רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 21 ביולי 2015

מבזקים - מפה ומשם


אריה ארליך: ‏הסכסוך ביהדות התורה מוביל לחילוקי דעות בצמרת הסיעה הערבית המשותפת: איימן עודה יתמוך באייכלר, אחמד טיבי יעזור לגפני
--------------------
סוף למשבר? גפני במכתב למנחם לייזר מוזס: "בשל כובד האחריות המוטל עליי והחשש שלא ייבחר מועמד חרדי, הריני מסיר את מועמדותי לועדה למינוי דיינים. אפעל עם ח"כ אורי מקלב לבחירתו של ח"כ ישראל אייכלר".
 --------------------
הרב יאשיהו פינטו בתגובה ראשונה מאז המשפט: "לא נעשתה איתנו לא חקירת אמת, לא בירור אמת ולא משפט צדק. מבקש להעתיר בעדי להינצל מהמחלה הנלחמת בחיי". מתייחס גם למותו של ברכה.
 --------------------
בכיר ב'דגל' לישראל כהן ב'כיכר': נתניהו התערב במשבר. ח"כ משה גפני יהיה חבר בפורום ראשי הסיעות בניגוד לדרישת סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, כמו כן הובטח פיצוי לדגל כדי למנוע את הכישלון בהצבעה מחר.
--------------------
בכיר במחלקת הייבוא ברבנות פוטר ושלח מכתב איום למנהל המחלקה: "אני מציע לך שלא תעמוד בדרכי, כי ביום שתעמוד בדרכי אתה מת..." בהמשך מכתבו כותב הבכיר כי יש חשדות לשוחד במחלקה.
 --------------------
'קוקר': הגר"א שטרן רבה של י-ם מגבה את עוזרו: "אני מזועזע מהכוונה לפטר את עוזרי, כשם שאני רשאי להיכנס לבתי עסק לבדוק מה טעון תיקון כך אני יכול לשלוח את עוזרי לפעול בשמי".
 --------------------
אוריה אלקיים חושף בגל"צ: בכיר במחלקת הייבוא של הרבנות לשעבר, מעלה חשדות לשוחד במחלקה, ומזהיר כי אין להסתמך על הכשרות של הרבנות על מוצרים המיובאים. מאשים גם את הרב לאו במעורבות אישית בהרחקתו.
--------------------
איתן כבל בדיון על הגז: "אריה דרעי אמר לי שבכוונתו להשתמש בסעיף 52 כדי לאשר את מתווה הגז והנושא לא יגיע להצבעה בכנסת".
 --------------------
יעקב ריבלין בטוויטר: באגו"י מבהירים: גם אם משה גפני יוריד מועמדות לא בטוח שמאיר פרוש יקבל אישור להתפטר עבור יעקב אשר. המשמעות: לגפני אסור להוריד מועמדות בלי הסכם חתום.
 --------------------
השר דרעי מגיב לדברי כבל: "אחתום על מתווה הגז רק אחרי אישור מליאת הכנסת. צר לי שח"כ איתן כבל בחר להודיע מה שהודיע והבעתי כעת בפניו את מורת רוחי".
--------------------
מיכאל שמש חושף בגל"צ: עיריית ירושלים תממן לראשונה מוסדות רפורמיים. חלק מהחרדים הצביעו בעד.
 --------------------
נחמיאס ב'וואלה': נתניהו וכחלון מנסים שוב לקצץ בחלק מהתקציבים וההתחייבויות לחרדים. דרעי וגפני הראו סימני פשרה ראשונים, אבל ליצמן ממשיך להתעקש בגלל המחלוקת בתוך יהדוה"ת. נותרו עוד תשעה ימים להגיע להסדר.
 --------------------
ח"כ אורן חזן בראיון למרדכי לביא בקול ברמה: "אני מצפה שסגן השר יצחק כהן יתנצל בפני על הדברים שאמר. ובימים הקרובים כולם ידעו למה התכוונתי כשאמרתי איפה פגשתי אותו".
--------------------
כינוס המועצת: 'המודיע' ו'המבשר' - כותרת בעמוד ראשון. 'יתד נאמן' ו'הפלס' - אין אזכור.

להמשך המבזקים כנסו כאן:



