רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 12 ביולי 2015

קנדה: נכשלנו בהגנה על ילדי קהילת לב טעות, יינקטו צעדים לבל ישנו מקרים כאלו

בוועדה מיוחדת מטעם המשרד לזכויות דנו השבוע בכשלים בהתנהלות בתיק נגד שלמה הלברנץ וקהילתו לב טהור. כזכור, בנובמבר 3013 נמלטה הקהילה מאימת השלטונות אשר רצו לקחת חלק מהילדים ולהעבירם למשפחות אמנה, הקהילה עברה באישון ליל למחוז אחר בקנדה ומשם נמלטו לגואטמלה, שם נמצאים עד היום רוב חברי הקהילה יחד עם מנהיגם הלברנץ.
מתוך מסקנות הוועדה עולה, שלקח לרשויות יותר מידי זמן לפעול, בזמן שכבר היה בידיהם את כל המידע הדרוש. לרשויות הרווחה לקח 17 חדשים לפעול, בזמן שהגיע לידיהם מידע על התעללות פיזית ומינית בקטינים, נישואים של בנות 13-14 לגברים מבוגרים מהם בהרבה, הגיל המינימאלי לנישואים בקנדה היא גיל 16, כמו גם מבנים רעועים ותנאי מחיה בלתי מספקים.
למשרד החינוך לקח 15 חדשים לפעול למען חינוך הילדים, בזמן שהם ידעו שילדי הקהילה אינם מקבלים חינוך ראוי, אינם יודעים מינומום קרוא וכתוב באנגלית או בצרפתית. גם לימודי הקודש שהם למדו אינם מותאמים לגילם.
מה שאפשר את הפירצה שלבסוף הקהילה ברחה היא העובדה שזרועות החוק השונות לא פעלו יחד, ובהן משרד הרווחה, משרד לזכויות האדם, בתי המשפט, המשטרה, וכו'.
הוועדה אומרת בפירוש שהמדינה כשלה בהתנהלותה מול הקהילה, ובעיקר מודה שלא עמדה בהתחייבויותה כלפי האזרחים הקטינים ולדאוג לשלומם ולרווחתם.
כמסקנה אומרת הוועדה שבכדי למנוע השנות מקרים כאלו, על הרשויות לפעול מיידת כאשר מגיעים תלונות, וגם לחבר מיד את כל זרועות החוק שיפעלו יחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.