבות ורבנים ספרדים גדולים ולטובת יו"ר שישמע לגדולי התורה הללו ושבאמת התורה והיהדות יחייבו אותו ולא כל אותם פיתויים "אינטלקטואליים" ואופורטוניסטים חילוניים ושלטוניים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.