רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 23 במרץ 2015

על סדר היום


קרבן מלשון 'קרב' או בשל חטא?
ישנם מי שרואים עצמם מומחים לענייני שמים עד כדי שהם מנהלים את השמים יותר ממה שמנהלים זאת שם, איני מתייחס לאלו, מפני שצריך להיות טיפש להאמין לשטויות שלהם. ובכל זאת, כשקורא משהו כל כך קשה, מכה שכל עם ישראל חש בו, כאב שאי אפשר לתאר אותו, זה מחייב חשבון נפש, ומאחר ומדובר במשהו שנראה מוזר אבל קרה כמה פעמים ובאותן הזמנים, וקשורים בקריאת הקרבנות, השאלה היא האם יש בזה משהו, ואם כן, 'קרבן' הוא מלשון 'קרב' או בשל חטא, עולה או חטאת, וההבדל גדול, האם הקדוש ברוך הוא לקח שבע קרבנות של מי אשר לא טעמו טעם חטא מפני שהוא רוצה לקרב אותנו אליו שגם זה דבר חשוב מאוד על מנת שנזכה לגאולה ובמהרה, או שמא בשל חטאנו ואז כל הסיפור הוא אחר חייבים להסתכל על הדברים אחרת

משיח יהיה ככל הנראה ספרדי מפני שאם יהיה אשכנזי לא יכירו בו
בכל עת ששומעים על דבר שכזה בעם היהודי זה כואב ואין זה משנה באיזו קהילה, ובכל זאת העם היהודי סובל מגזענות וקהילתיות, ישנם מי שלא כל כך יצטערו, למשל אם זה היה קורה בבעלזא היו אומרים בסאטמאר 'אבי נישט ביי אידן' ולא היו בוכים עליהם ואולי כך גם להיפך, אבל כשזה קורה אצל משפחה ספרדית שלא קשורה למחלוקת הפנים חרדית, הכל בוכים על האסון הנורא, וגם למרות שנמצא בווילימסבורג מי שלא יורידו דמעה על אסון שכזה, ובכל זאת רוב רובו של עם ישראל בכה ובוכה. מתברר שוב, כי משיח יוכל לבא רק מן הספרדים, מפני שמשם יפרגנו יסכימו לקבל, אם משיח יהיה אשכנזי, אני חותם לכם כאן שיקבעו כי הוא נביא שקר וכי יש להלחם בו בכל הכח ואף יכתבו עליו שהוא שבתי צבי

כל אחד שיפשפש במעשיו שלו בלבד
אתם יודעים כי אם הייתי רוצה לעשות כאן חשבון ולקבוע מדוע זה קרה, הייתי יכול עכשיו להקפיץ את הספרדים כולם, למשל, אם הייתי כותב, כי זה קרה בגלל המחלוקת הפנים ספרדית בשל ביזוי תלמידי חכמים ספרדים ומה שהשתחולל שם מאז פטירת הרב עובדיה יוסף כמה דם נשפך שם, אז הקדוש ברוך שלח מסר דרך קרבנות של ספרדים, אבל איני עושה זאת, מפני שאני לא מנהל את חשבונות השמים, ומן הנסיון שלי, הקב"ה מאריך אף ולוקח הרבה זמן עד שהוא מעניש ממתין שישובו בתשובה, אני מאמין למשל שהשואה הוא עונש על מה שהתחולל הרבה שנים קודם. המבול למשל המתין 120 שנה עד שהקב"ה העניש בפועל. נכון ישנם גם זמנים היכן שזה קרה מיד, אבל לא בזמנינו, כשאין נביא שמקשר ישירות, ולכן אני דוחה מכל מחשבות בכיוון הזה. ובכל זאת חייבים לפשפש במעשים, אז במקום לעסוק בפשעי האחרים, ואפילו פשעי ציבור, הייתי מציע שכל אחד יתקן את מעשיו שלו בלבד, ואין זה ענין של האחר מה הוא מתקן מפני שזה עניינו בלבד, לקבוע סיבה מדוע קרה כפי שקרה, יתכן והקב"ה ביקש את הטוב בבחינת 'בקרובי אקדש' ומה יש לנו יותר קדוש טהור זך ונקי מאשר שבע קרבנות כאלו, ועוד בראש חודש כשמקריבים שבע כבשים

אתה מרגיש שאתה יהודי
אני אוהב לבחון את עצמי אם אני יהודי אמיתי, ואיך עושים זאת, אם כואב לך הצרות של היהודי האחר, כאשר קורא אסון וזה נותן לך צביטה בלב, אני יודע שאני יהודי, ואם זה לא מזיז לי, עלי לפשפש במעשי מדוע לא הזיז לי. ההבדל בין יהודי לגוי, שגוי כואב לו רק הקרוב אליו, ואילו יהודי אין זה משנה במי מדובר גם מי שאני לא מכיר וגם מי שיגור בחלק האחר של העולם, יהודי מרגיש את כאבו של יהודי אחר, זה היופי של היהדות זה מה שעושה אותנו לעם אחד בפועל

האם מותר לספר סיפור כזה בשבת?
השבת עברתי נסיון קשה, בדרך לבית הכנסת עברתי בלוק וחצי ממקום האסון וראיתי שהמשטרה סגרה את הכביש ועמדו שם הרבה מכבי אש וגם אמבולנסים וכלי תקשורת רבים, אז ניגשתי ושאלתי מה קרה, ונודע לי על האסון הנורא, בכיתי כל הדרך לבית הכנסת, והשאלה שניצבה בפני האם מותר לי לדבר על זה בבית הכנסת, מצד אחד אמרתי זה נושא הזועק לשמים צריך לדבר לעורר את הציבור, מאידך לצער את הרבים בשבת, במיוחד כשאף אחד עדיין לא יודע מזה, בגלל השבת לא שמעו חדשות, ורק מי שעברו שם ראו זאת, מי שלא היה באיזור לא ידע עד אחרי שבת, בסוף החלטתי שאני לא מבשר בשורות רעות כאלה, ולא דיברתי על זה כלל, אם כי בדברי רמזתי על מצב כזה, ובמוצאי שבת כשנודעו הפרטים וידעו כי ידעתי שאלו אותי למה שתקתי, אמרתי להם, כי בשורה כזו בשבת לא היתה מועילה כלל, אם זה היה עוזר ומסייע משהו לענין אולי הייתי עושה זאת, אבל סתם לצער בשבת לא חושב שזה נכון לעשות

מי השתתפו בהלוויית השרופים?
הייתי שם וכאב ליבי, רציתי לראות את ה'פני' ולא ראיתי, היו שם מאות יהודים שחשו את הכאב והגיעו, אבל את רבני בורו פארק לא ראו שם, לא אדמורי"ם ולא גדולי הרבנים, ומדוע מפני שמדובר בספרדי או מי שלא מכירים, איני יודע מה היה החשבון שלהם, אבל לא לראות לפחות ייצוג של כמה מחשובי האדמורי"ם שם, זה כואב. יתכן ואולי היו כמה בודדים בצדדים, אבל מי שיעבור על כל התמונות והשתדלתי לראות את כל מה שרק היה על מנת לחפש אותם, ולא ראיתי אותם, ואף לא את אנשיהם. אם חסידי קהילות בורו פארק היו באים להלויה היו במקום לפחות חמישים אלף איש, והם היו ניכרים במלבושיהם, חבל שהם לא הבינו כי עליהם להיות שם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.