רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 25 במרץ 2015

גרי החלומות הרומנים של ה"רבנות הראשית"/


מאת הרב אליהו קאופמן

     לפני פחות משנתיים הובטח לי – ע"י עוזריו של הרב יצחק יוסף, כי ענייני ה"גיור" ברומניה יוקפאו. הצגתי בפני הללו את ההוכחות שלי כי "גיור" ורומניה הם תרתי דסתרי. מאז רק הורע המצב וגם ה"חנות הכשרה" בבוקרשט נסגרה משום שלא היו לה לקוחות והפדרציה המתבוללת החליטה להסיר את הספונסריות שלה ממנה, בטענה כי בלאוו הכי היא אינה מוסיפה לאליבי ה"גיור". יועציו של הרב יוסף הבטיחו להקפיא את רעיון הקמת "ביה"ס לגיור" מטעם הפדרציה המתבוללת ובניהול אותו הזוי בלבן בשם צבי כפיר, שיצחק פרץ (מנהל "בתי הדין הרבניים" דהיום ואז עוזרו של הרב שלמה עמר) קראו "רועה צאן". הללו קיבלו את טענותיי כי ה"גיור" הרומני אינו לשמה אלא בא כיוזמתה לרצון הפדרציה המתבוללת להגדיל את עצמה כדי לשמור על ייצוגה הפוליטי ברומניה ועל הכספים הנתרמים לה מהכיס היהודי ומהכיס הרומני. אבל לימים חשתי כי העניינים יכולים להשתנות לרעה , מאחר והפדרציה המתבוללת הפעילה לחץ על פקידי ה"רבנות" בישראל "לקיים את הבטחתו של הרב עמר, להכרה בגיורי בית הספר לגיורים ברומניה".

להמשך כנסו כאן:

 

    בקצרה רק אציין כי כבר מספר שנים אני מציג את האמת מאחורי "גיורי רומניה". הידלדלותה של קהילת המתבוללים ה"סקוריסטית" שסוחרת ברכוש ההקדש היהודי כבתוך שלה, הביאה לכך שארגוני תורמים החלו לבקש להוריד את מימונם עקב הקטנת הקהילה הכביכול "יהודית" הזו. גם הממשל הרומני החל ב"מחשבה מחדש" בעניין הורדת מענקיו ואילו במאחזים מוניציפאליים ברומניה נעלמו ה"נציגים היהודים", שרובם שוריינו לפדרציה הזו. והנה אפילו הנציג המשוריין לפדרציה הזו – בפרלמנט הרומני, עומד לפני ערעור שריונו מחדש. במקביל לכל יהודי אמיתי שנותר ברומניה ישנם כמה קרובי משפחה רומנים המעוניינים למצוא משרות קלות ונייחות דרך מנגנון הפדרציה וכן להשתלט על הרכוש היהודי שנלקח ע"י ה"סקוריסטים" הללו מיהודים אומללים שתמורת ארוחה חמה ביום אולצו לשעבד את רכושם לחומסים, למרות שתורמים יהודים תרמו זאת בחפץ לב וללא דרישות יתר עבור העזרה הזו. הכיוון היה כמובן "הגדלת" הקהילה המדולדלת והגויית הזו. כ"רבה של רומניה", ל"גיורי" סרק המוניים, אפילו מנחם הכהן – פרלמנטר שמלאני לשעבר, אך מנגד הוא לא התנגד שלאחר כהונתו יבוא במקומו אחד כזה שיעשה זאת. בתחילה הוא ניסה להמליך במקומו "גר חלומות" בשם סורין רוזן, בן לאב יהודי ולאם גויה, ובראשית שנות האלפיים אף הופצה שמועה כי אותו רוזן עבר "גיור". לאחר זמן קצר נשלח הלה ל"ישיבה" ואח"כ נבחר ל"רב של בוקרשט". אבל חיש קל תבעתי בכלי התקשורת הרומנים שהלה יציג "תעודת גיור", וזאת לאחר שבישראל הסתבר שהלה לא "גויר". בתחילה ניסה אותו רוזן לטעון כי "התעודה בכספת" אבל לאחר שרק צחוק ולעג היו מנת חלקו הוא ויתר על חלומו להפוך ל"רב הראשי של רומניה" וברח לקנדה, שם הוא בכלל מתפקד כמהנדס. יש לציין שגם בימי "רבנותו" של רוזן בבוקרשט לא נראתה אשתו היהודייה של הלה במקווה הטהרה שם...
