רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 22 במאי 2015

מבזקים - מפה ומשם


בית הכנסת איצקוביץ בבני ברק ייפתחו לראשונה 7 חדרי שטיבלאך חדשים שהוקמו בהשקעה של למעלה מ-10 מליון ש"ח, העיצוב וההשקעה שתאפשר לאלפי מתפללים נוספים מידי יום להגיע לתפילה.
------------------
הבחור המבוגר מישיבת נזר התורה שמחה שטוקומר בנו של מזכיר מועצת לשעבר הרב אבישי שטוקומר בא בברית האירוסין אתמול מזל טוב
------------------
השר אזולאי במכתב חריף לרבנים הראשיים: "הובא לידיעתי כי ישנם טענות על אפליה ברישום נישואין ליהודים אתיופים ברבנות בפ"ת. רבנות מקומית שיתברר שנתנה יד לאפליה כזאת, תישלל ממנה הסמכות לבצע רישום נישואין
------------------
ראש מערך הגיור הרב יצחק פרץ מתריע בראיון לישי כהן ב'כיכר': "גם זוגות חרדים שיעשו בירור יהדות".
 ------------------
'יום ליום' לחג: מוסף נושא לחג השבועות 'ותלמודו בידו'. חברי מועצת חכמי התורה בראיונות אישיים, חוזרים לימי בחרותם בישיבה כולל תמונות.
 ------------------
שלמה ברילנט ב'קול חי': "ביומו הראשון בלשכת סגן שר החינוך, במקום לסדר את השולחן, מאיר פרוש הרים טלפונים כדי למנוע מחטפים שפקידים במשרד החינוך ניסו לבצע ברגע האחרון שלפני כניסתו לתפקיד".
 ------------------
נתניהו ויאיר לפיד סיכמו - ייפגשו ביום שני הקרוב.
 ------------------
פרשת 'ישראל ביתנו': מסיקה שישמש כעד מדינה, השעה את עצמו היום מתפקידו ויפליל ח"כ מכהן וח"כ לשעבר.
 ------------------
כעת ב'קול ברמה' : חבר מועצת החכמים הגר״ש בעדני בראיון חסר תקדים לריבלין ובלום ב'פילפוליטיקה'; על הרחבת מועצת החכמים, הישגי ש"ס במו"מ הקואליציוני, המחלוקות בציבור הספרדי ובעולם התורה, ומדוע לא דחוף כעת נציג של שס במשרד החינוך.
 ------------------
מנכ"ל איגוד מנהלי הישיבות ברילנט בקול חי: "ישנם דברים שבקדנציה הקודמת לא התפרסמו, אך היום ניתן לומר, שתקציב החינוך של הישיבות הקטנות לא נפגע גם במשלת לפיד, זאת בזכות הקיבוע שעשה פרוש בקדנציה שלו כסגן שר החינוך
 ------------------
ישראל היום': בעיה קואליציונית מול החרדים. ח"כ יואב קיש אמש: "ברורה לי מפת האילוצים הקואליציונית, אבל מבטיח להמשיך להיאבק לשוויון בנטל מהקואליציה". המשמעות: יהיה קשה לבצע השינויים שהתחייבו לחרדים
 ------------------
ישראל היום': הערכה: גלעד ארדן יתמנה לשר לביטחון פנים עם סמכויות מדיניות ותקציבים. נתניהו ינסה להגיע לסיכום עם השותפות הקואליציוניות על הגדלת שרי הליכוד ל-13. אם ייתקל בסירוב, בני בגין יפנה את מקומו
 ------------------
המשטרה: יש חשד לפלילים בטביעת הצעיר הבוקר במקווה בבני ברק
במשטרה בודקים חשד, לפיו יש שחד לפליליו בטביעת הצעיר למוות הבוקר במקווה ברחוב ברויאר בבני ברק, אחיו של המנוח, נורה לפני כשנה וחצי בצומת קוקה קולה בבני ברק, נפצע אנושות אך חייו ניצלו אודות לפעילות מהירה של כוחות מד"א ו'הצלה גוש דן', שהצילו את חייו
 דיווח פנימי. בהמשך למקווה בבני ברק: מדובר בארוע פלילי. עפ"י עדויות האדם נרצח ככל הנראה והוכנס למקווה בשעה 2 בלילה בשביל לטשטש דברים, נמצא רק ב5 בבוקר.
