רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 11 במאי 2015

חדש בעמדת הבידוק בכניסה להר הבית: הדפסת כללי הביקור לכל עולה


מאת מקדשער

חדש בעמדת הבידוק בכניסה להר הבית: הדפסת כללי הביקור לכל עולה.
שוטרי עמדת הבידוק בשער הכניסה להר הבית ידפיסו לכל דורש את כללי הביקור בהר הבית החלים על יהודים העולים למקום. כך התבשרו היום פעילי הר הבית שפנו למשטרה.
בעקבות ריבוי מקרי המעצר של יהודים בהר הבית מסיבות שונות שתמיד נשאו את הכותרת "הפרת כללי הביקור", דרשו ארגוני הר הבית והמקדש מהמשטרה שתתן בכתב את רשימת הכללים החלים על העולים להר.
גם בית המשפט הורה למשטרה להמציא עבורה את כללי הביקור בכתב, נוכח תביעות שונות שהגישו יהודים שנעצרו בהר הבית בשל הפרת "כללי הביקור" העלומים.
בשיחה יזומה של פעילי "סטודנטים למען הר הבית" היום עם המשטרה, הודתה המשטרה שישנם כללים שונים ל"מתפללים מוסלמים", וכללים אחרים ל"מבקרים יהודים". בעוד שיהודים עתידים להיעצר בהר הבית באשמת תפילה במקום, המוסלמים תוקפים מגדפים ומציקים ליהודים לעיני השוטרים שלא נוקפים נגדם אצבע.
לעת עתה המשטרה לא תעלה את הכללים הללו לאתר האינטרנט הרשמי, אבל כאמור, כל מי שיבקש את הכללים יקבל אותם מודפסים משוטרי עמדת הבידוק בשער הכניסה להר הבית.
"סטודנטים למען הר הבית" מברכים על השירות החדש, ומקוים שבעקבותיו ייפסקו מעצרי היהודים בהר הבית ללא עוול בכפם ומחוסר ידיעת האסור והמותר במקום הקדוש.
עם זאת, נדהמו הסטודנטים נוכח הודאת המשטרה שהיא אוסרת על יהודים את התפילה בהר הבית באופן גורף, זאת בניגוד לפסיקת בית המשפט שאסר זאת עליה, והתיר לה למנוע תפילת יהודים רק במקרים של וודאות קרובה להפרת הסדר הציבורי. הודאה זו מהווה למעשה התעלמות בוטה מהחלטות בג"צ בנושא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.