     לאחר אותו "גר חלומות" ניסה מנחם הכהן להצניח את אהרון מרדכי רבינוביץ – שוחט שסרח ובית המשפט בישראל מצא אותו אשם בניסיון לקבלת שוחד עבור טפסי כשרות שהציעם למכירה ואף נאשם בגניבתם. יש לציין שרבינוביץ’ זכה ב"המלצה חמה" מעוד חשוד כיום בפלילים ששמו יונלה מצנר. לא לחינם הלך הזרזיר רבינוביץ לקבל מכתב המלצה מהעורב מצגר. לאחר פנייתי לפרקליטות ולתקשורת הרומנית ולפרלמנטרים הרומנים ברומניה ובאירופה הרי שהפדרציה המתבוללת גנזה את הרעיון. אבל מר ווינר – יו"ר הפדרציה, בכל זאת העדיף "רב חרדי" שייגיץ מאשר "רב מודרני" משום שבערמומיותו הוא הבין כי ה"חרדי" השייגיץ ילבין לו ביתר קלות את כל העבירות שידרוש ממנו לבצע ובראשן "גיורים" חלומיים. כך נבחר מר רפאל שפר מבני ברק, שהומלץ ע"י משפחתו בסוכנות הציונית וע"י ר' אהרון ישעיהו רויטר מבני ברק, שבעבר אישר לפדרציה למכור בתי עלמין על מצבותיהם. הבחירה הערמומית של ווינר הייתה נכונה. שפר שימש כעד גיטין בבית הדין של הרב ניסים קרליץ בבני ברק ולמד ב"כולל החזו"ן אי"ש" בבני ברק. על פני זהו רקורד מרשים אבל האמת היא אחרת. בית הדין של הרב ניסים קרליץ הוא חוטא ומחטיא בסוגיית ה"גיורים" וכל בעל חיים יכול לעבור שם "גיור". לא לחינם פרש הגר"ן קרליץ מראשות בית דינו. את מקומו ממלא הרב שריאל רוזנברג , שאינו יודע מאומה על מעללי בית הדין שלו, ובמיוחד בתחום ה"גיור". שמוליק קרליץ הוא העיקר שם וכבר בעבר סיפרתי לכם על מעללי "בית הדין" הזה בסוגיית ה"גיורים". שפר הבטיח לפדרציה הרומנית כי יעשה הכול למענה בענייני ה"גיור" ועם היבחרו פרסמו הללו מודעה בעיתונם הטמא הקוראת לכל גוי ערל רומני לבוא ול"התגייר". בשאלון המצורף ביקשה הפדרציה להבהיר שאחד התנאים ל"גיור" היא החיבה ל"מדינת ישראל המודרנית". הטלפון לפניות היה זה של שפר. משהופץ העניין על ידי מיד נעלם מספר הטלפון של שפר ואח"כ נעלמה גם הפנייה. אבל הכול נמשך. לבית הדין של שריאל רוזנברג החלו להגיע ערלים וערלות מרומניה לצורך "גיור". בתחילה שמוליק ניסה להפריך זאת – יחד עם רוזנברג, אבל אח"כ ניסו הצדדים למסד את ה"גיורים" הללו ברומניה עצמה ע"י ה"רבנות הראשית" של הרב שלמה עמר. לרומניה נשלחו דיינים מהארץ – שבינם לבין רומניה הקשר מקרי בהחלט. בראש הצוות עמד אליהו סוויסה שכיום מכהן באשדוד. רק מחאותיי ומלחמתי עכבו את העניין ומשנבחר הרב יצחק יוסף ל"רב הראשי" העניין הוקפא, לא מעט בהתערבותי אצל עוזרו אלחרר. הוכחתי לר' אלחרר כי ברומניה אין תנאי גיור אמיתיים (ולימים גם נסגרה שם ה"חנות הכשרה" שהוקמה לשם הסוואה אך חוסר לקוחות הביאו לסגירתה). ברומניה המקוואות אינם בגדר כשרים (גם אלה שטוביאס בנה...). ה"חנות הכשרה" איננה קיימת, "משגיחי הכשרות" של ה"מסעדות הכשרות" הם מחללי שבת ואף נכרים, בחלק מהמסעדות הללו נתפס בעבר גם בשר חזיר, ועוד מיני בעיות קשות שתוכלו לקרוא במכתבי האחרון לדיין סוויסה (המצורף למאמר זה).אבל הפדרציה , שפר ה"שייגיץ" (שנתפס אוכל מ"מעדני הכשרות" של הפדרציה...) וצבי כפיר (חלבן שהפך ל"רב מגייר"...) המשיכו להפעיל לחץ על ה"רבנות הראשית". לפני כחודש ומעלה נשא הלחץ פרי לאחר שנה וחצי של הטרדות ובעיר אורדייה מרה נערכו "גיורים" תמוהים וביניהם "גיור" של גויה ששימשה "אשתו" של החזן בבוקרשט הבירה ("יוביצ'ה"), ומיד אח"כ אף נערכה ה"חתונה" של השניים. אפילו נציגים חילוניים של ארגוני יהודים מהמערב הזדעזעו מה"גיורים" הללו שבראשם עמד אותו אליהו סוויסה. סוויסה טען אח"כ כי שפר ערב ל"גיורים" הללו וכי על פי מה שבדק הרי ששפר יצא "ירא שמים". אבל באותה נשימה הודה סוויסה כי ידוע לו בדיוק על מעלליו של בית הדין של רוזנברג וקרליץ. סוויסה גם הודה כי נוכח שבעיר אורדייה אין זכר ליהדות אמיתית. אח"כ טען סוויסה כי לאחר פנייתי הוא שוקל להתפטר מענייני רומניה משום בורותו בעניין.