ניסו לחסלו לפני כשנה ליד גשר קוקה קולה
 הטובע במקווה הוא שלומי קטלן ז"ל רחוב השומר 61 ב"ב בן 32 רווק. כעת נשלל הסיפור שמדובר ברצח לאחר שכשהגיע לביה"ח עדיין היה בחיים. תיקון: בעבר ניסו לרצוח את אחיו
 ------------------
מאיר פרוש ב'קול חי': "מי שחשוב לו לומדי התורה מול שלטונות הגיוס - לא ידבר על כך בתקשורת. יש לנו הסכם קואליציוני ושינוי החוק הוא דבר ברור ויסודי".

להמשך המבזקים כנסו כאן:



 ------------------
ברסלב נייעס: הרב הלל כהן יו"ר הצלה אוקראינה מספר בראיון נרחב כי השנה צפויים להגיע לאומן ולמעזיבוז' אלפי איש יותר מכל שנה לקראת חג השבועות, קורא לציבור לעשות ביטוח רפואי לפני ההגעה לאוקראינה בכדי למנוע עוגמת נפש וחסכון בכסף בעת הצורך, ומדווח כי בעקבות הטרגדיה באומן בשנה שעברה יש היערכות שונה וממליץ לא להכנס לטבול בנהר מחשש לסכנת חיים.
 ------------------
מחאה ברשת: "ליברמן, תחזור לממשלה"
יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן מותקף בימים האחרונים בדף הפייסבוק שלו בקריאה שיחזור לממשלה: 'בגדת בבוחרים שלך. עדיין לא מאוחר מדי. אתה משת"פ של זועבי
 ------------------
 אשרינו שזכינו
"אמר ר' יוחנן אשרי מי שראה במפלתה של תדמור. למה? שהייתה שותפת בשתי חורבנות..." (איכה רבתי ב, ה; ירושלמי תענית ד, ח).
אחרי כיבוש תדמור: דאעש החל להוציא להורג חיילים ואזרחים שנותרו מאחור
מקורות בעיר מאשימים את משטר אסד כי פינה מהאזור רק את הקצינים הבכירים לפני הגעת הקיצונים. ארגון זכויות אדם סורי: דאעש שולט ביותר ממחצית המדינה
ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) הודיע היום (חמישי) בטוויטר כי הוא שולט על כל העיר העתיקה תדמור, כולל שדה התעופה הצבאי ובמתחם בית הסוהר במקום, לאחר "קריסתם" של כוחות הצבא והמשטר הסורי בעיר. לפי ההודעה, הכוחות הסוריים שנסוגו מהעיר הותירו מאחוריהם גופות רבות של חיילים "שיכולות למלא את כיכר העיר". תושבים שיצאו לרחובות הבוקר מספרים כי גופות רבות שרועות באוויר הפתוח, חלקן כרותות ראש. הלילה כבשו לוחמי המדינה האיסלאמית את כל העיר תדמור, בה נמצאות עתיקות בנות 2,000 שנה, אחרי שבימים האחרונים ניהלו קרבות עזים עם כוחות המשטר הסורי והצליחו בהדרגה לכבוש שטחים בצפון העיר
  ------------------
מהדורת 12 ב'קול החרדי':
בצל פיגועי הדריסה, ירושלים נערכת לשבועות.
סגר"ע ישראל קלרמן בראיון: "למרות הפיגועים האחרונים, נערכים לאלפים שיגיעו מכל הארץ. יש פחד אבל במשטרה נערכו הפעם בצורה גדולה יותר. בכל כביש 1 ובאיזורים הרגישים, תהיה היערכות משטרתית. הדרך הבטוחה והמומלצת זה דרך שער יפו".
מני גירא: "למרות פגישת נתניהו עם לפיד, ליצמן ממשיך לחסום את כניסתו של לפיד לממשלה".
