רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 3 במאי 2015

שוטר עיכב צלם עיתונות ודרש באיומים למחוק וידאו שתיעד אפליית יהודים בכניסה להר הבית

מאת מקדשער

אלישמע סנדמן צלם עיתונות שתיעד בוידאו את אפלייתם היהודים לרעה בהר הבית, עוכב על ידי שוטר שהסכים לשחררו רק אם ימחק את ההסרטה.

סנדמן המצלם עבור אתרי חדשות ביקש לתעד את טענת היהודים על אפלייתם לרעה על ידי המשטרה. המשטרה חוששת מצילומים של יהודים מתפללים בהר הבית עם סידורי תפילה ותהילים, ומנסה בכל מחיר למנוע צילומים כאלו, ולא בוחלת גם בפעולות בלתי חוקיות. לשם כך עורך שוטר במקום כמעט לכל יהודי שומר מצוות, חיפוש גופני דקדקני כדי למנוע הכנסת חפצי קודש יהודיים להר הבית.

לדברי העולים להר הבית השוטר מוטי גבאי הקבוע בשער ההר מודע לחוסר החוקיות שבמעשיו, ומאיים דרך קבע על המתעדים את התנהלותו. אי לכך צילם סנדמן את ההתרחשות במקום במכשיר טלפון נייד.

עם מעברו את המגנומטר בעמדת הבידוק, עוכב סנדמן והוכנס לחדר צדדי "לשם בדיקה נוספת", כפי שנאמר לו. מיד עם כניסתו קרא איש הבטחון לשוטר הבידוק בטענה שסנדמן ממשיך לצלם ולתעד את מעשי השוטרים נגדו. השוטר שהגיע לחדר נזף בסנדמן ודרש ממנו בצעקות למחוק את הסרטון.

אחר שסנדמן סירב למחוק את הוידאו איים עליו השוטר, "אם לא תמחק את הסרטון אתה תראה את הר הבית רק מתמונות".

סנדמן דרש ליצור קשר עם עורך דין על מנת להתייעץ מה עליו לעשות לפי החוק, השוטר סירב ולא איפשר לו לדבר עם עו"ד.

סנדמן שחשש שהשוטר אכן ידיר אותו מהר הבית מחק את הסרטון. השוטר הודיע לו שהוא מאפשר לו לעלות להר הבית, תוך שהוא מזהירו אם יעיז שוב לצלם את מעשיו. לדברי השוטר, פעולותיו מוגנות מפני תיעוד, כיוון שהוא עושה זאת בתוך עמדת הבידוק,. לדבריו העמדה שלו נחשבת "מתקן משטרתי" האסור בצילום.

סנדמן לא ויתר על הסרטון, שיחזר אותו, והעלה אותו ליוטיוב לשיפוט הציבור.

לדבריו "המצב כיום בשטח הוא שהמשטרה מפלה בהר הבית את המתפללים יהודים אפליה חמורה, המשטרה מתייחסת לכל מתפלל יהודי כאל מחבל".

"דווקא בגלל האהבה הגדולה שלנו למשטרה עלינו להקפיד עליה שלא תעבור על החוק ותפלה אזרחים לרעה" מסביר סנדמן ומוסיף ש"דרישת השוטר ממני למחוק את הסרטון מעלה תחושה שיש למשטרה חשש ופחד שהציבור יווכח ביחסה ליהודים בהר הבית. הדרישה למחוק היתה בלתי חוקית, ובכוונתי להגיש תלונה נגד השוטר" סיכם סנדמן את הפרשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.