   לא לחינם נבחרה העיר אורדייה לעניין ה"גיורים" ולאוו דווקא בוקרשט הבירה. שמה ההיסטוריה של העיר היה "גרוסוורדיין" ועד מלחמת העולם השנייה היה בה ציבור חרדי גדול ובראשו האדמו"ר "אהבת ישראל" מויזניץ. יו"ר הקהילה שם כיום הוא דר' קופלמן הנשוי לנכרייה וש"גיורה" משנות ה-70 של המאה העשרים לא אושר בישראל גם ע"י השלטונות הישראלים, אבל הלה מספיק ערמומי להציג פנים "ליברליות" ליהדות ולנצל את שמה הטוב של עירו ליהדות בעבר (לעומת שמה הגרוע של בוקרשט הבירה...) כדי להונות יהודים תמימים באשר להיותה של העיר כיום על תקן העיר הנידחת ביהדות. לאיש הזה עוזרים משת"פים חרדים כאליקים שלזינגר ובני מלונדון הבריטית שמציגים את מסעדת הטריפה בעיר כ"כשרה", גם לפני רבנים מסאטמר. גם יואל טוביאס מבני ברק וחיים דוייטש מפ"ת ("חוג חתם סופר" פ"ת) מנסים לשקר יהודים חרדים בעבור אינטרסיהם המשותפים עם אותו קופלמן. ב"גיורים" האחרונים נוכח שם טוביאס והעניק להם לגיטימציה אך משנשאל ע"י יהודי חרדי לפשר הימצאו הוא מיד טען בשקר כי "באתי לעניין אחר ואני נגד גיורים ברומניה". בעבר הוא ואשתו ניסו ל"גייר" גויה רומניה כדי לרשת את כספי בעלה היהודי אם עיעלו השניים לארץ ישראל. לטוביאס יש גוי ברומניה שעימו הוא לן ב"יחוד" אצל נשים מופקרות.
  יש לציין ולהוסיף כי באורדייה המסעדה של הקהילה היא טריפה, המניין הוא של מחללי שבת , חומת בית העלמין היהודי פרוצה ועצמות אדם מסתובבות בבית העלמין ואילו ה"רבנים" שכיהנו שם ישמרנו ה' מהם. במכתב המצורף לדיין סוויסה תוכלו לקרוא יותר על רומניה, אורדייה וה"יהדות" שם.


בס"ד , 15/3/2015
    לכבוד: הדיין הנכבד – הרב אליהו סוויסה, בית הדין באשדוד
     הנדון: ה"גיורים" ברומניה
          בהמשך לשיחתנו הטלפונית מהיום הריני מצרף לכבודו סקירה קצרה על רומניה ועל ה"יהדות" שם ומנסה לנמק מדוע אסור אפילו להעלות בהווה אמינה ענייני גיור לשמם במדינה נידחת זו. ראשית, יש לציין כי החומר שלי כבר הועבר בכתב לפני כמעט שנתיים לעוזרו של הראשל"צ יוסף – לרב אלחרר, וממנו הבין הרב אלחרר כי גיור ורומניה הם תרתי דסתרי. בין השנים 1998 ל-2005 הייתי ברומניה בתפקיד של רב קהילת "אוהל שרה", אותה הקימותי בעשר אצבעות ובנפרד מהקהילה המרכזית. במהלך השנים הללו נחשפו לעיני לא רק עיוותי יהדות אלא זיופים פליליים של יהדות. כך למשל שווק יין נסך מזויף בחותמתו של הרב מחפוד ובין שאר אלה שהשתתפו ברמייה הזו היו מנחם הכהן (אז ה"רב הראשי" של רומניה) ומר נפתלי דוייטש שליח חב"ד. רק פנייתי לערכאות הרומניות ואיומו של הרב מחפוד להופיע בבית המשפט הרומני ולהצהיר על הרמייה הזו הפסיקו אותה לאלתר ומאז נרכש יין מארץ ישראל. פרשה אחרת שנחשפה הייתה מכירת והשכרת בתי עלמין לעבודה חקלאית והרס קברים לשם מכירת השטח לנדל"ן. בידי חתימותיהם של 99 גדולי הרבנים בארץ ישראל ועוד מאות מרבני הגולה בקריאה להוציא מתחת ידה של הפדרציה המתבוללת את האחריות להקדש היהודי. כמו כן הפכו בתי כנסת למועדוני פריצות ומקומות של תיפלה. יין הנסך הובא ממדינת מולדביה העצמאית השכנה בחילול שבת לעיר הרומנית הצפונית, יאסי. במסעדות של הפדרציה אין אפילו משגיח שומר שבת אחד! חלק מהמשגיחים הם מחללי שבת ועוברי כל העבירות וחלק אחר הם בכלל נכרים! כשהאדמו"ר מואסלוי שאל (לפני כשנה) את רפאל שפר (ה"רב הראשי" הנוכחי...) על טיב השחיטה ופקפוקיה הרי ששפר ענה לו כי "זה לא משנה , משום שאנחנו לא שוחטים גלאט"...במסעדת אורדייה מרה (שם קיימתם את ה"גיורים"...) שם גילינו לפני כשלוש שנים כי ה"רב המקומי" איננו נוכח במקום וכי הגויות העובדות שם קונות את העופות מהשוק. יחד עימי נכחו שם בנו ונכדיו של ה"מנחת יצחק" זצקו"ל.
