רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 20 במאי 2015

הכסא של מרן בבני ברק || הרב מוצפי "תעצרו זו עבודה זרה"

מאת בני גוטמן

באי בית המדרש "יביע אומר" שברחוב עוזיאל 41 בני ברק, לא שיערו שייאלצו לארח את הבאים הרבים שבאו לפקוד את כסאו של מרן מאז תחילת השבוע. "אנשים מגיעים לכאן מכל מקום בארץ מדליקים נרות לעילוי נשמתו של הרב ויושבים על הכסא ומבקשים בקשות, תשמע אנשים חוזרים לכאן כמה פעמים ומספרים שדברים מסתדרים להם, אין מה לומר האמונה הפשוטה של האנשים הללו מדבקת ומאוד מחזקת"
לדברי המארגנים הכל נעשה "לשם שמים" והציבור לא נדרש לשלם או לתרום, ראינו שיש לאנשים צרות רבות והחלטנו להביא לכן את הכסא שעליו ישב מרן כשמסר נאת שיעוריו לכל העולם. פשוט רצינו לעזור
אנחנו יודעים שאחרי ש"מרן" ישב עליו יש בכסא קדושה מיוחדת ומאמינים בלב שלם כי לישיבה עליו סגולות מיוחדות להגשמת משאלות
כסאו של "מרן" מצטרף לנוהג לפיו הרבנית קנייבסקי ע"ה הייתה מושיבה אנשים על כסאו של "מרן" הקהלות יעקב הסטייפלער זצ"ל, ועד היום מושיבים בני ביתו של הרב קנייבסקי אנשים על כסא אביו לברכה והצלחה בבריאות וכ'ו.
מעשה הכיסא הצית פולמוס ישן – חדש ששיאו היה "הכסא של הרב כדורי" באשדוד, הסיפור אז היה שהרב כדורי זצ"ל הוזמן לכנס באחד מאולמות אשדוד, בעל האולם התנדב לתת את כסא המנהלים בכדי שהרב כדורי הישיש יישב עליו בזמן הכנס, אחרי מספר ימים הזדמנה למשרדו של אולם השמחות אישה עקרה, ומששמעה שהרב כדורי ישב על הכא ביקשה לשבת עליו ולהביע משאלה שתכנס להריון, לאחר תקופה קצרה ה"עקרה" התעברה והתברכה בפרי בטון, השמועה עשתה לה כנפיים ואלפים מכל הארץ באו לשבת על הכסא, בעל האולם שהיה גם בעליה של צרכניה "הבין" את הפוטנציאל העסקי הטמון בכסא, פינה מקום בצרכניה ואלפי הנוהרים לברכה התבקשו לשלם את ההוצאות לתפעול מקום הכסא, ו"תרומה" להצלחה. כשנודע לשר התורה מרן הרב עובדיה זצ"ל סיפור הכסא ביקש על ידי מקורביו לבקש מבעל הכסא "לשרוף" את הכסא.
כשנשאל הרב בנציון מוצפי ראש הבד"ץ לעדות הספרדים בירושלים אמר "עליהם נאמר הפסוק בירמיהו – אומרים לעץ אבי אתה ולאבן את ילדתני [ילדתנו] כי פנו אלי עורף ולא פנים ובעת רעתם יאמרו קומה והושיענו. זה בדיוק עבודה זרה שעשו בבית ראשון, אותם מנהגים מעתיקים לכאן, זה חוסר ידיעה ואף אחד לא קם לצעוק, תעצרו זה עבודה זרה. זה עבודה זרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.