רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 21 ביולי 2015

דוד לאו מבזה את הרבנות הראשית

מאת איש הרבנות הראשית

זה לא חדש שבעל היתר המכירה והרב הראשי לישראל דוד לאו מבזה את הרבנות. עכשיו גם עיתון משפחה הכיר בכך כאשר שמעון ברייטקופף כתב על כך בטורו המזנון את הדברים הבאים:
"... לכנסת הגיע אורח מפתיע, הרב הראשי דוד לאו. לא רבים הם הרבנים הראשיים שהגיעו לקיום פגישות עבודה בכנסת. בדרך כלל הפולטיקאים ידעו לכבד את מוסד הרבנות ולא הטריחו את הרבנים לבא אליהם. לעתים רחוקות כששכחו לנהוג כבוד, היה ברבנות מי שהזכיר להם את המאמר חז"ל הגורס כי הרוצה את הרב יבוא אליו.
השבוע המוסכמה רבת השנים הזו נפרצה. הרב לאו שנכנס לעימות עם יבואני הבשר שהפסיקו את שחיטת הבשר הכשר הבין כי אם לא יימצא פתרון מהיר לתסבוכת הזו, עלולה להתפתח קטסטרופה בשוק המזון. ניסיונותיו לכנס את השרים הרלוונטים ברבנות או במקום ניטרלי נכשלו. עוזר שרת המשפטים, איילת שקד הציב בפני הרה"ר לאו אולטימטום: או שהרב יגיע לכנסת או שהפגישה לא תתקיים. לשיאה הגיעה החוצפה כשאחד מעוזרי השרים העביר מסר לרב שאם לא יגיע לפגישה בכנסת, הוא יוציא הודעה לתקשורת שהרב לאו ויתר על האופציה לפתור את הבעיה משיקולי כבוד. בסופו של דבר, הרב הגיע לכנסת. אפשר להעריך אותו על מסירותו ועל המחילה על כבודו למען עם ישראל, אבל מותר גם לבקר אותו ולשאול איך הסיפור הזה לא נפתר עוד הרבה קודם ואיך הרב הראשי לאו מוצא את עצמו בסיטואציה כזאת.
כשהתחילה התסבוכת, חשבו כולם שהעניין ייפתר תוך שבועות ספורים, אך בשבועות האחרונים הבין הרה"ר לאו, שהעסק רחוק מלהסתיים. ברבנות הראשית הבינו שנותרו שתי אופציות על השולחן לקראת החגים הבעל"ט: או שיהיה בשר על המנגל, או שהעם ישים את הרבנות והעומדים בראשו על הגריל התקשורתי. המנגל לא יישאר ריק.
מי שהיה הראשון לזהות את הקטסטרופה המתהווה היה שר הדתות דוד אזולאי. בפגישתו הראשונה עם הרב הראשי לישראל דוד לאו, אמר אזולאי להרה"ר לאו שהציבור הרחב לא יקבל שום תירוץ על מאבק. הציבור רוצה לאכול בשר במחירים שפויים, אם אלא יהיה לו את זה, כולנו נשלם את המחיר. הרה"ר לאו העריך שהמחלוקת עומדת לקראת סיום. מאז חלפו שבועות ארוכים והעסק רק הולך ומסתבך.
בנתיים נעדכן שמי שהלך לרכוש בשר בשבועות האחרונים בטח כבר שם לב שהמחירים עלו בשלושים אחוז. העלייה הזו היא רק ההתחלה. שוק הבשר נמצא בחוסרים אדירים. המחסנים כמעט ריקים. שלושת השבועות הם לא ימי הזוהר של שוק הבשר. אנשים קונים פחות, אוכלים פחות וההיצע עדיין יכול לענות על הביקוש הדל. הקטסטרופה האמיתית תתחיל אחרי תשעה באב וביתר שאת, לפני החגים.
הרה"ר לאו שאחראי בין היתר על מחלקת הכשרות, החליט להיכנס בעובי הקורה ולשדד מערכות. אלא שבמקום להידבר עם היבואנים ולמצוא פתרון מוסכם, הוא עלה על מסלול התנגשות, השבועות נקפו, המחירים התחילו לעלות ופתרון לא נראה באופק".       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.