    כבר בימי מגורי ברומניה ניסתה הפדרציה להתחיל תהליכי גיור אבל שוב ושוב סיכלתי אותם ומלבד מספר מצומצם של "גיורים" (שלא נשארו ברומניה...) הרי שכל השאר בוטלו. מותו של הרב משה דוד רוזן (1994) הביא למהפך ולרצון ל"גיורים". הרב רוזן עצמו התנגד לכל גיור ובכלל טען כי יהודי רומניה צריכים לעלות לישראל. את החפצים ל"התגייר" שלח לישראל. עם מותו הידלדלה הקהילה המקומית ושוב ושוב עלו הבקשות להתחיל "גיורים" כדי להגדיל את הקהילה ולתת לגיטימציה ל"גיורים" בעלי תוכן שאינו דתי ובכך ליצור המשך של קהילה מתבוללת במסווה "אורתודוכסי". משנת 1998 החל ח"כ לשעבר מהשמאל – מנחם הכהן, לשמש שם "רב ראשי" אך ב"התכתבות". במשך 13 שנה הוא שימש ככזה שהגיע לרומניה רק מספר שבועות בשנה ותו לא. במשך אותן שנים עשיתי כל שביכולתי לעצור מלמסד "גיורים" שם ואמנם הצלחתי. מנגד, מסתבר שגם מנחם הכהן – עם כל ביקורתי נגד דרכו הרפורמית, לא שש לנהל שם מערכת של "גיורים" אסטרונומיים. אבל כדי להמחיש עוד יותר את יחסו הקל של מנחם זה ליהדות הרי שניתן להביא את הדוגמא על ה"גולם" שרצה להניח במקומו. בראשית שנות האלפיים הופיע בבית הכנסת בבוקרשט – בירת רומניה, צעיר רומני שאימו נכרייה ואביו יהודי ושמו סורין רוזן. מיד הכריז מנחם הכהן כי הלה נמצא ב"תהליך גיור". כמובן ש"תנאי גיור" לא היו שם. הצעיר המשיך לחיות בבית הוריו המתבוללים ולאכול שם טריפות ונבלות כשמנחם טוען כי הלה "אוכל רק בקנטינה הכשרה", דבר שכמובן היה שקר. גם ה"קנטינה הכשרה" הזו הייתה מעבר למפוקפקת. ניתן רק לספר כי ה"משגיחה" הייתה מחללת שבת וכי אחד מה"שוחטים" אף הוא היה מחלל שבת. הרב יעקב נמש מב"ש – שהגיע לימים להגיש מועמדותו לרב בבוקרשט, העיד כי ביקש ממנחם הכהן לדעת מיהו המשגיח ואילו מנחם הכהן טען לעומתו כי "קודם תאכל ואח"כ אראה לך אותו". רב מארץ ישראל העיד לימים כי שמע את העובדות מדברות ביניהן ש"נגמר הבשר הכשר" ולכן יצאו לשוק הרומני ל"השלים את החסר"... משגיח דתי כמובן לא נראה שם , מאז מותו של הרב רוזן. לימים העיד שוחט מארץ ישראל כי ראשי הקהילה ביאסי דרשו ממנו לאשר טריפות כ"כשרות" משום "הפסד מרובה", וכי לאחר שסירב והחזיר להם את החותמת הם המשיכו להחתים בה טריפות ונבלות יחד עם ה"שוחט" מחלל השבת. והסיפורים עוד ארוכים ומרובים.
