רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 20 במאי 2015

מכתבים קצרצרים


אדמו"ר מן הסוג של הניקלשבורגער היה מציל את לייקוואוד
אין זה פלא שהחכמים בלייקוואוד כואבים את הקורה שם, לא רק בשל הנשירה אלא הרבה יותר על הטפשות של ראש הישיבה והדיין של סאטמאר שחברו יחד להלחם במקולקלים, וגורמים שהצד האחר גובר ועושה דוקא, והמשטרה לעזרת המקולקלים מפני שאי אפשר על פי חוק למנוע ממי שרוצה לעשן בשבת על שפת הנהר, הענין של חילולי שבת הוא ענין יהודי בלבד וכשמתעוררת בעיה כזו המשטרה נאלצת להתייצב לצד המחללי שבת גם ולמרות היחסים הטובים של המשטרה עם הקהילה, בענין שכזה הם מוגבלים. החכמים שבלייקוואוד פנו לאדמו"ר מניקלשבורג מבורו פארק וביקשו ממנו שיבא ללייקוואוד הם מוכנים לממן לו בית בית כנסת וכל מה שהוא צריך רק שיבא ויקים מסגרת למקולקלים של לייקוואוד, רק אדמו"ר מן הסוג שלו יציל את המקום

בבורו פארק יש לאן ללכת וכך מצילים את הנוער
שואלים רבים מה ההבדל בין שכונה לשכונה, אז האמת היא כי אמריקה מאוד גדולה ומי שמבקש לחטוא יכול לא חסר היכן ועם מה, אבל המציאות היא שהנוער מתרכז מסביב לשכונות שהם גרים שם. קחו למשל בבורו פארק, כאן הקימו מועדון בכל ליל שבת למקולקלים שבאים יחד אוכלים ושרים עימם זמירות, ולא מעירים לאף אחד אם הוא או היא משתמשים בטלפון או אפילו יוצאים לעשן, הם מרגישים שם טוב חוזרים ובאים שוב ושוב. אבל זה כלום לעומת מה שעשה האדמו"ר מניקלשבורג בית כנסת לשבבניקים, למי שנזרקו מבתי כנסת אחרים מי שלא מרגישים נוח במקומות אחרים, אצלו אתה יכול להגיע באיזה שעה, והיכן שמחזיקים בתפילה, ואתה מתקבל בכבוד ובאהדה ובמילה טובה, והגיעו הדברים לידי כך, שמי שכבר היו משוכנעים שזה גמור אין להם עוד סיכוי הם יתחתנו עם גויות, ניצלו, הם נשארו במסגרת התחתנו כיהודים טובים והקימו בתים שהילדים לומדים בתתי"ם גם ולמרות שההורים הם שבבניקים

רק ככה ניתן להציל את הנוער, בכל דרך אחרת ניכשל
פגשתי אתמול בלילה בחתונה בבורו פארק את האדמו"ר מניקלשבורג והוא מספר לי שמתחננים אליו שיבא ללייקוואוד הם מוכנים לתת לו כל מה שיבקש רק שיציל שם את הנוער, הדרך הנוכחית של מלחמה בצעירים גוררת עוד אחרים ומפסידים בגדול, הוא אמר לי שאם היה יכול היה עושה זאת, אבל יש לו עוד הרבה מה לעשות בבורו פארק והסביבה, ובקושי הוא מספיק כאן, ואינו יכול לקחת על עצמו עוד, אבל אולי הגיע הזמן שאלו המכונים רבי'ס במקום שיישבו במקומות היכן שגרים מי שנקראים חסידים או יראי שמים, שיילכו דוקא למקומות היכן שיש הרבה שבבניקים ופרחחים, ויקרבו אותם, מי שילמד את המקור לשם מה הבעל שם טוב הקים את החסידות ימצא כי זה היה בשביל להציל את הדור שהיה בהידרדרות נוראה, ולולא בתי הכנסת של החסידים הם כבר מזמן היו מתבוללים. התפקיד של האדמורי"ם של ימינו זה להציל, וזה אפשרי על ידי שישנו ממנהגם להיות רק בין חסידים ואנשי מעשה, אלו לא צריכים אותם, הם יסתדרו גם בלעדם, מי שזקוקים להם זה אותו נוער שנמצא בימי ההכרעה הקשה שלו לאן לפנות, ורק רבי'ס מן הסוג של הניקלשבורגער יצילו אותם ישמרו עליהם במסגרת יהודית

