רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 10 ביולי 2015

סקנדל - שנים הכשילה בני ברק את אזרחיה ולקחה ריבית בניגוד לדין והלכה - רק עתה נזכרו כי צריכים לסדר 'היתר עיסוקה'

שנים זה לקח ופשוט לא ידעו כי עירית בני ברק שמתנהלת זה עשרות שנים על ידי יהודים חרדים עוברת על ההלכה לוקחת ריבית בניגוד לדין, ויתכן כי התושבים על פי הלכה יכולים לתבוע ולבקש את כספם חזרה, כל מי שלקחו ממנו ריבית זה היה בניגוד לדין והלכה

עתה היה מי שעורר את הנושא בדקו וגילו כי אכן יש כאן בעיה ורבנים מכינים היתר עיסקה בשביל שבעתיד יוכלו לקחת ריבית

כך מדווח חיים לב:

צילום: פלאש 90
מועצת עיריית בני ברק החליטה בישיבתה האחרונה להסדיר את 'היתר העסקה' של העירייה המבטל כל חשש של איסור 'ריבית' במסגרת גביית מיסי העירייה מתושבי העיר.
לפני כחודש פנה עו"ד בצלאל נתן, חבר הנהלת העירייה במכתב לאברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה, כדי שיבדוק את 'היתר העסקה'.
בעקבות זאת, פנה טננבוים לגזברות העירייה, שם הובהר כי הנושא עדיין 'נמצא בבירורים', ויש למצוא את הפיתרון ההלכתי המהיר.
לצורך זה, פנו טננבוים והרב אברהם ישעיהו קרליץ, מנהל בית-הדין שבראשות הרב נסים קרליץ לרב משה שאול קליין, רב שכונת אור- החיים וחבר בית-דינו של הרב שמואל הלוי ואזנר זצ"ל בבקשה לנסח 'היתר עסקה' עדכני שיובא לאישור מועצת העירייה, ולאחר אישורו, בהתאם להמלצתו של עו"ד יהודה ליבוביץ, היועמ"ש של העירייה, יחתמו עליו חנוך זייברט, ראש העיר ורו"ח אהרון אדלר, גזבר העירייה.
בהיתר העסקה גם הותנה שכל מצב של חוסר ידע של המקבל או הנותן על עניין היתר העסקה, או במצב שלא ידע פקיד העירייה כלל מהו היתר עסקה - ינהג בו דין עיסקה בהתאם לתנאי ההיתר.
בד בבד, נקבע גם שבפנקסי הארנונה, הנשלחים אחת לשנה לכלל תושבי העיר, יפורסם נושא היתר העסקה של העירייה ויוצב במקומות שונים במשרדים העירוניים העוסקים בתחומים כספיים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.