ח"כ מיקי זוהר 'הליכוד' בראיון: "דיבורים לחוד ומעשים לחוד. גם יואב קיש יצביע יחד איתנו ועם החרדים בעד ביטול הסנקציות הפליליות. יש אצלינו משמעת סיעתית. חברי הכנסת החרדים לא סחטו ודרשו את מה שמגיע להם ולבוחרים שלהם".
אליעזר שולמן עורך 'משפחה' בראיון: "מצב עולם הישיבות נמצא בשיא השפל לאחר שנתיים רצוף משברים. מהפסקת תרומות, נישול תקציבים ועד הביקורות הקפדניות. יש מאכרים שדואגים לעצמם ומזיקים בדרך לעולם התורה. פרוש מכיר את המשרד ישר והפוך ויעשה סדר".
עידן יוסף 'ניוז 1' בראיון: "מחר יומיים שבת וחג ומשרד התחבורה שוב אישר לחלל את השבת בפרסיה. חברת דן מפרה את הסטטוס קוו ותפעיל קווים בחיפה".
 ------------------
מהדורת חצות בסקופים:
סכנת חיים במקוואות בבני ברק !
• כונני ההצלה המתינו הבוקר דקות ארוכות מחוץ למקוה ונמנע מהם להציל את חייו של שלמה קטלן ז”ל בדקות הקריטיות, חיים רוטר: "הגעתי למקום ללא הארנק ולא יכולתי להכנס. בדלת המסתובבת גם בלתי אפשרי להכניס את הציוד, חובה להתקין לחצן מצוקה או להשאיר מפתח למקרה חירום".
• מכלה גוטווין ראש המחלקה המשפטית בזק״א: הוכחתי שאין חשד לפלילים ובשל כך שוחררה גופתו אחרי בדיקת סיטי ובדיקה חיצונית. טרם ברור הסיבה למותו.
• סגן שר הביטחון אלי בן דהן מהבית היהודי: מקווה שהרפורמות שביצענו לא יבוטלו. תהיה לנו ועדה משותפת למינוי רבנים.
• ח״כ בצלאל סמוטריץ: אנחנו לא עוסקים בעבר. השותפות עם החרדים מצוין וכך ימשך. נצביע בעד ביטול הסנקציות הפליליות.
• העיתונאי מנחם גלילי על האשמות במוערבותו בפרשת רנואל פישר: לא איימתי על ראש העיר ולא בקשתי דבר לעצמי, הכל שקרים".
 ------------------
ליצמן: לא אתפטר מהכנסת לטובת יעקב אשר
“אף פעם לא הייתי בנורבגיה ואני לא מכיר בחוק הנורבגי” • בהסכמים הקואליציוניים מתחייבות סיעות הקואליציה לקדם את החוק המאפשר לשר להתפטר מהכנסת ולשוב אליה עם סיום תפקידו בממשלה, אולם לא הייתה התייחסות לסגני השרים
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מיהדות התורה מבהיר: גם אם יאושר בכנסת ‘החוק הנורבגי’, לא אתפטר מהכנסת לטובת ח”כ לשעבר יעקב אשר.
“אף פעם לא הייתי בנורבגיה”, אמר ליצמן בציניות. “אני לא מכיר בחוק הנורבגי, ואינני הולך להתפטר לטובת יעקב אשר”.
‘החוק הנורבגי’ קובע כי ח”כ שהתמנה לתפקיד שר, יוכל להתפטר מחברותו בכנסת לטובת הבא ברשימה, וכשיסיים את תפקידו בממשלה ישוב לכנסת במקום מי שמילא את מקומו.
בהסכמים הקואליציוניים הוכנס סעיף המבטיח לקדם את החלת ‘החוק הנורבגי’ במתכונת מצומצמת, לפיו החוק יחול רק במפלגה המונה עד 12 חברי כנסת. הסעיף הוא ככל הנראה דרישה של הבית היהודי, ונועד לאפשר את שובה לכנסת של ח”כ לשעבר שולי מועלם-רפאלי.
בסביבתו של ח”כ לשעבר אשר, קיוו שיהדות התורה תפעל להחיל חוק דומה גם על סגני שרים, אולם כאמור, כעת מבהיר ליצמן כי הוא אינו מעוניין להתפטר מהכנסת, והוא מתנגד גם לצעד שכזה מצד חברו לסיעה, סגן שר החינוך מאיר פרוש.
