רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 11 במאי 2015

מאפיה במירון - מי סגר לתולדות אברהם יצחק את המקרופונים ומדוע?

מאת אחד שהיה שם ובהלם עד עכשיו

הלם: אני ועוד אלפים שהשתתפו בהדלקה הענקית של "תולדות אברהם יצחק" במירון היינו בטוחים שאנו חולמים. בשיאו של האירוע דקה לאחר ההדלקה כשהקהל כולו שרוי באקסטזה, החלה מערכת ההגברה להנמיך וווליום באופן קיצוני, לא הבנתי מה ההגיון של ה'תולדות'ים לעשות זאת, אבל השמחה הגדולה שבמקום גם בלי 'בסים' גרמה לי להישאר. לא עברה רבע שעה ופתאום המוזיקה הונמכה עד שלא היה אפשרי לשמוע אותה, ראיתי פתאום אלפי עיניים מופנות לעבר הרחבה העליונה של "תולדות אהרן" בזעם, ואת המארגנים מנופפים ידיים בהתרגשות כלפי מעלה, אז הבנתי שיש כאן משהו. התזמורת עצרה את האירוע כי בין כך לא שמעו אותה, האירוע הופסק לכמה דקות והקהל הגדול היה בהלם, אך אני חטפתי הלם גדול יותר כששמעתי מה הסיפור.
מסתבר שכבר שנה שניה שיד מכוונת סוגרת להם את המוזיקה בשיאו של האירוע בשל הסיבה הבאה: קיומו של האירוע מפריע לחסידות "תולדות אהרן", ולכן המשטרה וישראל דרעי שאחראים לרווחת מאות אלפי העולים להר, החליטו בצעד שרירותי לקבוע מי קודם למי ולהנמיך את המוזיקה באירוע של החסידות, כאשר שיא החרפה הינה סגירת המוזיקה לגמרי משום שבאותם דקות נואם האדמו"ר מ"תולדות אהרן" והקולות הקלושים מהאירוע ברחבה למטה 'מפריעים' כביכול.
אני לא מתפלא שחסידות תולדות אהרן מרשה לעצמה לשבש את האירוע של החסידות המתחרה ולעצור את הריקודים של האדמו"ר מתוא"י משום שאחיו האדמו"ר מתו"א צריך לנאום, אבל אני בהחלט מתפלא מהיכן נוטלים ישראל דרעי והמשטרה את העזות והחוצפה, להנהיג במירון דיקטטורה מאפיונרית ולהורות על סגירת אירוע המוני של חסידות ללא צידוק בטיחותי ולהתעלל באלפי חוגגים משום שחסידות אחרת החליטה משיקולים זרים שהאירוע גוזל ממנה קהל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.