רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 4 במאי 2015

העולם החרדי כמרקחה • המחבל יעקב דומב מבני ברק גייס כספים ממשפחות רבות • לחבריו כתב: "מתבייש להראות את עצמי"

מאת חזי שטרנליכט

פרשה שבמרכזה חשד כבד להונאת ענק מסעירה את המגזר החרדי. מאות אנשים בקהילה החרדית חוששים כי כספם ירד לטמיון, לאחר שיעקב דומב, שניהל עסק של חלפנות כספים וניכיון צ'קים בבני ברק, נמלט ככל הידוע מהארץ. 
מהפרשה, שפרטיה רק החלו להתברר, עולה כי דומב נהג להבטיח לאנשים השקעה בריביות נאות במספר שיטות לכאורה, ואולם לאחר שהסתבך השאיר הודעת התנצלות ונמלט מהארץ.
"אני מעריך את היקפי הפגיעה בפרשה בין 50 ל־80 מיליון שקל", אמר אתמול עו"ד רענן גל, המייצג נפגעים רבים של דומב. בשיחה עם "ישראל היום" אמר גל כי מדובר במאות משפחות שנפגעו לכאורה, להערכתו בין 400 ל־500 איש.
ככל הידוע, דומב נהג להציע שני אפיקי השקעה. האחד, בתמורה להפקדת כספים אצלו, השיא תשואה חודשית קבועה. השני, בתמורה להפקדת צ'ק היו מקבלים המפקידים צ'ק עתידי מאת דומב. אלא שדומב, לכאורה, פדה את הצ'קים בשוק האפור ולא ברור מה ניתן לחלץ מהצ'קים שהעמיד למפקידים אצלו. לדברי עו"ד גל, חלק מהמאמצים כעת הם לנסות לאתר נכסים שהיו בבעלות דומב כדי להחזיר חלק מהחובות. "זו היתה מכבסת כספים של ממש", טען אתמול גורם המעורה בפרשה. "המון משקיעים נשארו עם צ'קים ביד, ולא ברור לאיש לאן הלך הכסף". 
לחלק ממכריו השאיר דומב מסרון, ובו כתב: "חברים יקרים, אני מתבייש להראות את עצמי בפניכם. למרות המחשבות לעמוד ולהילחם על הדברים, קיבלתי את עצת חברים טובים לעזוב את המדינה. אני מצטער על כל הנזק שגרמתי ומקווה שתמצאו את המקום לסלוח לי". עו"ד אלקנה בישיץ, שייצג בעבר את דומב, אמר אתמול כי דומב נתון לאיומים קשים על חייו. לדבריו, "ההאשמות כלפי דומב, כאילו הוא גנב, גזלן או שודד, הן חסרות בסיס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.