רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 1 במאי 2015

אמש ב'מרכז החדשות'

לאחר עבודה מתישה, 'יהדות התורה' רושמת הישג עצום במו"מ הקואליציוני!

ההסכם עם 'יהדות התורה' כולל 87 סעיפים, ובהם רבים העוסקים בענייני דתות ובנושאים ערכיים. גולת הכותרת היא ביטול הסעיף שהוציא מאות אלפים להפגין ברחובות לפני שנה וחצי, ועליו התעקשה יש עתיד בחקיקת חוק הגיוס - הטלת סנקציות פליליות על בחורי ישיבות אם סך המתגייסים לא יגיע למכסות שייקבעו. זהו סעיף נזיל, סמלי בעיקרו, וההסכם הקואליציוני החדש מרוקן גם אותו מתוכן. הוא קובע כי החוק ישונה כך ששר הביטחון יהיה בעל הסמכות לקבוע את יעדי הגיוס, מה שמבטיח כי הסנקציות לא יופעלו לעולם.

ח"כ גפני: מי שלא לומד תורה צריך לנהוג כלפיו בדיוק כמו שנוהגים כלפי מי שלא מתגייס! ההסכם הקואליציוני שלנו מבטיח כי לא יוטלו סנקציות על לומדי תורה או על מי שרוצה ללמוד תורה.

אחרי הדרישה המתוקשרת, בראיון הבוקר אמר יושב ראש ש"ס, דרעי, כי הוא ויתר על תיק הפנים. "היום, כשאני בא לשרת בחזרה את הציבור כשר בממשלה, אני רוצה לשרת את כל הציבור ואני קשוב גם לביקורת ציבורית. אני לא רוצה להיכנס למשרד שמראש אני נכנס אליו ברגל שמאל". הראיון המלא.

אחר החתימה על ההסכמים הקואליציוניים עם כולנו ויהדות התורה נותר לצוות המו"מ של הליכוד למצוא פתרונות יצירתיים למחלוקות בין ש"ס, הבית היהודי וישראל ביתנו. הליכוד רוצה להעניק לש"ס שליטה מלאה בתיק הדתות, אבל בבית היהודי מתנגדים בתוקף . גם ליברמן לא עושה חיים קלים: מתנגד להבטחות שניתנו לחרדים ונגד תיק התפוצות של בנט.

מכשרים: ‏‎050-2720647‎

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.