רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 26 ביולי 2015

שלי יחימוביץ מכה ביאיר לפיד

הי זאת שלי, יאיר לפיד חיפש קבוצה חדשה בישראל להשתלח בה בערב תשעה באב, היום בו חרב הבית בגלל שנאת חינם, ומצא את בני הנוער של הרפסודיה בכינרת, ארוע מקסים של אלפי בני נוער מהקיבוצים ומתנועות הנוער ערב גיוסם לצה"ל.
מה יעשה פוליטיקאי שהדלק במנועיו היה שנאת חרדים, שיועצו האמריקני מסביר לו שאם לא יתפייס אתם יצטרך לאפסן את חלומותיו להיות ראש ממשלה?
קודם כל מחזר באופן שקוף עד מבוכה אחרי החרדים. מסביר כמה הוא סבבה אתם. ממחזר את טקס הבר מצווה בכותל שעשה עם ניצולי שואה וסוחט עד תום את הלימון הזה, "לבשתי טלית וכיפה, מפני שזה מה שעושים בכותל..."
זה בסטטוס שצמוד לסטטוס ההסתה נגד הקיבוצים.
אבל אבוי, מה עושים עכשיו בלי מנוע שנאה? ומה יעשה מי שסוכר הנחמדות שלו תמיד חייב לטמון בתוכו גם שיסוי קבוצה ברעותה?
ואיך משלבים את האתגר החדש בעוד אתגר: לחתוך חזק חזק ימינה?
הנה! מצאנו! קיבוצים-שמאל-שוברים שתיקה מריח כמו טרף סקסי.
אז בערב תשעה באב הוא כותב כך:
"הנה עוד הוכחה - למי שצריך - לכך שיש בשמאל הישראלי כאלה שירדו מהפסים:
בכל שנה מקיימת התנועה הקיבוצית אירוע בשם "הרפסודיה" שאליו מגיעים מאות בני נוער.
השנה החליטו שם להזמין תוכנית אמנותית מיוחדת - את אנשי ארגון "שוברים שתיקה" שמסתובבים ברחבי העולם בסיוע מימון זר, ומכפישים את מדינת ישראל..."
אז כמה דברים:
בתנועה הקיבוצית יש קרוב ל 100% גיוס לצה"ל. שיעורם ביחידות הקרביות הוא מעל ומעבר לשיעורם באוכלוסיה, וכך גם המקום שהם תופסים בבתי העלמין הצבאיים.
ברפסודיה, נא לדייק, לא משתתפים מאות בני נוער, אלא אלפים.
הרפסודיה היא אירוע יפה ויוצא דופן, שבצד הפעילויות הפיסיות המאתגרות שלו, ובניית הרפסודות, יש בו עיסוק אינטנסיבי בתוכן ערכי ובחיינו כאן כחברה, כמדינה וכעם.
אלה חבר'ה צעירים, רגע לפני גיוס. רובם ילכו ליחידות קרביות. ברפסודיה נעשה נסיון כן ואמיץ לשגר אותם לשרות משמעותי כשהם טעונים בתחושת שליחות אבל גם בעין בוחנת ובקונטקסט אינטלקטואלי ואידיאולוגי.
לצד "שוברים שתיקה" הוזמן גם ארגון "האמת שלי" שהוא תמונת הראי של שוברים שתיקה. וכן, מתברר שסומכים שם על בני הנוער שיפתחו עיניים ואוזניים לכל מגוון הדעות, ויגבשו עמדה מוסרית משל עצמם. אבל למה יאיר לבזבז זמן על עובדות.
וגם על "שוברים שתיקה" שבגללם יצא קצפו המלאכותי של לפיד על התנועה הקיבוצית כולה, אפשר לומר לכל הפחות שהם היו, וחלקם עודם, חיילים וקצינים קרביים, בניגוד ללפיד, לוחם נועז אל מול פני האויב בשורות העיתון "במחנה".
גולש אחד, בנהמת לבו, כתב ללפיד ברצינות גמורה:
"למה להגדיר את זה ירדו מהפסים?! למה לא להגדיר אותם כבוגדים ולהביא אותם למשפט?"
יופי יאיר, עשית את זה. ליבית אש של שנאה חדשה.
כתבת סטטוס שאפילו בנט לא היה מעלה על דעתו להעלות.
יש סקר בדרך שבוחן באופן מדעי כמה זה שיפר את מצבך האלקטורלי? ותגיד לי, זה כדאי? זה הגון? זה הגיוני?
ועוד בערב תשעה באב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.