שיעורים להורים איך לחנך ילדים חובת השעה
עוד דבר קורה וחשוב מאוד וזה חינוך ההורים לחנך, חלק גדול מן ההורים אינם קולטים ומבינים כי הם הגורמים שילדיהם יפרשו ויעזבו הכל, הם לא חכמים מספיק להבין את נפש הילד ואיך לעבוד עמו, לא עם כל אחד אפשר לעבוד עם שיטת המקל, וגם לא עם המקל והגזר, כל ילד הוא נשמה ונפש בפני עצמו, עולם אחר וזקוק למשהו אחר, ועם כל אחד צריך לעבוד אחרת. חלק גדול מן ההורים לא למדו זאת, ועושים טעות אחר טעות, ואם המחנך בישיבה או בחיידר לא תופס זאת בזמן אז הילד הולך לאיבוד, יהיה זה חכם אם יתנו שיעורים להורים איך לחנך ילדים נכון, ובעיקר מה לא לעשות ואיך לטפל בבעיה נכון, כשהדבר הראשון בחינוך הוא, לא לרצות להיות כמו כולם או יותר נכון לא לקחת בחשבון איך אני יראה בעיני האחר, כאן מתחילות כל הצרות כמעט בכל תחום ובמיוחד בחינוך

לייקוואוד לא השכילה להקים מסגרת לנערים המקולקלים
יש מחנכים ויש מחנכים, יש מי שהם טובים לבחורים ויש מי שהם טובים לילדים, ויש מי שהם אסון לבחורים ואסון לילדים, לייקוואוד לא השכילה לנווט את ספינת החינוך נכון, המקום מהווה מקום מקלט לאלפים המחפשים שידוכים, חוזרים מן הישיבות בישראל ופונים ללייקוואוד עד שמוצאים שידוך, והמחנכים כלל לא משקיעים באלו מפני שחבל על הזמן. גם בבחורים הלומדים שם מן הכיתות הראשונות לא מוצאים שם את מי שהם חכמים מספיק לשמור על החלשים, אלו עפים מהר מאוד מן הישיבה לרחוב, במקום שימצאו להם מסגרת מתאימה. אסור לשכוח כי המקום גדל בהיקפים עצומים ומדובר במספרים גדולים ויש מספיק לכל מסגרת וצריכים את זה, אבל בשל החשש שמא ימצא מי שילטוש עיניו למסגרת האחרת ולא ישאר בישיבה אז מוותרים ולא עושים למען אותם בחורים שנושרים

מדובר בבעיה כלל עולמית ובמקום שיעסקו באייפונים עדיף שיעסקו בחינוך כאן יצליחו יותר
מה שמדהים, לשטויות היכן שמשיגים את ההיפך, או יותר נכון היכן שאפשר לעשות כסף על חשבון גב הציבור כשמרמים אותו אומרים כי מתכוונים לאידישקייט כאן יודעים איך לגייס את כל הרבנים בעולם לעצרות ואסיפות, אבל היכן שזה בנפשינו היכן שכולם סובלים מאותה בעיה והוא החינוך, להציל נשמות שלא ינשרו, כאן לא שמענו שימצא אחד ויחיד שיכנס את העולם כולו או אפילו את מקומו לאסיפות גדולות להצלת הצעירים. ומדוע? מפני שכאן אי אפשר לעשות כסף, וזה לא פופולארי. כאן צריך להשקיע הרבה עבודה וכוחות, ואת זה מעדיפים שאחרים יעשו, מאבק באייפון לא צריך כלום, פרט לאסיפות וקללות והקמת חברות שמטרתן גריפת כסף מן הציבור, זה אוהבים, זה קל טוב מכניס. הצלת נשמות לא נותן להם כלום, ולא נמצא את אותם רבי'ס שהם 'חכמים גדולים' כשזה מגיע לאייפון, לא שומעים אותם עושים את המינימום לתיקון החינוך להבטיח כי ינשרו פחות.

לא האייפון הבעיה החינוך היא הבעיה
כאן המקום לומר לכל אלו שחושבים שמאבק נגד האייפון יציל את מי, טעות בידם. מציאות היא שמספר הגולשים באינטרנט הולך וגדל מיום ליום, גם מי שאין לו ברירה ומחזיק 'טלפון כשר' מחזיק טלפון נוסף או מכשיר מהיכן שהוא יוכל לגלוש, היום אין כל בעיה לגלוש כבר הגענו למצב שאפשר לעשות זאת דרך שעון יד. רק חינוך נכון יציל את הדור הבא, מפני שאז לא יצטרכו כלל להיאבק נגד האייפון החינוך יעשה את העבודה,. מאבק באייפון הוא מאבק בענף אחד בלבד, ואילו השקעה בחינוך הוא בשורש ביסוד, ומי שיצליח כאן הצליח בכל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.