רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 17 במרץ 2015

קיומה של 'יחד' פתרה בעיה לחסיד חב"ד

מאת חב"דניק

קיומה של מפלגת "יחד" במערכת הבחירות הנוכחית – פתרה בעיני רבים מחסידי חב"ד את הדילמה העתיקה, האם לתת את קולם למפלגה המתמקדת באינטרסים החיוניים ליהדות החרדית לעתים במחיר אי הכרה בחומרתה של מסירת שטחים; או שמא עדיפה התמיכה במפלגה הדוגלת בשלילה מוחלטת של מסירת שטחים, גם תוך הזנחת תחומים אחרים הנוגעים לתורת ישראל ועם ישראל, במידה כזו או אחרת. מפלגת "יחד" – בהיותה עונה הן על הדרישות החרדיות, שכן עמדותיה דומות לחלוטין לאלו של ג' בכל הקשור לתורת ישראל ועם ישראל; והן על הדרישות הנוגעות לשלימות הארץ, בכך שהיא מתנגדת נחרצות למסירת שטחים.
עם זאת, קבוצה לא מבוטלת של חסידי חב"ד עדיין סבורה כי עלינו להצביע דווקא עבור הרשימה של "יהדות התורה", משום שלדעתם - גם אם מפלגת "יחד" חרדית היא, "יהדות התורה" היא החרדית ביותר. כחיזוק לטענה זו הם מציגים את העובדה הבאה: שאל נא כל יהודי פשוט ברחוב מי לדעתו המפלגה החרדית ביותר. אין ספק מה תהיה תשובתו...
למעשה, אין בכוונתי להפריך טענה זו בצורה כל-שהיא. להיפך, אני מבקש להרכיב דווקא את המשקפיים הללו ולראות את התמונה רק מתוך נקודת המבט שגורסת כי חיזוקה של מפלגת "יהדות התורה" הוא הדבר הנדרש בפני חסידי חב"ד בעת הזאת.
המסקנה הבלתי נמנעת היא שדווקא אם אוהבים באמת את "יהדות התורה" – מוכרחים להצביע עבור... "יחד"!
ההיגיון שמאחורי הדברים מאוד פשוט: מפלגת "יחד" נמצאת קצת מעל סף אחוז החסימה בכל הסקרים. פירוש הדבר הוא שסיכויה לתפוס ארבעה מושבים בכנסת ריאליים במיוחד, אך עובדה זו גם אינה שוללת את התרחיש שעלול להיות אם תהיה נסיגה של מצביעים, ולמפלגה יהיו חסרים קולות בודדים בלבד שישאירו אותה מחוץ לכנסת.
אין מילים עדינות יותר להגדיר את משמעות הדברים: אם "יחד" לא תעבור את אחוז החסימה – אין זה הפסדה הבלעדי של מפלגת "יחד", אלא הפסדה של היהדות החרדית כולה, ומפלגת "יהדות התורה" בכללה.
אפשר אולי להתווכח מי מבין שתי המפלגות היא חרדית יותר, אך אין חולק על כך שכאשר יעמדו על הפרק נושאים הנוגעים ליהדות החרדית או הצבעות הקשורות לכך – יעמדו ארבעת המנדטים של מפלגת "יחד" למען האינטרסים של היהדות החרדית, עליהם נלחמת מפלגת "יהדות התורה".
לאמיתו של דבר, משמעות ההפסד ליהדות החרדית גדול הרבה יותר: לא רק איבודם של ארבעה מושבים חרדיים בכנסת תלוי בכך, אלא גם ובעיקר מניעת תוספת כוח למפלגות הדוגלות בהחלשת כוחה של היהדות החרדית. ארבעת המושבים הללו – שיכולים להיות מיושבים בארבעה חרדים – יוענקו אוטומטית לידיהם של מתנגדי הדת החריפים ביותר!
מסיבה זו, מי שבעיניו שיקולים של חיזוק היהדות החרדית גוברים על כל שיקול אחר (כמו חשש למסירת שטחים וכיו"ב), יש בידו הזדמנות פז ואופציה נדירה להוות לשון מאזניים בהכרעת גורלם של ארבעה מנדטים לטובת הגוש החרדי!
ובמקרה הגרוע זכרו, שאפילו תצליחו לשכנע אלפיים איש להצביע "יחד" ובסוף המפלגה לא תיכנס לכנסת, כל מה שהלך לאיבוד הוא רק אלפיים קולות לכל היותר; לעומת זאת, אם אותם קולות הם שיכריעו לכיוון כניסת המפלגה לכנסת, ההשפעה היא של ארבעה מנדטים חרדיים לעומת אפס, ולא פחות מהותי, הצלת ארבעה מנדטים מידי מתנגדי הדת...
אגב, כל הדברים שנאמרו לעיל נכונים באותה מידה למי שמתכונן להצביע עבור "הבית היהודי" או ה"ליכוד" – משום שלדעתו חובה להצביע עבור מפלגות ימניות, גם אם הן אינן שלימות לחלוטין בכל הקשור לתורת ישראל ועם ישראל. יש כאן הזדמנות פז להכניס ארבעה מנדטים שיחזקו את הגוש הימני כולו, וייתכן שאלה יימנעו גוש חוסם להקמת ממשלת שמאל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.