      אותו סורין רוזן "גמר" את "גיורו" לאחר זמן קצר מחודש ונסע לישראל להבחן ל"גרות" שלו. לאחר פחות משבועיים חזר הלה לרומניה וסיפר – יחד עם מנחם הכהן, כי אושר "גיורו" וכי עבר ברית מילה. האיש התחתן בחופה יהודית בבוקרשט , עם יהודיה כמובן ובכך חשבנו כי הסתיים העניין. אך עד מהרה נכונה לנו הפתעה לא נעימה – העניין לא הסתיים אלא רק התחיל. מנחם הכהן החל לטפח את הלה כ"גולם" שימלא לימים את מקומו שלו כ..."רב"! חיש מהרה נשלח אותו סורין (שהפך ל"שלמה"...) ללמוד ב"ישיבה" וחזר משם כביכול עם תואר "רב". אבל מנגד הסתבר כי האיש נותר אנלפבת בעניין היהדות וממה שעשה ונהג נרמז כבר מה יהיה סגנונו לאחר ש"יוכתר" ל"רב ראשי" במקומו של הכהן. הקנוניה הזו נרקמה כבר בימי יו"ר הפדרציה הקודם ששמו היה ניקולאי קאז'ל, והקנוניה נחתמה בימי היו"ר הנוכחי אאורל ווינר. השניים הללו ייצגו את ממשיכי המתבוללים היהודים שחפצו לתת לקהל מרעיתם גוון רומני אתאיסטי תוך עיקום הדת היהודית בפרט , כפי שנהגו הקומוניסטים לעשות מאז ומעולם לדת באשר היא. רוזן היה עבורם כלי ביד היוצר שבו יצרו "רב" עפ"י תוכן רומני אתאיסטי. ואמנם ה"גולם" הזה החל ל"צייץ" בסיגנון החדש מאמצע שנות האלפיים והלאה, כ"רבה של בוקרשט". כך למשל כתב אותו רוזן כי צעירי הפדרציה – שאחד מהוריהם יהודי, יוכלו לבחור בגיל 17 את דתם (מונח רפורמי ממש!). אח"כ הוא הגיע לאירועי הדת והתנשק עם כל הנשים שם – שעטו לבוש פרוץ. בטלויזיה הרומנית הוא הופיע עם גופיה כשהוא משחק "באולינג" ואילו קריינית השידור מסבירה לצופים כי ה"רב החדש של רומניה יהיה בעתיד רב בסגנון מודרני, כנהוג בגל החדש של הכמרים". כשנשאל על בילוייו בפאבים הוא ענה כי "עבודת הרב היא כעבודת שוטר, שבזמן החופשה הוא פנוי מתפקידו הרשמי לעשות כרצונו בעינוגיו". אשתו מעולם לא בקרה במקווה המקומי. אבל אז, לקראת סוף שנות האלפיים התגלה קלונו. גל של "גיורים" שכלל לא היו ולא נבראו עבר על רומניה, ובראשם של קריינית טלויזייה שטענה כי "התגיירה" בישראל ובעקבות כך התחתנה עם בעל עסקים ישראלי. לימים התגלה ע"י "מעריב" כי "גיור" כזה לא היה ולא נברא ואילו הישראלי היה רשום בישראל כ"רווק". אח"כ גיליתי – שוב יחד עם "מעריב", כי הרב יונה מצגר רשם גויה רומניה בישראל כ"יהודיה" וחיתן אותה עם בעל עסקים ישראלי מרומניה. בהיותו ברומניה הוא הכיר את השניים וידע כי הגב' גויה גמורה ובאוזני טען כי עברה אצלו "גיור". "גיור" שכמובן לא היה ולא נברא. בשלב זה התחלתי לחשוד כי גם בפרשה הזו – של סורין רוזן, מרובה השקר על האמת, ועוד מניסיוני והכרותי את מנחם הכהן, שפעם טען באוזני כי "אצלי גם מי שאביו יהודי הוא יהודי, אבל אם תגיד שאמרתי אז אכחיש". בירור קטן בישראל העלה כי מעולם לא גויר אדם בשם סורין ו/או שלמה רוזן. השלב הבא שלי היה להתקיף חזיתית בתקשורת הרומנית את האיש ולדרוש ממנו הצגת "תעודת הגיור" שלו. האמת לא איחרה לבוא והאיש לא רק שלא הציג "תעודת גיור" אלא שטען אוילית כי "התעודה שלי בכספת". גם הרומנים ורוב אנשי הפדרציה התגלגלו מצחוק בעניין. לפני שנת 2011 – עת היה אמור להחליף את מנחם הכהן, עזב האיש בבושת פנים את רומניה לקנדה ושם הוא עוסק בהנדסה. מסתבר שלשם הפיכת היהדות לחוחא והטלולה היו מוכנים בפדרציה – עם מנחם הכהן, להכתיר "רב", שמעולם לא עבר "גיור". הכוונה הייתה להכתיר אדם שסודו הוא שאינו בעל תעודות של יהודי כהלכה כדי שאם לא ירצה לממש את בקשותיהם האנטי דתיות הם תמיד יאיימו עליו בחשיפת קלונו. כך גם רצו למנות "רב" בסגנון הרומני התיאטרלי וללא קשר למורשת יהודית.
