רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 15 במאי 2015

הרב דוד לאו חניך תנועת הנוער הדת"ל עזרא

מאת איש הרבנות הראשית

אין ספק שבעל היתר המכירה והרב הראשי לישראל מתאמץ הרבה כדי להראות לציבור הדתי לאומי (הציבור היחיד שעוד מוכן לכבד במקצת את הרבנות ואת העומד בראשה ולא משנה רמתו ההלכתית) שהוא קרמבו שחור מבחוץ לבן מבפנים.
ולמעשה הוא ממש כמוהם רק הוא שכח לעדכן את הביוגרפיה שלו בויקפידה ובעוד מקומות שבתקופה שהוא גר בתל אביב הוא היה חניך בתנועת הנוער הדתי לאומי 'עזרא' כאשר בכל שבט יש מדריך ומדריכה שמעבירים את הפעולות.
מה לעשות בעל היתר המכירה והרב הראשי לישראל דוד לאו ידע היטב שאם הוא יציין פרט זה בביוגרפיה שלו זה עלול לאבד את הסיכוי שלו להיות הנציג החרדי למשרת הרב הראשי לישראל.
אך בתנועת הנוער עזרא לא שכחו את החניך המצטיין ובעיתון שביעי מהשבת האחרונה נשאל מזכ"ל התנועה שאול דה-מלאך על הרב דוד סתיו והוא משיב: "בוגר ורב התנועה. דמות נפלאה להתייעץ איתו. בכל מפגש אני לומד משהו חדש".
ועל הרב דוד לאו הוא מספר: "גאווה ענקית לנו כתנועה - כבוגר סניף תל אביב. כשבאמת מאמינים בערכים כמו תורניות זה בסופו של דבר מצמיח פירות והם טעימים ומתוקים".
בעיתון בשבע בכ"ח באדר תשע"ה מעלה הרב דוד לאו זכרונות מהסניף התל-אביבי של עזרא : "אני זוכר לחיוב פנים טובות של אנשים טובים ואכפתיים כחניך בתנועת עזרא" מספר הרב הראשי לישראל, דוד לאו, שהיה גם הוא חניך בסניף תל אביב בצעירותו. "אתה לוקח אותי ארבעים שנה אחורה", הוא אומר בחיוך, "אבל זכור לי היטב הדיון שקיימנו באחד מימי העצמאות לאחר מלחמת יום הכיפורים. התלבטנו לאן לצאת עם התנועה, ועלתה אפשרות ללכת לצעדות של גוש אמונים". הרב לאו מציין לטובה כי "היה שם עומק, וניסיון למחשבה. ראיתי מה צריך להטריד יהודי ונער צעיר בישראל, עם כל המשמעויות שלו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.