רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 ביולי 2015

אמיתה של שקר - כך נראים נביאי השקר רבני דורנו

מאת  הרב אברהם אנגל ר"מ ומשגיח רוחני, ישיבת אורות האר"י בצפת:

כן, מורי ורבותי המוכיחים בשער. כן, גם אני הייתי שייך לחבורת השוטים והמטומטמים שהלכו אחרי נביא השקר הזה, כפי שאתם מכנים אותו.
ברשותך קורא יקר, הרשה לי לתאר בפניך את דמותו, הנהגותיו והליכותיו, כפי שנתגלו לעינינו, של נביא השקר הזה. ובסיום אמור נא בגילוי לב, האם היית מוצא נביא אמת כשר יותר מנביא שקר זה.
נביא השקר הזה, התייצב בכל בוקר בבית המדרש בשעה 4:00 לפנות בוקר, ולמד בשקידה עצומה עד לתפילת הנץ. לאחר התפילה נשאר ללמוד עוד כשעה ארוכה, ולאיש לא ניתן להפריע לו.
נביא השקר הזה, סיים ש"ס בכל שנה – לימוד של כשבע דפים ביום. גם למד תלמוד ירושלמי בחברותא מדי יום.
נביא השקר הזה נתן בכל שבוע ששה שעורים בישיבה, ועוד רבים מחוצה לה.
נביא השקר הזה, מעולם לא ביטל שעור בישיבה משום סיבה, תמיד דאג להשלימו בזמנים לא זמנים, וכך גם דרש מהרמי"ם.
נביא השקר הזה, עמד על כך שחתונות של תלמידים יתקיימו אך ורק בימי חמישי, וברדיוס קרוב לישיבה, לבל יהיה ביטול תורה. מאותה סיבה גם בריתות נערכו רק בהפסקת צהרים או בנץ החמה. הכל כדי לא לבטל תורה.
נביא השקר הזה, עשה לפעמים בלילי שישי "משמר" עם התלמידים, כדי שלא יהיה ביטול תורה בימי שישי, כמקובל בישיבות.
נביא השקר הזה, מסר נפשו בכל שבת, גם בשבתות חופשיות, לארח תלמידים בביתו לסעודה שלישית ושעור תורה.
נביא השקר הזה, הקים רשת של מוסדות תורה, החל מפעוטונים, גני ילדים, ישיבה תיכונית, ישיבה גבוהה, וכולל של כ 60 אברכים עמלי תורה. (מעטות הן ישיבות הציונות הדתית להן מספר אברכים כזה).
נביא השקר הזה, לקח בחורים צעירים רחוקים מתורה ומצוות, קרב אותם לתורה, והפך אותם לאברכים שיושבים והוגים בתורה באוכלם פת במלח, גם כשהם בני 35 ואפילו 40.
נביא השקר הזה, דירבן רק ללימוד תורה, ודחף אברכים להמשיך עוד ועוד בלימוד, זו הייתה הדרכתו לכל מי שביקש לעזוב את הכולל. אחת הייתה הוראתו: להמשיך ללמוד ולהתעלות, מתוך אהבת תורה ויראת שמים.
נביא השקר הזה, הקים קהילה של תורה, שאנשיה עוסקים בגמילות חסד והפצת תורה בכל העיר, ובעזרה למשפחות נזקקות בחלוקת עשרות מנות מזון מדי שבוע לכל נצרך בלי שום השתייכות מיגזרית.
נביא השקר הזה, עזר באלפי שקלים לאברכים שלא הסתפקו במילגת הכולל הזעומה שלהם, ועכשיו נשבר מטה לחמם.
נביא השקר הזה, מעולם לא כעס!!! והיינו במחיצתו אין סוף שעות.
נביא השקר הזה, ענה בכל יום למאות שאלות שהופנו אליו מכל רחבי הארץ, חילונים כדתיים , עניים כשועי עולם. רבים נושעו מעצותיו. ביניהם גם כאלה שעכשיו מעבירים ביקורת על הנהיה אחריו. לא מעט מאלה שהזדרזו לגנות את תופעת הסגידה וכינו אותנו כשוטים, שכחו שבשעת צרה כשנצרכו לאבחון רפואי וכד' מיהרו לשאול בעצתו.
כל זאת ראו עיני ולא זר.
דווקא אנשי קהילת הקודש שלנו נהו אחרי התורה, העבודה, החסד, והעמל שהוא דרש מעצמו ומתלמידיו. לא קמיעות, לא סגולות, ולא סיפורי מופתים היו אלה שלכדו אותנו, אלא דווקא הקריאה בשם ה', והדרישה לעמל תורה ומצוות. ה"טיפשים" שראו זאת הם רבני הישיבה, תלמידי חכמים בעלי חוש ביקורת נוקב ובעלי עיין חודרת, שבמשך שנים התחקו אחר עקבותיו ולא מצאו בהן מתום, שום סדק, שום רמז, לא אש, לא עשן, ואפילו לא ריח של עשן. בין החכמים האלה היו גם הרה"ג מרדכי אליהו זצ"ל, ובנו הרב שמואל שיבדל לחיים טובים וארוכים.
הן בין תבין קורא יקר, עד כמה גדולה תדהמתנו, עד כמה גדול שברנו, עד כמה קשה היה לנו לקבל להבין ולהאמין למשמע אוזנינו, ולהכיל את המעשים הקשים שנפלו כרעם ביום בהיר על ראשינו. דווקא בגלל שלעיננו ניצבה הדמות האולטימטיבית לאיש תורה, ומנהיג קהילה אך ורק בדרכה של תורה. ובאחת נכזבה תוחלתנו כשראינו עד כמה ובאיזה תחכום הצליח לסמא את עיננו.
אולי גם תבין עכשיו קורא יקר, על מה ולמה נפלו ברשתו אותן נשים יקרות וצדיקות. לא בגלל האותות והמופתים שעשה, אלא בגלל האיצטלא דרבנן שעטה עליו, והאמינו שכל מעשיו בקדושה ובטהרה לשם שמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.