     אבל לא רק את תפקיד ה"רב" ניסו למסחר ברומניה אלא גם את תפקיד השוחט. בשלב מסוים – במחצית השנייה של שנות האלפיים, ניסה מנחם הכהן להביא לרומניה כשוחט את אהרון רבינובי'ץ, שבית המשפט בישראל הרשיעו בקבלת שוחט ובזיוף וגניבת טפסי כשרות, כדי שרבינובי'ץ זה "ילמד שחיטה" גויים גמורים ובעצם ה"שוחטים" החדשים בקהילה המתבוללת יהיו קצבים נכרים. לאחר פנייתי לפדרציה ולפרלמנטרים רומנים ברומניה ובאירופה והצגת הרשעותיו של רבינוביץ בישראל הרי שנגנז הרעיון ולימים גם בוטלה מועמדותו (שעלייה חתם גם יונה מצגר...) לרשת את מנחם הכהן במקומו של אותו סורין רוזן. אלה הן רק מעט מה"חוויות הדתיות" שקיימות והתקיימו ברומניה ובנוסף לכך יש להוסיף כי גם אצל נציג חב"ד ברומניה (נפתלי דוייטש) נתפס יין נסך שנמכר על ידו כ"כשר" והוא עוד טען כי נסע למולדביה העצמאית עם מנחם הכהן "לפקח על היין הכשר" שכל עובדיו היו ערלים. סטודנטים שהגיעו לליל הסדר שערך הלה במלון "אינטרקונטיננטל" בבוקרשט העידו אח"כ כי המלצר הציע להם בשר חזיר. בשנים האחרונות החזיק אותו דוייטש "משגיח כשרות" שלימים התגלה כגוי ואילו ה"משגיח" היהודי ששלח למפעלי הממתקים של ישראלים היה מחלל שבת ואנטי דתי מוצהר. ישראלים העידו כי ראו את דוייטש מעשן בשבת ואילו זוג יהודי צילם את דוייטש בפלפון שלהם מתנשק עם אישה זרה בנמל התעופה בישראל. ועוד הרשימה ארוכה...
    בשנת 2011 עזב מנחם הכהן את תפקידו לאחר שלוש עשרה שנה שבהן הפך את רומניה למדינה היחידה במזרח אירופה שבה היהדות נחתה מטה מאז נפילת הקומוניזם. לקראת עזיבתו את רומניה החלו ראשי הפדרציה ללחוץ כי התנאי לקבלת ה"רב" החדש יותנה בהגברת ה"גיורים". מספר חברי הקהילה הזדקן והתמעט, מתבוללים רבים וגויים ממש היו מועמדי ה"גיור" החדשים. וכך – לאחר שרוזן ורבינוביץ’ נדחו, הועמד תנאי ה"גיור" כעיקר בחירת ה"רב" החדש. במקביל החלו להיערך "חופות" בחסות הטלויזיה הרומנית בין גויות גמורות (שלטענתן היו ב"תהליך גיור"...) לישראלים או ליהודים רומנים וגם לכאלה שיהדותם הייתה בכלל בספק. האיש שנבחר ל"רב" היה אדם בשם רפאל שפר ששימש כעד גיטין בבית הדין של הרב ניסים קרליץ. מי שהמליץ עליו היה הרב ישעיהו אהרון רויטר, שבעבר אישר לפדרציה הרומנית למכור בתי עלמין על מצבותיהם וכשהדברים נחשפו עד יצא מהעניין. שפר – כרבינוביץ’, אמנם נראה באצטלה חרדית אבל תמורת משכורתו הוא מוכן למכור את יהדותו. כבר מיום בואו לתפקיד יצאה הקהילה במודעה באתרה ובעיתונה על תחילת "גיורים" והקמת "ביה"ס לגיור" ומספר הטלפון של שפר נמסר ליצירת קשר. בין השאר גם נכתב באותה מודעה כי אחד התנאים ל"גיור" היא ההכרה בדרך של "ישראל המודרנית" כדרך ל"יהדות האמיתית". דהיינו, "גיור חילוני". מנגד הרי שלרעיון ה"גיורים" חבר חלבן ישראלי בשם צבי כפיר שמעולם לא הוסמך לרב ואילו הרב אליעזר שמחה וויס מעמק חפר העיד