רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 27 ביולי 2015

ווארטים


״החיים הטובים מתחילים כאשר אתה לא חושב יותר מידי, עושה יותר, צריך פחות, מחייך לעיתים תכופות, חולם בגדול, צוחק הרבה, ומבין עד כמה אתה מבורך על מה שיש לך״.

אמרה החלבנית לבעלה החלבן:
מה נעשה ואין החלב מספיק בשביל כל לקוחותינו?
נשא הבעל את עיניו לשמים המעוננים והחזיר:
אל תדאגי.  ישועת ה' כהרף-עין…

[שלוּמי-אמוּני לודז שנו כלל גדול:
סוחר הגון אינו נפטר מן העולם עד שהוא משמט שלוש פעמים.
אמרו להם לשלומי-אמוני לודז:
ידענוּ כמה סוחרים הגונים, שנפטרו מן העולם ולא שמטו אפילו פעם אחת.
החזירו שלומי-אמוני לודז:
הרי זה סימן, שהללו נפטרו קודם זמנם...

מהגר יהודי עמד בניו-יורק סמוך לבנק מפורסם ומכר נקניקים.  ניגש אליו בן-עירו ושאל:
מה מצב עסקיך?
השיב בעל-הנקניקים:
ברוך-השם! כבר שמור לי כאן, בבנק, קצת כסף להרחבת-העסק.
אם-כך, – אמר לו בן-עירו, – עשה עמדי טובה והלווני עשרה דולרים.
חלילה! – סירב בעל-הנקניקים. – אסור לי.
מה פירוש אסור? – תמה בן-עירו.
הסביר לו בעל-הנקניקים:
הסכם יש ביני ובין הבנק, שלא נקפח זה את זה: הוא אסור במכירת-נקניקים, ואני אסור בעסקי-הלוואות.

חנווני לאריג היה יורד כל שנה ליריד של ניז'ני, קונה מאת גוי מכרו סחורה לשנה שלימה וחותם על השטר את שמו עברית, משום שלא ידע כתב-המדינה.  לשנה הבאה היה פורע שטרו של אשתקד ולוקח שוב סחורה לשנה שלימה וחוזר וחותם עברית על שטר חדש.  כך נהג כמה וכמה שנים.  לסוף שמט – לא בא ליריד ולא פרע את השטר.  וכשנתבע לדין טען:
לא חתימה שלי היא זו.
מיד הזמין הדיין מומחה יהודי לבדוק את החתימה.  בא המומחה, עיין בשטר ומצא חתום: "עננו ביום קראנו".
ונפטר הלקוח ולא שילם.
וכשיצא מבית-הדין אמר לו בנו:
אבא, מה ראית לחתום דווקא "עננו ביום קראנו"?
החזיר לו האב:
הרי זה כתוב מפורש ב"הקפה אחרונה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.