על פי החוק כיום, סגן שר אינו יכול להיות מי שאינו חבר כנסת, בניגוד לתפקיד שר בממשלה, אליו יכול להתמנות גם מי שאינו נבחר ציבור, כמו השר להגנת הסביבה אבי גבאי ושרי המשפטים לשעבר יעקב נאמן ודניאל פרידמן.
סיכויי ‘החוק הנורבגי’ לעבור בכנסת הנוכחית קטנים מאוד, למרות הסעיף בהסכם הקואליציוני. האינטרס המובהק של ראש הממשלה הוא להפחית ככל הניתן את מספר הח”כים הפשוטים בספסלי האחוריים של הקואליציה, אשר פחות מחויבים למהלכיה מפני שאינם נושאים בתפקיד ממלכת
 ------------------
גרשון מסיקה - עד מדינה בפרשת השחיתות
5 חודשים לאחר שהתפוצצה הפרשה שעירבה פוליטיקאים, בכירים ממשרדי ממשלה וראשי מועצות מקומיות, כי ראש מועצת שומרון שנחקר, חתם על עסקת עד מדינה וצפוי להתפטר מתפקידו. הוא חשף לחוקרים את שיטת העברת הכספים והתמורה שניתנה עבורם
ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, שנחקר בפרשת השחיתות, צפוי להתפטר מתפקידו לאחר שחתם על עסקת עד מדינה. הפרשה התפוצצה לפני כחמישה חודשים, ועשרות אישים בכירים ממשרדי ממשלה וממועצות מקומיות נחשדו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים באמצעות העברות כספים לעמותות וארגונים שונים.
מסיקה, שהיה רק אחד מכמה ראשי רשויות שנחקרו בפרשה, סיפר לחוקרים על שיטת העברת הכספים והתמורה שניתנה בעבורם לאותם נבחרי ציבור ועובדי ציבור. מסיקה מתכוון להוציא במהלך היום מכתב לשר הפנים, מנכ״ל משרד הפנים, מזכיר המועצה ולגורמים נוספים בה הוא יודיע כי החליט להשעות את עצמו, עד להודעה אחרת, מהמשך הטיפול בענייני המועצה. בשלב זה מבהיר מסיקה כי הוא אינו מתכוון להתפטר מתפקידו. השעייתו תיכנס לתוקף באופן מיידי.
יש לציין כי לכל אורך התקופה בה מתנהלת החקירה בעניינו של מסיקה הקפידה המשטרה להצהיר שהוא אינו חשוד שלקח כספים לכיסו, אלא שפעל למען השומרון. את מקומו ואת סמכויותיו כראש מועצה יקבל יוסי דגן, שיכהן כראש המועצה בפועל.
בפרשה היו מעורבים גם בכירים ממפלגת ישראל ביתנו, בהם סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, שלבסוף גם לא התמודדה בבחירות האחרונות לכנסת. מסיקה, כאמור, חתם על עסקת עד מדינה, ואמור להתפטר בקרוב מתפקידו הציבורי.
לפני חודש סיפר מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, כי בפרשה גויסו שישה עדי מדינה. "אני לא זוכר תיקים עם כמות כזו של עדי מדינה. כנראה שיש שם ראיות", אמר דנינו.
"אני מעריך שנסיים את החקירה לקראת אמצע או סוף חודש מאי ונעביר את התיק עם המלצותינו. הגענו להרבה מאוד חשדות בתחום השוחד וגניבת כספי ציבור", אמר דנינו והתייחס לכינוי שזכתה הפרשה כ"פרשת ישראל ביתנו". "זו לא פרשת ישראל ביתנו אלא פרשת 242. יש שם חשודים לא רק ממפלגת ישראל ביתנו".
במקביל, ארבעה ח"כים, שאינם מישראל ביתנו, היו אמורים להיות מזומנים לחקירה לאחר הבחירות בחשד שהעבירו כספים ציבוריים למקורביהם. במשרד המשפטים החליטו לדחות את זימונם עקב הבחירות, אך הם טרם נחקרו אף שחלפו כבר חודשיים מאז יום הבוחר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.