בפני כי מנע מהאיש לערוך חופות במושבו חניאל. אותו חלבן – לבוש לבן במשך כל השבוע,  ותימהוני, פתח "ביה"ס לגיור" והפדרציה ושפר החלו לשתף עימו פעולה. לאחר שעליתי על הפרסומים הללו פרסמתי מיד כי ברומניה אין תנאים כלל וכלל ל"גיורים" ולאחר שפרסמתי את התמקדות ה"גיור" ב"מודרניות הישראלית" הרי שמהאתר נעלם תנאי זה וגם הטלפון של שפר הוחלף בטלפון של משרדי הפדרציה. כדי לנסות לטעון כי דברי לא נכונים מיד נפתחה "חנות כשרה" בבוקרשט עם מוצרים מינימאליים אך לימים נסגרה מחוסר קונים. גם המנהלים של החנות היו תמוהים. זה היה זוג "גרים" שהופיע משום מקום ושמעולם לא נראה באיזה בית כנסת ברומניה ואיש אינו יודע היכן "גויר". הבעל בכלל לא ידע דבר וחצי דבר ביהדות. כאמור, כיום החנות איננה עוד מחוסר קונים. כיום שפר עורך חופות כשלצידו מופיע ומנהל את הטקס אדם בשם ארווין שימשנזון, פוקר ומחלל שבת ושנזרק מתפקידו כ"יו"ר קהילת בוקרשט" משנחשד בפלילים. האיש מנהל את הטקס של שפר עם בדיחות גסות ברומנית ועם דברי שחוק ולעג למורשת ישראל. זהו גם האיש שמנהל את טקסי ה"חופות" של גויות גמורות עם יהודים בטלויזיה הרומנית. שפר טוען להגנתו כי "זו דרישת המתחתנים והפדרציה".
    יש גם לדעת עוד כמה נקודות. משראו ראשי הפדרציה כי ה"רבנות הראשית" מעכבת את ה"גיורים" ברומניה הם החלו לשלוח "מתגיירות" לבית הדין של הרב ניסים קרליץ מבני ברק, ובידי אותן גויות המלצות מרפאל שפר. האחרון העיד באוזני אברכים בבני ברק כי תנאי קבלתו ל"רב" היה עניין ה"גיורים". כשעליתי על העניין שיקרו לי מבית הדין הלזה הזה (ש"גיוריו" האסטרונומיים וה"ייחודיים" ידועים לא מעט לשמצה...) כי מעולם לא התעסקו בעניין אך מנגד גיליתי בעצמי כי לא כך היו הדברים ול"בית הדין" הזה נהרו גויים רומנים אך השטף נעצר עם הרעש שחוללתי. מנגד ניסתה ה"רבנות הראשית" להוציא ציוותי בדיקה לשם אך כאשר התחלפו ה"רבנים הראשיים" נעצר התהליך עד ל"גיורים" האחרונים שביצעתם לפני כחודשיים בעיר הנידחת אורדייה מרה.
     לא לחינם הפנו אתכם לעיר זו משום שבשמה הקודם (מלפני השואה המרה)- גרוסוורדיין, הייתה עיר זו ידועה כעיר ואם בישראל לעומת הבירה בוקרשט שהייתה תמיד עיר נידחת. לא מכבר ניסו "רבנים" משת"פים להונות את הגאון יוסף בנימין הלוי וואזנר (נכדו של הרב וואזנר מבני ברק), המשמש אב"ד סאטמר בלונדון, כי המסעדה בעיר "כשרה" וכי יש שם "מניין שומרי שבת". הרב וואזנר שאלני בנושא והבהרתי לו כי כל העניין בשקר. למשת"פים הללו לא היה איכפת להכשיל בטריפות ונבלות ובמניין מוקצה את רבם רק כדי להמשיך ולסחור עם הפדרציה המתבוללת בבתי העלמין היהודיים בארץ זו. ראש הקהילה בעיר זו הוא מתבולל ו"גיורה" של אשתו מעולם לא אושר בישראל, גם ע"י הגורמים האזרחיים במדינה. הרעיון לקיים "גיורים" בעיר נידחת זו בא אך ורק כדי לנצל את עברה היהודי למרמה ולגניבת דעת.