 --------------------
'המודיע' בעמוד ראשון: "המסמר אחרון בכישלון רשת חילולי השבת של AM:PM תכל'ס וזול בשפע מתפוררים, גם ניסיון שינוי השם לחילול השבת לא צלח".
 --------------------
'יתד נאמן': אחרי תחקיר רצועות התפילין המזויפות,  מתברר כי גם טליתות שמיובאות מסין אין בהם כל הכשר או השגחה.
--------------------
בני רבינוביץ בטוויטר: הוגשה תביעת דיבה נגד 'יתד נאמן' ונגדי בפרשת רצועות התפילין.
 --------------------
מני גירא: מועצת גדולי התורה החליטה: לא מוותרים על התחייבויות נתניהו בהסכמים הקואליציוניים, הסכם צריך לכבד. כמו כן תומכים באייכלר למינוי דיינים.
 --------------------
ישי כהן בטוויטר: ח"כ משה גפני ממשיך במלחמה נגד ח"כ ישראל אייכלר ונפגש עם ראשי הקואליציה והאופוזיציה. אחרי בוז'י הרצוג, גם עם נפתלי בנט.
--------------------
סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן נפגש הערב עם רה"מ בנימין נתניהו והודיע לו על החלטת המועצת. בפגישה השתתף גם השר יריב לוין.
 --------------------
משבר נתניהו-אגודה. גירא ב'קול חי': "בעקבות הכרעת המועצת, לא יתקיים מו"מ נוסף על התקציב. ח"כי אגו"י ימתינו עד למועד הגשת התקציב להצבעה, בסוף החודש. במידה ובתקציב לא יופיעו הסיכומים, יצביעו נגד".
 --------------------
שמעון ברייטקופף בטוויטר: מרן הגראי"ל שטיינמן הורה לח"כ משה גפני ללכת עד הסוף במאבק על נציג בוועדה. כשעלה החשש שבגלל המאבק בבעלזא יבחר חילוני - ענה הרב: בירושלים לא ראיתי שהם חששו מזה.
--------------------
מהדורת 12 ב'קול החרדי': המאבק הסוער בין 'אגודה' ל'דגל' לא יורד מסדר היום!
מני גירא: החלטת המועצת המגבה את התמיכה באייכלר, ומנגד הכרזת דגל כי הגראי"ל הורה לגפני לא להסיר מועמדותו מביאה את סוגיית המועמד לדיינים למבוי סתום. ובעקבות כך, אף מעמידה את הסכמת פרוש להתפטר עבור אשר בבעיה - באגודה לא יתמכו בנורבגי הקטן, מה שיחייב העברת התיקון גם לסגנים בנפרד.
אבי מימרן מגיש המהדורה המרכזית ב'קול חי' בראיון: "המחלוקת החלה בבחירות לראשות עיריית י-ם והחמירה בימים אלו. כרגע גם גפני וגם ליצמן הולכים עד הסוף, כל אחד בטוח שהצדק איתו. מי שיוריד אותם מהעץ זה לא הרבנים ולא הבוחרים, זה יהיה נתניהו. הוא יזרוק לכל אחד צ'ופר וישמש כמבוגר האחראי".
עורך ב'בחדרי' אבי גרינצייג בראיון: "זה פעם ראשונה שיש החלטה של המועצת החסידית נגד החלטת הגראי"ל. ייתכן וחלק מהאדמו"רים לא עודכנו שזה הוראה ברורה של הגראי"ל. הערכה שלי שגפני יפרוש ויוותר הפעם. כמו תמיד ברגע האחרון יתאחדו ויגיעו להבנות".
המשבר על התקציב - הפרשן מאיר ברגר 'המבשר' בראיון: "יהדוה"ת דורשת להיצמד במדוייק להסכם שנחתם. גם בנושא הישיבות וגם בקצבאות הילדים. הערכה שלי - לא יהיה משבר ויגיעו ברגע האחרון לסיכומים".
יועץ התקשורת רועי לחמנוביץ בראיון: "גם לנתניהו המשבר הזה טוב, הוא משדר לציבור הרחב שהוא לא מחלק ונותן לחרדים הכל. הכל עניין של מו"מ, יהיה תקציב, אין אחד שחולם על בחירות באופק. גם לפיד וליברמן לא באמת חושבים שיהיה פיצוץ בין החרדים לנתניהו".
--------------------
מהדורת חצות ב'סקופים': מחריף הקרע בין ׳דגל׳ לאגו״י!
• ישראל כהן: בדגל טעו לחשוב שמדובר בגחמה של אייכלר אולם החלטת המועצת הבהירה שכולם מתייצבים אחריו. מה שגורם לדגל לרדת מהעץ. הפתרון: התייעצות נוספת בימים הקרובים אצל הגראי״ל שטיינמן.
• איתי גדסי: לראשונה המועצת החליטה באופן ברור מול ההנהגה הליטאית וגרמה שם לחשיבה מחדש. בדגל חשבו שיוכלו להרוויח גם את המינוי בוועדה וגם את החוק הנורבגי.
• סוער במועצה הדתית בירושלים, ראש לשכת רב העיר זומן לשימוע: יו״ר המועצה בראיון: אם הוא לא יספק תשובות לא תהיה ברירה אלא לפטרו. מדובר בטענות שהצטברו אצלי וברצוני לברר זאת.
• תקיפת החיילים החרדים מגיע לדיון בכנסת בשבוע הבא בועדת המשנה של חוץ וביטחון - יו״ר הועדה ח״כ יואב קיש: האלימות היא חציית קו אדום ולכן אזמן את הגורמים הרלוונטים לאכיפה ואבדוק את פעילותם.
• פרשת תחקיר רצועות התפילין - עו״ד אילן בומבך שהגיש תביעת דיבה ע״ס 2 מיליון ש״ח כנגד בני רבינוביץ בראיון: העיתון אפילו לא פנה לקבל תגובה. ניפגש בביהמ״ש.
• ״קואליצית העסקים למען יום מנוחה בשבת״ אבי כץ בעל רשת ׳קופיקס׳ מיוזמי המהלך בראיון: גייסנו תרומות בהיקף של מיליוני שקלים כדי לממן את הפעילות. אפילו אירגונים מהשמאל הצטרפו אלינו.
• וח״מ עי׳ צפת הרב עימנואל לוי סופד בראיון לדודו המקובל הרב ליאון לוי זצ״ל שהלך לעולמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.