    רפאל שפר עצמו הינו בבחינת זולל וסובא של נבלות וטרפות. לאחר סוכות האחרון העיד בפני כלי קודש שומר שבת מארץ ישראל כי ביום הראשון של חול המועד סוכות האחרון הוא ראה את שפר מנסה לא לאכול בשר ושאר בישולים בסוכה של הקהילה בבוקרשט. למחרת יומיים הוא ראהו אוכל את כל מה שהונח לו על השולחן מאותו מטבח שבו ה"משגיחים" אינם שומרי שבת. לשאלת כלי הקודש בדבר ההבדל של יום מיומיים ענה לו שפר כי "בפדרציה אמרו לי שאם לא אוכל מה שהם מגישים לי הרי שהם יפטרו אותי". במקומות נופש של הקהילה כבר נתפס בשר חזיר ממש במקום שהוגדר "כשר" וזה ממשיך גם בימיו של שפר. גורמים בפדרציה מעידים בפני שהוא מאשר כל דבר שראשי המתבוללים חפצים ממנו במחיר המשך כהונתו. הגויה ש"גיירתם" – אשתו של החזן מחלל השבת יוביעצ'ה, היא גם כזו המבקרת בכנסיה והעידה בפני חברותיה הגויות כי תמשיך ב"דרך האוניברסאלית" הזו גם לאחר ה"גיור" שלכם. לפני פחות מעשור כבר אירעו מקרים דומים בבוקרשט. היה שם חזן בשם קוששו (שהיה גם כהן...) שהיה חזן וחי עם גויה ואילו  סגן יו"ר הפדרציה – יוליאן סורין, חי גם הוא עם גויה ובהיותה על ערש דווי "גייר" אותה וקבר אותה בקבר ישראל. הייתי מציע לכם לבטל לאלתר את ה"גיורים" הללו ובמיוחד של אותה גויה שנשואה לחזן. אף אחד מהללו לא יאכל כשר כי אין תנאים לכך , הקנטינה של הפדרציה טריפה וה"השגחה" שם אינה כשרה כדין, כל ה"גרים" הללו מחללי שבת גם לאחר "גיורם" ואילו רפאל שפר מאשר כל תועבה מפחד כי יפוטר אם לא יעשה זאת.
  ובאשר ל"מקוואות". המקווה בבוקרשט נמצא בסמיכות לדיסקוטק שהוקם שם לידו וגם הטובלות המעטות שעוד הגיעו קודם לכן אינן מגיעות עוד לשם משום הלעג וההשפלה שעברו מפרחחי הדיסקוטק. המקווה הזה נמצא בעבר גם פגום הלכתית ע"י הרב שי גרליצקי מחב"ד שלימים ברח מרומניה כדי לא להיכשל בחברת דוייטש וכך עשו גם שני חב"דניקים נוספים. המקוואות שנבנו על ידי הרב טוביאס מבני ברק אף הם מפוקפקים בכשרותם (ביאסי ובאורדיה מרה). כבר באמצע שנות האלפיים ראה הגאון גדעון בן משה את המקווה ביאסי והתפלא מדוע הוקם כ"מקווה זריעה", שהוא רחוק מהידור. גם שיפוצו של המקווה הזה ע"י טוביאס עצמו זכה לביקורת והפעם מהרב מאיר פוזן – מומחה המקוואות מספר אחד בעולם, שטען כי "כשרותו בספק" וכי הצבת בלנים גויים או שאינם שומרי תורה ומצוות פסולה. המים באוצרות אינם מי גשמים אלא מי ברז שהעובדים הגויים ממלאים שם. בשנת 2011 באה משפחת וויס מבריטניה לבדוק היכן האוצר שבנה אביהם ה"מנחת יצחק" לפני בריחתו מרומניה. טוביאס היה בבריטניה שנים קודם לכן וטען כי מצא את ה"בור" הלה ובו הוא משתמש כאוצר למקווה שבנה אך משצלצלו אליו בני המשפחה מאורדיה עצמה החל הלה להסתבך בשקרים וטען כי "יתכן שהגויה סתמה את הבור". כמובן שהכול הבלים ועל שקרן שגם ישן בבוקרשט ב"ייחוד" עם אישה לא צנועה אין לסמוך.
    עד כאן רק מקצת העלילות של רומניה. הייתי שמח אם כבודו יפנה לרבנים ואב"דים שביקרו ברומניה בימי רבנותי שם ושגם יודעים מה קורה שם גם כיום וישמע מהם מה דעתם על "גיורים" בארץ נידחת זו שכבר למעלה ממאתיים שנה ויותר אין לסמוך על "רבניה", והאם אפשר לסמוך על דברי ביחס לרומניה ובכלל. ולהלן הרשימה: הרב גדעון בן משה מירושלים, הרב שמואל סבח מעכו, הרב אליעזר שניבלעלג מלונדון, הרב שמואל ברנסדופר מבית שמש, הרב אפרים פדווה מלונדון, הרב דורון אחיאל מלונדון, הדיין יעקב ישראל ליכטנשטיין אב"ד "פדרשיין" מלונדון, הדיין חנוך הרנטרויע אב"ד לונדון (שסירב ל"גייר" ב"סקייפ" של האינטרנט גויה שהומלצה לו ע"י דוייטש מחב"ד רומניה...), דיין ווסטהיים ממנצ'סטר , הרב לנדאו מבני ברק, הרב שלמה מחפוד מבני ברק. הרב דוד שמידל מבני ברק. הרב אברהם רובין מרחובות והרב משה נחשוני מראשל"צ.
     בברכה:
 הרב אליהו קאופמן
  רחוב חרמון 9א'
  חיפה
 0524391094, 0524391094.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.